2 miliony pixelov pri takejto ploche - teda nic moc. Este tak pre hry na simulaciu periferneho videnia. Ale trosku drahe.
Ja osobne bych to tedy nechtel ani nahodou, treba i zadarmo. Za prve, bych takovou mrchu nemel kam dat, za druhe o moznostech vyuziti polarizacnich filtru pro 3D zobrazovani na LCD projektorech mam znacnou pochybnost (dnes jiz neni problem sestrojit bryle s 5ms zaverkou, ale zatim jsem nevide LCD s 5ms, tj. 200Hz zobrazovaci frekvenci). Radeji by jsem vlastnil zarizeni typu chronicky zname helmy pro VR, tj. dvojice malych zobrazovacu (po jednom pro kazde oko), ovsemze se samostanym zobrazenim (ne jako ty smejdy kdysi prodavane pod znackou VR...cosi kdysi i v CR, ktere jen zobrazovaly do kazdeho oka stejny obraz v pochybne kvalite), zde jiz staci obnovovaci frekvence kolem 30Hz (oko totiz sice rozpozna 75Hz blikani pruhledne a nepruhledne LCD zaverky, tj. 150Hz refresh rate monitoru, ale uz 30fps neblikajici, ale pouze se menici obraz, vnima jako dokonale plynuly). Jedinou vadou pravyh starych VR helem, bylo nizke rozliseni pouzitych LCD displeju, a obrovska velikost a hmotnost snimacu 3D polohy a orientace (system inercialniho urcovani polohy hlavy) a samozrejme i cena, ostatne v te dobe stal i obycejny typicky 14" LCD displej kolem 100 kKc, takze se nelze divit, ze takova helma stala pul milionu (vcetne SGI pocitace, ktery ji zasoboval tehdy unikatnim VR obrazem na urovni dnesnich Direct3D v.3 her) . Toto je vsak jiz dnes dokonale zvladnuta technologie, doplnil bych ji snad jedine o dvojici kamerek umisteneych na "vnejsi" strane 3D VR bryli (je to uz tak male, ze helma neni potreba), tak aby digitalni kombinaci realneho a VR obrazu znikl efekt "HUD", tj. pruhledoveho displeje, ktery se hodí napr. pro kancelarskou praci (je videt i okoli, tj. napr. klavesnice, nebo papirove dokumenty, atp.), zatimco pro hrani her je idealni ciste VR zobrazeni. Cele to bude male, levne a prenosne, takze teoreticky pouzitelne treba i s notebookem, PDA-ckem nebo mobilem.
10" diskety? Já si pamatuju jen 8". :-)
Ja znam taky jen 8" diskety. 10" Fakt nevim kdy by mohli byt.........mozna nejaky prototyp v USA. A to v dobach kdy bylo PC jeste plenkach.
A muj nazor na "monitor" dali se to tak nazvat :-)) No verim ze se najde par blaznu co si to koupi. Ale jak psal ten prvni. Slo by to vsechno vyrobit i levneji a to v jinem podani
U nás v práci se povaluje hromada 9" disket ;o) takže ty desítky jsou taky možné ;o), protože ty 9" se používali ještě před 8 lety ;o)
Tak jestli chápu správně tu projekční lampu, tak je to vypoulená deska+projektor s nezastíněnou čočkou (tj. obraz je kruhový) + ovladač pro systém, takže zobrazuje ikonky do kruhu. To jde mimochodem udělat i s plazmovým displayem - je čistě na výrobci jakou velikost a tvar tomu dá.
Osobně bych uvítal spíše provedení ovál (na šířku), se dvěma projektory, případně s hodně herzy, takže by šlo promítat vertikální polarizací pro jedno a horizontální pro druhé oko. Díky našim dvěma očím vnímáme horizontálně větší záběr než vertikálně. Při použití polarizačních brýlí bychom získali efekt, jež známe z Imaxu. Některé hry (resp. directx) jsou na to i zkoušené, tedy pro použití s kartou, jež střídá záběry pro každé oko zvlášť. Při použití slušného hw by se to ale muselo prodávat na předpis. Někdo ze slabým srdcem by nemusel ty příšery z doom 2003 přežít, kdyby se na něj hrnuly ze všech stran s prostorovým zvukem a vystupující z obrazu.
P.S.: když kouknete na obrázek, tak část pod nohama je uřízlá, takže to stejně není kruh.
P.S.2: za pět let to bude běžné, za deset to předstihne v prodeji běžné displaye, za 15 let si mladí nebudou pamatovat, že bylo něco předtím (jako dnes černobílé herkuly, 5,25'' či 10'' diskety, PC XT a devítijehličkové tiskárny)
takze hned du vykrast par bank a pak hura do obchodu :-)