Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

British Airways paralyzována ohromným výpadkem IT služeb

28.5.2017, Milan Šurkala, aktualita
British Airways paralyzována ohromným výpadkem IT služeb
Aerolinky British Airways zažívají velmi krušné chvíle. Obrovský výpadek IT služeb zapříčinil, že nefungovalo prakticky vůbec nic. Mnoho letů bylo v sobotu zrušeno, lidé se nedostali k zavazadlům ani ke stránkám společnosti.
Letectví je dnes naprosto závislé na informačních technologiích a hodně nepříjemně se o tom přesvědčila společnost British Airways. Té v sobotu vypadly v podstatě veškeré IT systémy, takže byly zaznamenány problémy po celém světě. Nefungovaly nejen webové stránky nebo mobilní aplikace, ale také aplikace na letištích. Postižena byla i call centra, na letištích nebylo možné se odbavit a problémy jsou i s třízením zavazadel. Na letištích Heathrow a Gatwick se tak začaly tvořit kupy lidí, kteří se nemohli nikam dostat a společnost na svých sociálních sítích vyzývala zákazníky, aby na letiště ani nejezdili.


British Airways logo


Nejprve byly zrušeny všechny sobotní lety do 18. hodiny večer, později byly zrušeny naprosto všechny lety v sobotu. Podle společnosti stojí za problémem masivní problém s dodávkami elektřiny u jejich operačních IT center. Podle všeho nemělo jít o teroristický útok. Nejhorší pro British Airways je to, že šlo o výpadek v době prázdnin, kdy cestuje zvýšené množství lidí. Mick Rix ze skupiny GMB se pak k problému vyjádřil, že si za to British Airways může sama i tím, jak loni výrazně zredukovala své IT oddělení a nechala jej outsourcovat z Indie.

Otázkou je, jak moc tento problém zasáhne BA finančně, neboť musí nabízet občerstvení a ubytování postiženým, zavazadla distribuuje na vlastní náklady a také poskytuje možnost zrušení svých letů bez storno poplatků. Dnes v neděli už část systémů běží, letadla z Gatwicku létají téměř podle klasického letového řádu, z Heathrow je to stále o něco horší. Společnost vyzývá, aby zákazníci nadále nejezdili na letiště, pokud nebyl jejich let potvrzen.

Zdroj: britishairways.com, bbc.com, theregister.co.uk
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.