Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.3.2001, Daniel Smička, zpráva
Tentokráte pod tímto netradičním nadpisem naleznete pravidelný cenový rozbor, neboli statistiky změn cen vybraných počítačových komodit. Rozbor výhodnosti nákupu, popis změn cen pro aktuální týden a jejich budoucí vývoj, kam směřují ceny a poptávka po tom nejlepším a nejrychlejším.

Zdenek | 13.3.200121:05

Nemam nic proti zenam (ba naopak), ale uroven tohoto cenoveho zpravodajstvi je na zcela jine hladine. Statistika sice veda je ma i cenne udaje, ale kdyz se trochu okoreni, tak hned je lip.
Co se tyka stabilni ceny PC naprosto souhlasim. Ja dokonce tvrdim, ze ne 3 roky, ale jiz vice nez 6 let (akorat rikam hladinu 40 000 Kc s DPH za pocitac "IN").
CPU se 100MHz FSB bych u Intelu diky opravdu zamknutemu nasobici take nezatracoval. Patrim mezi ty, ktere prave vyssi cena u techto CPU nez cena rychlejsich CPU se 133 MHz osobne zrala. Samozrejme mym zakaznikum dodam CPU s FSB 133 MHz a jeste usetrim, ale osobne provozuji PII 350@490 jiz vice nez 2 roky (tehda 133 MHz FSB nebyla) a to na rajceti (MB TOMATO BXi98-ATX) se 100MHz pametmi a bez zvysovani napajeni! Az budu upgradovat (o cemz jiz preci jen nekdy snim) prejdu na AMD (Prvni AMD co jsem dodaval zakaznikum byly odemceny, takze jsem neodolal odzkouseni. O 40% jsem je sice nezvedl, ale vykon... a za tu cenu...
Chyba v pocitani se obcas stane, nicmene kdyby tak neucinil Kobul, tak bych to napsal i ja.
Zaverem: Pochvala:kritika do mnozstvi 1:2, ale s prihlednutim k vaznosti 10:1!!!

P.S. S tou PII 350@490 jiz opravdu jedu 2 roky. Zkousel jsem i @525 coz je limit desky, ale start Windowsu uz neprosel. Jak jsem poprve mel v ruce pameti 133 MHz, odzkousel jsem a! - nemelo to vliv! Jsem hracicka, tak jsem si v dobe kdy 150 MHz KINGMAXy byly jen o trochu drazsi nez 133 MHz koupil zkusil a! - stabilne jel na @525!!! Zkouseno nekolik dni, dlouhodobe prace bez jedineho zavahani (coz je u Windowsu samo o sobe divne ;-), a to na RAJCETI! Melo to jediny hacek po zapnuti: BIOS, boot W2000, prace,... vsechno OK a vzdy. Pouze pri restartu pres BIOS (bez vypnuti) jeste v BIOSu obcas vytuhl, Pokud natahl Loader, tak jiz zase bez ztraty kyticky.

Odpovědět0  0
Kobul | 12.3.200119:53

Nevím jak u vás, ale v našich končinách je 1100+1800+1500=4400Kč a ne 3400Kč ...

Odpovědět0  0
Laďa | 11.3.200123:55

Cituji: "A co se týče PIII a FSB 100MHz - nemá cenu dneska již tyto CPU kupovat".
To je názor autora článku, i když poměrně dosti nepřesný. Vzhledem k tomu, že všechny PIII jsou vyráběny tech. 0.18 je atraktivní koupě např. PIII 650, ještě lépe PIII 700 na FSB 100MHz. Uvedené procesory je možno bez sebemenších problémů provozovat na 133MHz FSB tzn. 866 příp. 933MHz a to za cenu běžné PIII 650 okolo 4600Kč v nákupu bez DPH

Odpovědět0  0
autor | 12.3.200110:24

Urcite s vami souhlasim, co se tyce koupe za ucelem pretaktovani a jinych pokusu. Ale pokud se jedna o srovnani ceny, tak si jednoznacne stojim za nazorem, ze FSB100 - zacina byt historie (nepotrebujete-li ovsem CPU pro starsi chip set). Arumenty jsou jednoznacne: PIII650MHz FCPGA me stoji tento tyden 5165Kc a PIII667MHz/133 FCPGA BOX me prijde na 4590Kc (vse bez DPH). Stejna situace je i na 800MHz, kdy PC100 je za 6930,- a PC133 za 6650,- korun. A v BOX verzi je cena stejna. Argumenty jsou jednoznacne a byl bych blazen si kupovat pomalejsi CPU za vetsi cenu?!? Je to sice zajimavy sindrom, ale jak jsem psal, zrejma cenova politika Intelu. Starych PC je jeste dost, a vykone CPU jsou levnejsi, aby mohly konkurovat AMD (domenka).
Co se tyka AMD, nerozepsal jsem se prilis, protoze situaci neznam dobre a v teto oblasti je navic vse jasne.
S pranim hezkeho tydne BXU

Odpovědět0  0
Honza | 13.3.20016:04

vyvody jsou vecne spravne,dokonce i v zajimavych souvislostech........Ale neodpustim si,co to je sindrom? V rectine piseme syndrom(znamena priznak),symptom je blize stavbe vety,znamenajici rozvinuti priznaku.
Nicmene to neberte jako hnidopisstvi,jen se casto v zaplave pocitacoveho slangu muze objevit i toto.

Odpovědět0  0
Radek Štrébl | 9.3.200119:40

Tak nevim, ale prestoze nemam prilis dobre zkusenosti s VIA chipsety, radeji nez Celeron by jsem asi doporucil ke koupi AMD Duron, nicmene dost me prekvapilo Vase odsouzeni 100MHz Intel PIII procesoru, ja jsem tento tyden zrovna koupil 750/100/256 FC-PGAcko za cca 5500,- bez DPH v boxovane verzi (tedy s dlouhou zarukou) a s trosku lepsim chladicem za cca 350,- Kc mi jede spolehlive na 1000 MHz/133Mhz FSB. Pritom cena originalni PIII/1GHz/133Mhz FSB je cca 10800,- cili vice jak dvojnasobna. Ja vim, muzete namitnout, ze to preci jen neni ono, mit CPU pretaktovany, ale kazdy, kdo se jen trochu o posledni vyvoj zajima, vi, ze i sam Intel vlastne prodava CPU pouze jinak "pretaktovane" a nikoliv ruzne pro jine takty, takze pro osobni potrebu by jsem urcite doporucil vyse zmineny kousek.

S pozdravem, RaStr.

P.S.: Mimochodem, jedna se o CPU s S-code SL4CF, starsi verze byly prevazne SL462, mam takovy pocit, ze SL4xy, kde x a y jsou pismena je pouzivan prave pro nejnovejsi PIII 850 - 1000 MHz, takze se jedna opravu o tentyz cip.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.