Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Call Of Duty: Modern Warfare s ray tracingem pro stíny, stojí za to?

4.11.2019, Jan Vítek, aktualita
Call Of Duty: Modern Warfare s ray tracingem pro stíny, stojí za to?
Ray tracingem vykreslované odrazy objektů mohou být velice efektní i užitečné, globální osvícení zase zajistí věrnou hru světla a stínů, ovšem co ray tracované stíny v novém Call of Duty. Stojí je za to zapnout?
Nový díl Call of Duty s podtitulem Modern Warfare tak podporuje DXR Ray Traced Shadows, podobně jako hra Shadow od the Tomb Raider, přičemž subjektivně mohu říci, že právě takovéto využití ray tracingu má asi nejmenší potenciál k tomu, aby NVIDIA někoho přesvědčila ke koupi karty rodiny RTX nebo aby její majitel cítil potřebu ray tracing využít. Ten ostatně vždy přinese citelný pokles snímkovací frekvence a odměnou za to má být lepší grafika. 
 
  
V případě této hry můžeme říci, že ray tracing může být velice patrný, ale také téměř neznatelný, ale to je celkem obvyklé. Asi nejvíce může být nápomocný ve scénách, jako je ta následující. 
 
 
Zde vidíme naprosto nereálné stíny, které jsou i přes velké a mnohočetné zdroje světla ostré jako od slunce. S ray tracingem to také není ideální, ale výsledek je i tak mnohem lepší a věrnější. 
 
 
Z interiéru ale máme druhý příklad, který zase ukazuje, že rozdíly mohou být i zanedbatelné. Však tu máme jen jiný stín pod lampou, malinko odlišně nasvícený roh zdi a také trošku jiné stíny pod věcmi na zemi. Kdo ale nemá k dispozici přímé srovnání, krom stínu pod lampou by si těžko všiml, že je něco dalšího jinak. A co nás to bude stát? 
 
 
V případě rozlišení Full HD to bude zajímat pouze ty, kteří mají k dispozici rychlý herní monitor a chtějí využít jeho schopností, neboť ani v jednom případě snímkovací frekvence nejde pod 60 Hz. 
 
 
To v případě rozlišení 4K/Ultra HD už ray tracing dokáže ukousnout to, co by mohlo velice chybět a zvláště v případě třech nejslabších karet. Zda je tedy lepší ray tracing využít, nebo ne, to jako obvykle závisí na preferencích hráče a na jeho výbavě. 
 
Zdroj: wccftech