CD Projekt Red odmítá programové vracení peněz za Cyberpunk 2077
16.12.2020, Jan Vítek, aktualita
Studio CD Projekt Red nedávno zveřejnilo omluvný text, který se týkal stavu hry Cyberpunk 2077 ve verzích pro konzole Xbox One a PlayStation 4. Nabídnuta byla pomoc, která ale prý byla mylně interpretována.
Studio CD Projekt Red vypustilo do světa omluvu, v níž přímo mluví o možnosti vracení hry Cyberpunk 2077. Jak jsme psali, ve vyjádření se mluví o tom, že zákazníci mohou v rámci refundačních systémů PSN či Xboxu požádat o peníze zpět, pokud nejsou spokojeni s hrou a nechtějí čekat na aktualizace. V případě boxovaných verzí hry je třeba jako první oslovit obchod a pokud zákazník nepochodí, může využít adresu helpmerefund@cdprojektred.com a požádat o pomoc tam. To ovšem platí nejdéle do 21. prosince.
Jak se však ukazuje nyní, kdo očekával, že po oslovení studia skrz mail dostane automaticky své peníze zpět, ten se mýlil. A není divu, že tu onen dojem vznikl, zvláště když byl stanoven onen vcelku krátký termín, který vyprší už příští pondělí.
Michal Nowakowski z CDPR (který je pod odkazovaným dokumentem také podepsaný) tak nyní mluví o mylné představě, když říká, že jeho studio žádné peníze zpět za konzolové verze hry Cyberpunk 2077 nenabídlo a že se zákazníci se prostě musí obrátit na výše zmíněné refundační systémy firem Sony a Microsoft. Uvádí také, že nemáme očekávat žádný zvláštní přístup, který by se nějak lišil od jiných titulů, jež jsou k dispozici na těchto platformách.
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) December 14, 2020
Nowakowski však už nezmiňuje, že třeba Sony je v tomto ohledu velice striktní. Dle obecných podmínek nám vrátí peníze za hru, kterou jsme si pořídili nejdéle před 14 dny a ani si ji nestáhli, čili nevyzkoušeli. Pro vyloženě vadné produkty to neplatí, ale je otázka názoru, zda Cyberpunk 2077 mezi ně patří, nebo ne. Microsoft může být benevolentnější, ale právě to mu umožní žádost o vrácení peněz odmítnout za stejných podmínek, jaké má i Sony. Jinými slovy, výsledek žádosti o vrácení peněz zde plně závisí na dobré vůli firem Sony a Microsoft.
Vypadá to tak, že krom optimalizace hry pro starší konzole studio CDPR absolutně nezvládlo i následnou komunikaci s hráči. Nejdříve jim dalo vědět, že mohou využít refundační systém Microsoftu a Sony a případně využít přímou podporu z jeho strany, přičemž toto vyjádření vyznělo tak, že zákazníci mohou počítat s kladným vyřízením žádosti. A nyní se dozvídáme, že jde v podstatě o nepochopení na naší straně a CDPR toliko jen doporučovali využití běžných procedur, které se týkají jakékoliv jiné hry.
I samotné CDPR se tak odkopává a ukazuje jako "jakékoliv jiné" herní studio, kterému nejde v prvé řadě o hráče. A je možná dobře, že se tato iluze vytrácí a řadě lidí dojde, jak se věci ve skutečnosti mají.