Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.4.2019, Jan Vítek, aktualita
Intel včera konečně vypustil do světa nové serverové procesory Xeon Scalable, o kterých jsme dosud často mluvili jako o generaci Cascade Lake. Měl by tak mezi nimi být i 48jádrový dvoučipový model v přípravě na AMD EPYC Rome.
wrah666 (6205) | 3.4.201911:34
Technologie zvyšuje výkon procesoru při zpracování obrazu.. Ale proč někdo zpracovává obraz přes procesor, když je k mání grafická karta s mnohonásobně vyšším výkonem. ­(a oproti 8000 USD i mnohem levnější­) Nebo to má nějaký důvod?
Odpovědět0  0
littleon (69) | 5.4.20199:45
Zpracování videa pomocí grafiky je fajn, prochází zlepšováním kvality výstupu atd., ale není to ještě ono. Ještě v nedávné době se objevovaly artefakty v obrazu poměrně často i nějaká ta neostrost obrazu. Hodně se to zlepšilo, ale ještě to není stoprocentní. Navíc to má i druhou stránku, kdy ­"enkoder grafiky­" podporuje konkrétní parametry ­(profil, level, HDR atd.­) a dá se říct, že z tohoto pohledu velmi rychle zastarává.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 5.4.201919:06
Takže procesor to spočítá pomaleji, ale přesněji? Chápu to správně?
Odpovědět0  0
littleon (69) | 6.4.20190:24
Ono to není takto jednoduché. I když ženeš encoding videa přes HW grafiky, tak do jisté míry a na určité operace stejně využívá CPU ­(= procesorový výkon musí stačit na krmení HW enkoderů grafik­(y­), plus na další operace­). Logicky je tedy HW potenciál podstatně větší, ale záleží, který kodek použiješ. Zjednoduším to na běžně používané kodeky. Např. h264 má v podstatě uzavřené specifikace a dá se říct, že zde jsou chyby v podstatě eliminovány ­(z pohledu zpracování skrze HW encoder GPU­). Např. u h265 to tvrdit úplně nelze, protože dodnes dostává něco jako rozšíření specifikací, zjednodušeně řečeno verze XY dostala rozšíření pro hloubku barev 10bit a HDR a chvíli trvá, než se to pořeší na straně SW ­(říkejme tomu ovladače, ať je to jednodušší, leč je to velmi nepřesné­). Až to pachatelé ­"ovladačů­" poladí, bude výstup stejně čistý jako při enkodování přes CPU. Nicméně to nemalou chvíli trvá, naopak další rozšíření na sebe nenechá dlouho čekat a tak pokud chceš používat neustále nové rozšíření ­(lepší algoritmy, vyšší hloubku barev ­- aktuálně 12bit, nebo vyšší specifikaci HDR atd.­), tak jsi vlastně v neustálém očekávání :­) nebo tvůj přechod na novější rozšíření trvá nějakou dobu. Grafiky nejsou osazeny čipem­/obvodem podporující specifikace, které byly definovány po jejich vydání. V některých případech ani specifikace vydané před jejich vydáním. Jinými slovy, není to tak, že by grafika spočítala něco špatně, ale výše popsané problémy­/chyby jdou za podporou výrobců ­(SW­).

V praxi to znamená, že pokud se rozhodneš pro videa s konkrétními specifikacemi ­(profil, level, ­"X­" bit, HDR...­) a víš, že nějakou dobu na tom setrváš a je dořešena podpora ­(SW­), tak je to v pohodě. Ale pokud přijde za rok nápad, že chceš přejít na novější specifikace, jdeš nakoupit nové grafiky a samozřejmě musí být připravena podpora. HW podpora v popisu grafik neznamená, že výstup v praxi bude čistý. Pokud to ženeš přes CPU, tak se tímto nemusíš zabývat. Byť je to o několik řádů pomalejší, máš jistotu v čistotě výstupu i u ­"včera vydané specifikace­".
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 6.4.201918:13
Aha takhle. Velice děkuji za zevrubnou přednášku. ­(Ne, to není ironie, prostě mě to zajímalo.­) Já se s podobnými stroji setkal buď v úloze spíš vědeckých výpočtů nebo virtualizace. ­(podobnými, tedy spíš různé blade servery a podobně­)
Odpovědět0  0
littleon (69) | 7.4.201917:39
Nemáš vůbec zač.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.