už to začíná být až k pláči
Odpovědět2 2
Teda být astronautem, tak by se mi do toho Starlineru moc lézt nechtělo, i když to teď nějak opraví... Jestli pak v tom mají taky nějaké slovo nebo dostanou příkaz leť nebo odejdi?
Odpovědět2 1
Slovo v tom mají, dokonce se podílí na testování a návrhu úprav systémů lodi.
Když se to vezme kolem a kolem, tak let do vesmíru je VŽDY riziková záležitost.
Když si vzpomenete na Crew Dragon, který při testu záchranného systému explodoval (taky ventil -
https://www.youtube.com/watch?v=6P063KnI5NI&ab_channel=ScottManley).
A to už měl po úspěšné DEMO misi.
Jde o to vychytat co nejvíce problémů bez posádky a snížit riziko na minimum.
Odpovědět5 0
Mě spíš děsí fakt, že Boeing očividně věděl, že jsou ventily zaseklé, ale kdyby je "inženýři" nějak rozhýbali, tak by patrně neřešili proč a celé by to v klídku nechali odstartovat. (ostatně, proč chodit nějak daleko, podobně "řešený" problém 737 max stál 350 životů..)
Odpovědět6 0
Jenže na příčinu pádu 737 MAX se přišlo
Tam byl problém v tom ze pilot přehnal uhel stoupání a ridici SW to vyhodnotil jako chybu a "z bezpečnostnich" důvodů aby letadlo neztratilo rychlost se úhel snížil,
Jenže úhel byl snizen ne do horizontální polohy či na bezpečný úhel stoupáním, ale na úhel klesání, a hlavně to nešlo vypnout
Problém byl opraven a byla vydána opravná verze SW
Na problém zasklého ventilu Starlineru se nepřišlo a přesto v případě rozhýbat ventilů by se startovalo i když by nebyla známá příčina
Odpovědět1 2
Na problémy 737MAX se přišlo, ale fakt to nebyla chyba pilota, ale šlendrián Boeingu. (Air Crash Investigation S21E04)
Odpovědět0 1
Nie nie, problém bol s 737max v tom že inžiniery nemohli pridať sekundárny snímač, lebo celé lietadlo by kôli tomu muselo prejsť zase procesom schvaľovania a školenia pracovnikov/pilotov (4-6 rokov času a milióny dolárov). Je to len problém v byrokracii a riešenie namažmentu v Boingu
Odpovědět0 0