Celosvětové příjmy z digitálního prodeje her a mikrotransakcí stouply o 15 %
1.12.2017, Jan Vítek, aktualita
Analytická společnost SuperData Research se podívala na digitální prodeje počítačových her a zjistila, že příjmy v tomto ohledu od minulého roku vyrostly o 15 procent. To čítá celkové prodeje her na PC, konzole a také mobilní tituly.
SuperData Research si tak všímají meziroční změny v prodeji her na PC, konzole a mobilní zařízení, která činí +15 %. To nám dělá celkem 8,5 miliard dolarů letošních příjmů, zatímco před rokem to bylo o 1,1 miliardy méně.
Připravenu máme také tabulku toho, které hry v uplynulém roce přinesly nejvíce zisků, což se evidentně týká právě i mikrotransakcí, na což ukazuje třeba první místo hry League of Legends. Ta patří mezi tituly typu freemium, takže vydělává na mikrotransakcích, čili na distribuci samotné hry její tvůrci nevydělávají nic. Druhé místo patřící PlayerUnknown's Battlegrounds není žádné překvapení vzhledem k tomu, jak moc je tato hra aktuálně populární (prodalo se už více než 15 milionů kopií) a z celkového žebříčku je jasně vidět, že hry pro jednoho hráče dnes nemají velkou šanci se dostat mezi finančně nejúspěšnější.
V případě konzolových her zase vedou především sportovní tituly, slušný úspěch zaznamenal nový Assassin's Creed a už dlouho se na vrcholu drží letitý titul Grand Theft Auto V.
Právě z grafu týkajícího se hry Grand Theft Auto V v konzolových verzích se ukazuje, jak moc tvůrci vydělávají na distribuci dodatečného obsahu (modrá složka) v porovnání s prodeji samotné hry (fialová složka).
SuperData tyto výsledky komentuje tak, že v budoucnu budou hry pro jednoho hráče (nebo zaměřené především na jednoho hráče) a i některé multiplayerové tituly mít potíže s tím, aby zajistily zisk. Pro hráče, kteří se o multiplayer moc nezajímají a raději se ve hře pohybují sami, to je špatná zpráva. V budoucnu tak budou pro ně zajímavé tituly spíše mizet, nebo se v nich budou stále více prosazovat mikrotransakce, i když i v dnešní době se najde dost příkladů toho, že i klasické singleplayerové hry, které mikrotransakce neviděly ani z vlaku, mohou být velice úspěšné - viz Divinity Original Sin 2.
Zdroj: Kitguru