Catalyst 9.2 - výkonové srovnání
24.2.2009, Petr Štefek, článek
AMD uvedlo zbrusu nové ovladače Catalyst 9.2 pro své grafické karty Radeon a my se dnes podíváme, co se zlepšilo po stránce výkonnostní a funkční. Předchozí verze Catalystů byla poněkud rozporuplná, a tak bude zajímavé sledovat, zda AMD zapracovalo a chyby odstranilo.
Kapitoly článku:
Nové ovladače Catalyst 9.2 pro grafické karty Radeon nepřinesly žádné podstatné výkonové narůsty, ale odstranily mnohé problémy, mezi které patřila například nefunkčnost CrossFire ve hře F.E.A.R. 2: Project Origin. Avizovaná výkonnostní zlepšení (Crysis, Crysis Warhead a World in Conflict) jsou mírně řečeno diskutabilní, neboť pŕavě tyto hry, kde je na tento výkonnostní nárůst poukazováno, nejsou limitovány ze strany CPU nijak zásadně (krom World in Conflict).
Důležitým přínosem je odstranění problémů při přehrávání záznámů HD videa (H.264), kde v některých případech nebyl renderován žádný obraz. Vylepšena byla také funkčnost Catalyst Control Centra, které bylo a zatím je bolístkou ovladačů Catalyst. Na internetu proběhla aféra okolo zvýšeného výkonu ve hře Crysis Warhead, kde předešlé ovladače Catalyst 9.1 vykazovaly podstatně vyšší výkon, což bylo způsobeno nefunkčností AF pod DirectX 10. Podle AMD se ale tato chyba netýkala pouze Crysis, ale i několika DirectX 10 her a aplikací. Nové ovladače tento problém odstranily, ale také za cenu nižšího výkonu, což je ovšem logické, a proto je třeba brát pokles v grafech spíše jako návrat do normálu.
Důležitým přínosem je odstranění problémů při přehrávání záznámů HD videa (H.264), kde v některých případech nebyl renderován žádný obraz. Vylepšena byla také funkčnost Catalyst Control Centra, které bylo a zatím je bolístkou ovladačů Catalyst. Na internetu proběhla aféra okolo zvýšeného výkonu ve hře Crysis Warhead, kde předešlé ovladače Catalyst 9.1 vykazovaly podstatně vyšší výkon, což bylo způsobeno nefunkčností AF pod DirectX 10. Podle AMD se ale tato chyba netýkala pouze Crysis, ale i několika DirectX 10 her a aplikací. Nové ovladače tento problém odstranily, ale také za cenu nižšího výkonu, což je ovšem logické, a proto je třeba brát pokles v grafech spíše jako návrat do normálu.