Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

CEO NVIDIE: kupovat si v roce 2019 GPU bez ray tracingu je šílené

19.8.2019, Jan Vítek, aktualita
CEO NVIDIE: kupovat si v roce 2019 GPU bez ray tracingu je šílené
Co jiného by ostatně měl říkat Jensen Huang, šéf společnosti NVIDIA, když dobře ví, že GeForce RTX jsou dnes jediné karty, které obsahují ve svém hardwaru podporu pro ray tracing. Má to ale také čím podpořit?
NVIDIA se mohla nedávno pochlubit slušnými finančními výsledky, které překonaly očekávání analytiků a nyní je firma opět na kurzu k dosažení čtvrtletních tržeb kolem 3 miliard dolarů. Otázky a odpovědi po ohlášení finančních výsledků pak přinesly i vyjádření Jensena Huanga, dle nějž je šílené si dnes kupovat novou herní grafiku, která nemá hardwarovou podporu RTX.
 
 
Je naprosto jasné, že Huang musí takový postoj veřejně zastávat, protože kdyby ne, znamenalo by to, že dle něj není podpora ray tracingu tak důležitá a zákazníci by se mohli začít ptát, proč nezanedbatelné místo v čipech zabírají jádra RT a potažmo Tensor, když by se to vše mohlo vyměnit za další CUDA jádra. 
 
Dá se také říci, že GeForce RTX už konečně přinášejí NVIDII slušné tržby, ostatně herní sektor šel nahoru mezikvartálně o 27 procent a na trhu v USA to znamenalo zvýšení tržeb z 1,055 na 1,313 miliardy dolarů. Nicméně za tím stojí také nové GeForce GTX, které sice patří do generace Turing, ale nepodporují ray tracing a ani DLSS. 
 
Jensen Huang mluví o tom, že hráči si běžně pořizují novou grafickou kartu na příští dva až čtyři roky, takže pokud by měla postrádat podporu ray tracingu, bylo by to velice špatné. Podpora ray tracingu se rozjíždí a zvláště GeForce RTX SUPER mají mít dle šéfa NVIDIE velice silnou pozici na trhu, což bude platit po celý příští rok. 
 
 
Z tohoto vyjádření by se také dalo určit, že NVIDIA si žádné nové herní GPU pro příští rok nechystá, ale to nelze tvrdit s jistotou. Huang samozřejmě neřekne nic, dle čeho by se dalo určit byť jen přibližné datum nástupu příští generace, takže prostě mohl jen mlžit. 
 
Se šéfem NVIDIE se dá souhlasit v tom, že díky rozšiřující se podpoře ray tracingu bude výhoda karet GeForce RTX časem stále podstatnější. Ovšem na druhou stranu je tu ten prostý fakt, že ray tracing v dnešní podobě zdaleka neimponuje každému. Hráči stále chtějí primárně výkon a co nejkratší odezvu, přičemž výhod ray tracingu si v zápalu hry ani nemusí všimnout, nebo jim bude prostě jedno, že mohou v kaluži vidět odraz tanku mimo scénu nebo že zpracován stínů je realističtější. Jistě si ale mohou všimnout poklesu výkonu, který s RTX ON přichází. 
 
Ostatně uvidíme i na prodejích nových Radeonů Navi, nakolik budou zákazníci terminologií Jensena Huanga šílení a ostatně v případě AMD by hardwarová podpora ray tracingu měla přijít už v příští generaci RDNA, ale zatím nevíme vůbec nic o tom, v jaké to bude podobě. A konečně, NVIDIA samá má na trhu tři nové karty, které ray tracing nepodporují, a to jednoduše proto, že by na něj neměly dost výkonu. Takové modely prostě musely přijít, aby NVIDIA měla co nabídnout v low-endu mezi grafickými kartami, což jen ukazuje, že ray tracing ještě nějakou dobu nebude masová a samozřejmá záležitost, aby koupě karty bez jeho podpory byla už nesmyslnou volbou. 
 
Zdroj: wccftech


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.