Call of Duty: Black Ops 4 - bez single playeru, ale s adaptací PUBG?
19.4.2018, Jan Vítek, aktualita
Na Internet prosakují zprávy o tom, že společnost Activision chce vytvořit vskutku moderní hru Call of Duty: Black Ops 4, ovšem v tom smyslu, že už zcela rezignuje na režim pro jednoho hráče a namísto něj se zaměří na hraní ve stylu PUBG.
Vzhledem k počtu adaptací na hru Playerunknown's Battleground (PUBG) si lze snadno představit, jak zástupci herních studií vyvalují oči na počty prodaných kopí a lámané rekordy v počtu najednou hrajících lidí a ihned přemýšlí o tom, jak se na tomto úspěchu také přiživit. Herní režim, pro něž se už zažilo označení Battle Royale dle filmu, kde nápad o velkém deathmatchi na zmenšujícím se prostoru vznikl, už po PUBG okopírovali mnozí. Vůbec bychom se tak nedivili, kdyby se pro něj rozhodla i společnost Activision pro svou novou Call of Duty: Black Ops 4, ale aby jím nahradila režim pro jednoho hráče, to by bylo pro tuto značku bezprecedentní.
Když se nad tím zamyslíme, ono je v podstatě jednoduché vytvořit/zrecyklovat mapu, herní aktiva v podobě modelů postav, zbraní, vozidel a tak dále, vše to hodit do jednoho multiplayerového světa a nechat hráče, ať se navzájem pobijí. Vypadá to rozhodně jednodušeji a v důsledku levněji, než vymýšlet příběh, dialogy, nápadité lokace a dát tomu všemu tempo a spád, zaplatit herce či dabéry, atd. Otázka je, jak dlouho budou lidé ochotni hrát stále dokola onu hru na smrt v klaustrofobicky se zmenšujícím světě.
Zda nové Call of Duty půjde skutečně tímto směrem, to bychom se měli dozvědět 17. května, na kdy je naplánováno odhalení hry, která však přijde na trh až 12. října. Pokud se tyto informace potvrdí, půjde jistě o zcela jinou hru, než byly Black Ops 3 z roku 2015. Ale to byl ještě jiný herní svět, kdy singleplayer nebyl pro herní vydavatele sprosté slovo, lootboxy téměř nikoho nevzrušovaly a Battle Royale jsme znali jen jako román či spíše průměrný japonský film se školáky ve zkrvavených uniformách.
Pro celou sérii Call of Duty by to byla velká změna, neboť všechny předchozí hlavní díly série příběhovou část obsahovaly. Díl Black Ops 4 by také měl ještě nabídnout režim se zombíky, protože to je také povinnost, kterou dělá každý.
Ze světa AAA her se nám tak už velice očividně vytrácí originalita a namísto snahy odlišit se od ostatních je tu spíše naopak snaha dělat to samé, hlavně když to aktuálně letí. Naštěstí máme i tak ve světě PC her dost vývojářů, kteří se snaží dělat věci po svém.
Zdroj: Techtimes