Co tankery na zkapalněný plyn nebo kontejnerové lodě?
Odpovědět0 0
Lodě vozici LNG jezdí na to LNG
Odpovědět0 0
Ale skutečně tomu tak je, ty lodě jezdí už i na plyn
nedávno jsem viděl dokument kde přepočítali kolik toho taková loď uveze a co spaluje, no prostě efektivitu a ekologickou stopu
Ekologická stopa je dobrá i když ta loď spaluje to nejhorší možné palivo, topný olej, vzhledem k tomu kolik převeze nákladu na 1km.....Ale to je o něčem jiném.
Chtěl jsem především říct že nové kontejnerové a nákladní lodě mají nové typy pohonu, spaluje se zde například ten zmíněný plyn i když asi ne zrovna LNG, že? nebo čistější forma nějaké nafty či podobného paliva, motor nepohání hřídel lodního šroubu ale turbínu, turbína vytváří energii pro celou loď , nejen pro pohon,
a loď samotnou pohání elektromotory, což vlastně výrazně zefektivňuje a zjednodušuje celou strojovnu.
Odpovědět0 0
Jediný háček je v tom, že není potřeba mírně šetřit planetu a vozit miliony a miliony tun zboží nepatrně "zeleněji", ale omezit množství. Haléřové krámy které tvoří většinu ebaye a alibaby a co je použijete možná jednou (a často už rovnou dorazí nefunkční odpad) vůbec nevyrábět, co jde vyrobit v klidu "tady", tak vyrobit co nejblíž atd. A zcela první bod na seznamu: Po prvním dítěti důsledně používat anttikoncepci.
Odpovědět0 0
tak s tím bych souhlasil, řešením by bylo nějaké zdanění nebo výrazně vyšší clo na zboží mimo Evropu s cenou řekněme do 10€
jeden muj soused si taky co chvíli objednává něco z číny a ležím mu maličké balíčky o rozměrech 10*7cm na schránce,
....třeba sluchátka k telefonu za 10Kč... no nekup to
k té zmínce o antikoncepci po prvním dítěti...
Ale to je problém výhradně východní Asie, Afriky a Jižní Ameriky, obecně rozvojových zemí
v našich končinách si buď málokdo muže dovolit mít víc než 2 děti, a nebo jsme tak vyspělá část populace že chápeme problémy s vysokou porodností
do 2 dětí je to v pohodě, ale pokud pár vyprodukuje víc než 2 potomky tak je jasné že populace bude narůstat
Odpovědět0 0
Cena samotnych akumulatoru bude cca 600 000€ To už by sa oplatilo šmajznuť s takeho kamiona baterky :D
Aj celkom sranda by bola ich nabijať, nabijačiek pre kamiony je ako šafranu a zo zasuvky toto nabiť by bolo na tyždeň :D
Odpovědět0 0
Kde jste přišel na takovou nesmyslnou cenu? Před dvěma lety byla průměrná cena packu od CATLu pro automotive 990 CNY/kWh, to máme 594 tisíc CNY na 600 kWh. To je 86 tisíc EUR. I kdybyste to počítal z baterek pro soláry, které jsou na kWh výrazně dražší než pro automotive, tak se nedostanete ani na polovinu toho, co uvádíte.
Odpovědět0 0
Ja som si to prepočitaval na baterie do bicykla :) 1kW/h stoji cca 1000€ :) 600kW/h = 600 000€
Odpovědět0 0
Ano, pak by ten přepočet mohl být takový :-) Každopádně zde je nutné počítat s tím, že ta cena s množstvím výrazně klesá, takže je lepší hledat něco, co se tomu počtem kWh aspoň trochu blíží. Kdybyste to chtěl vyskládat jen z LFP článků pro koncového uživatele (a úplně zanedbal samotný pack, to vše okolo článků), tak byste se klidně dostal třeba na 800 tisíc EUR jen v článcích.
Odpovědět0 0
¨Na druhou stranu, ani vámi zmíněných 60000E není zrovna maličkost. A o osud baterek se docela bojím. Už dneska necháte cokoliv bez dozoru a někdo prokopne nádrž krumpáčem. A to za kanystr nafty dostane čorkař tisícovku. Až zjistí, že na baterku sice potřebuje přívěs, ale že za ní dostane statisíce, bude to ještě veselejší. A palivový článek s platinou bude zajisté také lákavý. Hodina práce a je vyděláno na rok pohodlného chlastání. (nebo to za měsíc narve do automatů)
Odpovědět0 0
to bude zajímavé sledovat, protože mezi provozovateli FVE bude ohromný zájem a dost lidí taky kupuje BEV za poslední a shání pak pokoutně články kvůli repasu baterie ve svém vozu :D
Odpovědět0 0
Myslím, že bude veselo. (osobně očekávám, že elektrošílenství skončí totoálním průšvihem, z xy důvodů, tohle je jen taková třešnička na dortu)
Odpovědět0 0
A to sa Vam zda malo 86k eur?
Odpovědět0 0
A kdo říká, že je to málo? Já neříkám, že je to málo, ale že to není 600K EUR. To jsou dvě úplně jiná tvrzení.
Odpovědět1 0