Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

CDPR nechce další odklad, na Cyberpunk 2077 se pracuje i v sobotu

30.9.2020, Jan Vítek, aktualita
CDPR nechce další odklad, na Cyberpunk 2077 se pracuje i v sobotu
Studio CD Projekt Red zařadilo ještě vyšší rychlostní stupeň. Jeho vedení totiž už nechce dopustit, aby nastal další odklad uvedení hry Cyberpunk 2077 na trh, takže zaměstnanci nyní musí ještě více zabrat. 
Ještě letos v zimě to vypadalo, že se na jaře opravdu dočkáme hry Cyberpunk 2077, ovšem ta byla odložena nejdříve na září a později rovnou až na listopad. Konkrétně jde o 19. listopadu, a je tak zcela pochopitelné, že vedení studia CD Projekt Red už nechce připustit další odklad. To by totiž znamenalo, že by už zcela propáslo silnou předvánoční sezónu a také nástup nových konzolí PlayStation 5 a Xbox One X/S, i když Cyberpunk 2077 je určen i pro starší generaci. Autoři by se tak sami připravili o možnost utržit na počátečních prodejích hry co nejvíce, nehledě na to, že by své fanoušky už definitivně naštvali. 
 
 
Adam Badowski ze studia CD Projekt Red tak informuje, že žádné další zpoždění nepřipustí, ačkoliv to bude znamenat, že vedení tím poruší svůj vlastní slib. Loni se totiž dušovalo, že se nehodlá řadit mezi firmy, které provozují tzv. Crunch Culture. Tímto se označují dnes v podstatě běžné praktiky, kdy je na vývojáře krátce před vydáním hry či softwaru vyvíjen tlak na to, aby pracovali co nejusilovněji a s dlouhými přesčasy. 
 
Badowski tímto svůj slib porušil, jak ostatně sám píše ve svém vyjádření a uvádí, že případné reakce by měly směřovat přímo na něj. Uvědomuje si, že jeho rozhodnutí jde proti učiněnému slibu a že nechce, aby CDPR patřil do Crunch Culture, ale bohužel už tu není jiná možnost. Jinými slovy, buď bude celé studio dle nového nařízení pracovat přesčas včetně sobot, anebo budou fanoušci muset akceptovat další odložení termínu vypuštění hry na trh. 
 
Zajímavé ale je, že dle Jasona Scheiera už crunch a přesčasy trápí vývojáře Cyberpunku 2077 už řadu měsíců, ovšem rozdíl je ten, že nyní už bylo více zapřaženo celé studio s povinnými sobotami. Nicméně lidé z CDPR si to nezažívají poprvé, neboť již v roce 2015 před vypuštěním hry The Witcher 3: Wild Hunt museli výrazně zvýšit tempo, aby se hra stihla v termínu. 
 
Vedení CDPR také uvedlo, že každý, kdo pracuje přesčas, dostane za hodiny navíc řádně zaplaceno a navíc bude 10 procent ze zisku za tento rok rozděleno mezi vývojáře Cyberpunku 2077. 
 
Zdroj: TweakTown