Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

BreakerCZ

Registrace: 18.8.2019
Komentářů: 4, score 0.8
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 23.10.2020 s hodnocením +1:
Pokud Te toto tema zajima, treba tohle je pekne video a rozpis co a jak, aktualne:

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=mKfGz6­-Gzw0

I komentare jsou nektere docela vecne.
Lidi by nemeli verit vsem ­"ukazatelum­" ktere hlavne ukazuji alokaci, at uz optimalizovane nebo jako treba nenazranost nekterych her, jako je treba Microsoft Flight Simulator, ktery dokaze alokovat kvanta pameti, ne kvuli tomu ze by je potreboval, ale spatna optimalizace, ze jen nedokaze ­"vysypat­" cache s daty ktere nejsou jiz potreba.

Stejny problem je s CODMW, ze nenazrane alokuje pamet, do patche 5.sezony bylo vse v pohode pro lidi i s 3GB VRAM a od tohoto patche se neco zmenilo a hra je ­"nenazrana­" a neuvolnuje spravne VRAM, proto je potreba udelat ­"VitrualMemory­" s minimalni velikosti 1,5x nasobku skutecne RAM a max. nastavit dokonce na 4x nasobek, aby mela hra kam ­"odhazovat­" z VRAM a RAM, osobne mohu rict ze 64GB RAM a 10GB VRAM ji stale nestaci, coz uz opravdu neni moderni doba a ­"narocnost­", ale jen ­"chyba­" a mela by se opravit.

Dle ciste meho nazoru: 20GB verze by byla urcite lepsi, ale stala by alespon o 5tis vic nez 10GB verze, takze se snad dockame za rok na refresh s 20GB, pro hrace s VR, nebo vetsim rozlisenim nez jen 4K.
Komentář z 22.10.2020 s hodnocením +1:
Ja ale psal ze 10GB VRAM me CODMW v MP zaplni temer uplne, tim padem je myslim jasne ze urcite vyuzije i vic, mozna sem to mel napsat nejak srozumitelneji, myslel jsem ze to ciselne staci, omlouvam se.

Kdyztak muzu doporucit precist tohle, je tam docela dobre vysvetleny rozdil mezi tim kolik si hry alokuji a kolik opravdu VRAM potrebuji a taky dalsi tolik zadane odpovedi na grafiku, blizkou budoucnost a konzole, no a tak...

https:­/­/www.resetera.com­/threads­/vram­-in­-2020­-2024­-why­-10gb­-is­-enough.280976­/

a predchozi odkaz je klikatelny zde:

https:­/­/www.tweaktown.com­/tweakipedia­/90­/much­-vram­-need­-1080p­-1440p­-4k­-aa­-enabled­/index.html

Samozrejme jsou to jen me nazory a nikomu je nevnucuji, jen se snazim vnest trochu svetla, protoze si myslim ze spousta lidi nechape jak to do sebe vse zapada a mysli si ze kdyz jim FRAPS nebo podobny, ukaze ze hra vyuziva 12GB+ VRAM, tak potrebuji grafiku s minimalne 12GB VRAM, jenze tak to neni.
-protoze to je celkove vyuzivana pamet, presneji co dokaze alokovat a vyuzivat, i kdyby to treba mela nactene jen jednou a vycekrat to uz nepotrebovala, i tomuhle se rika optimalizace.
Komentář z 22.10.2020 s hodnocením +1:
Ja si myslim ze ono spravne optimalizovany, by melo alokovat maximum dostupneho ­(dokud nema vse v RAM­/VRAM­), vse co se pouzije, tak i kdyz neni potreba, zustane jako cache v pripade ze bude znovu potreba, takze samozrejme ze spravny ekvivalent je: cim vic ­- tim lip.
Otazka je jen, jestli to potrebujeme my,

Takze s vic RAM­/VRAM plati ze diky tomu se urovne­/textury nacitaji rychleji atd, coz tedy dnes me osobne asi uplne netrapi, kdyz systemove 1TB SSD dava kolem 3GB­/s ­(zapis, cteni vic­), RAM­-CACHE o velikosti 0­-6144MB hlida zbytecne zpozdeni ­(zapisy na disk­) ...
Navic kdyz potrebuji neco opravdu rychle, tak se alokuje az 42GB RAM­-DISK s rychlosti pres 16GB­/s ­(minimal, max je pres 45GB­/s­), z celkovych 64GB.
-je to ted jina doba, nez drive, kdy clovek poznal kazdou MB RAM a i VRAM byla silna komodita, ale aktualne kdyz pouzivam PC spis na praci s grafikou ­(i CUDA­), tak je ve vysledku je stejne nejdulezitejsi velky rychly disk, takze vic VRAM ma jiste sve opodstatneni a vyuziti, ale u me osobne to nevyhralo.

Ciste z meho podledu, je ted lepsi dat 25tis za 10GB grafiku, nez 50tis za 24GB grafiku, s tim ze tech 25tis usetrit a za 2 roky si clovek muze koupit novou grafiku za tech usetrenych 25tis, nikdo neveri ze se vyvoj zastavi a nevyjde opet nejaka ficura a my si budeme dal uzivat svoji grafiku stare generace.

Vtipne je, ze me vykonostne stacila i RTX2080Super s 8GB ­(hrani v 4K60Hz­) ...
A novou grafiku jsem chtel jen kvuli HDMI 2.1 ­(4K 120Hz HDR 10bit­).

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 22.10.2020 s hodnocením 0:
Rad bych tedy napsal i muj soukromy nazor, treba pomuze s rozhodovanim.

Docela me totiz zajimalo zda 10GB neni v dnesni dobe malo, pak sem narazil konecne na web, kde testovali realne kolik VRAM je potreba na 4K i u nekterych 8K a zjistili docela dobre jak to realne je, dobre je, ze pisou realnou potrebu ram, ne jen kolik vyuziva i s cache, coz sice urychli nahravani, ale jinak s rychlym SSD nebo dokonce RAM­-DISKem je to uz v dnesni dobe zanedbatelny ­"detail­" ...

tweaktown.com­/tweakipedia­/90­/much­-vram­-need­-1080p­-1440p­-4k­-aa­-enabled­/index.html

Sice tam nejsou nejzhavejsi pecky, ale pro trochu nahledu na ­"problematiku­" VRAM je to myslim vic nez dost, navic GTA5 a BF4, nebo Metro:Exodus, popripade Witcher3 je dle meho rozumne i ted.

Pro informaci, grafiku s 10GB VRAM aktualne dokaze ­(ne uplne idealni­) CODMW v 4K a vse na max, serzrat ­(cti: vyuzit s cache­) presne 9966MB a z toho dynamic 2496MB ... ­(hra pise ze pozaduje: CDMW:5,9 ­/ WZ:6,6­)

Takze ciste muj nazor je, ze bych se te VRAM ted jeste opravdu nebal a to ani v nejblizsich mozna i letech, drive pujde vykon GPU dolu, nez bude malo VRAM.

Bylo by ovsem velice zajimave, kdyby nekdo mel grafiku s 20+ VRAM a vyzkousel kolik mu dokaze ono CODMW alokovat pameti, nebo treba i jine nove tituly.