Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Budou poskytovatelé připojení k Internetu nabízet své služby zdarma ?

12.8.1999, Petr Klabazňa, zpráva
Budou poskytovatelé připojení k Internetu nabízet své služby zdarma ?
Připojení k Internetu může nabídnout i něco jiného
Převyšující nabídka nad poptávkou způsobuje v oblasti služeb, konkrétně pro tzv, providery tedy firmy zprostředkovávající připojení k Internetu nemalé změny. Jako první jistá menší firmička v San Franciscu jde se svou nabídkou tak daleko, že za určitých podmínek hodlá nabídnout připojení zcela zdarma. Je to na druhé straně samozřejmě podmíněno dodržením smluvních vztahů.

Zpočátku se do zkušebního provozu uvedlo připojení ISP s neomezeným přístupem, pokud se dodrží podmínky, že na svém desktopu (pracovní ploše Windows) budou zákazníci mít umístěn malý inzerát s reklamou. Dále se zavazují, že poskytnou také své osobní údaje (pravděpodobně nejen pro statistické účely). Takovéto služby nabízí zejména NetZero, Freei a 1stup.com. Pokud by snad zákazníkovi tento inzerát překážel a zavřel toto okno bude automaticky odpojen od Internetu. Na první pohled se tyto podmínky zdají zcela jasné, nicméně se tento systém nabídky zcela nesešel se stoprocentním úspěchem. Na druhou stranu je to vcelku pochopitelné, neboť takovéto připojení má i své stinné stránky. Kupříkladu část strojového času počítače je využita na celkem zbytečnou činnost (zobrazení inzerátu a jeho hlídání před uzavřením okna). Také poskytnutí osobních informací může mít nedozírné následky včetně rádoby nevinného obtěžování různými nabídkami, až po tzv. spaming (hromadné ... však víme).

Snad právě tyto důvody vedly ke zcela jinému přístupu, než volnému připojení. Pravděpodobně se ujme tzv. Surfree Surfbar, což ve své podstatě vychází z předešlé nabídky. Je zde ovšem velký rozdíl v podmínkách. Tuto službu nabízí např. Surfree.com s měsíčním paušálem $14.95. Tato částka není ovšem neměnná, je v podstatě maximální. A jak ji sníźit ? Zcela jednoduše, pokud se uživatel rozhodne, může otevřít okno s reklamním bannerem, který mu zajistí jistou slevu, která je úměrná době otevření tohoto okna.

Zda tyto možnosti mohou zásadně přispět ke zlepšení připojení se nedá jednoznačně říci. Jednak ještě nejsou dostatečné zkušenosti z provozu a dále také řada uživatelů bude zcela určitě dávat přednost rychlosti připojení nad slevou. V každém případě ovšem tato služba může přispět k většímu rozšíření internetovské konektivity.


Zdroj CoolInfo