Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Čínská grafika Moore Threads MTT S60 zvládne League of Legends pod DirectX

31.3.2022, Jan Vítek, aktualita
Čínská grafika Moore Threads MTT S60 zvládne League of Legends pod DirectX
Dobře víme o tom, že Čína má nejedno želízko v ohni, která představují vyvíjené grafické čipy a technologie. Mezi ta nová patří i mladá společnost Moore Threads, již vede bývalý vedoucí pracovník NVIDIE.
Společnost Moore Threads jsme zatím zmínili pouze jednou, a to loni v listopadu, kdy jsme se zmiňovali o jejím slibu rychlého vývoje. A už nyní byly představeny první produkty, a sice série MTT GPU založená na architektuře MUSA. Zatím nejde o nic, před čím by se lidem z AMD, NVIDIE nebo i Intelu měla třást kolena, ale vzhledem k tomu, že firma Moore Threads byla založena teprve před rokem a půl, předvádí skutečně úctyhodné tempo. 
 
 
Nejde tu také o bandu nováčků, ale zkušených lidí, kteří dříve pracovali ve firmách AMD, Intel, Microsoft, Arm či NVIDIA. Ty vede Zhang Jianzhong, bývalý viceprezident a generální manažer NVIDIE, který má dlouholeté zkušenosti s grafickým trhem. 
 
 
Co tedy bylo představeno? Je to jednak MTT S60, desktopová grafická karta a pak serverová MTT S2000, což není akcelerátor, ale také grafická karta s vyšším výkonem, jejíž chlazení a celkové provedení je přizpůsobeno právě serverovému prostředí. 
 
Obě tyto karty jsou založeny na 12nm GPU MUSA, které má ovšem v S60 celkem 2048 FP32 jader a v S2000 jichž je dvojnásobek, čili 4096. Dvojnásobný je tak i výkon, a to 12 TFLOPS oproti 6 TFLOPS se 192 Gpix/s fillrate.
 
Co se týče paměťové výbavy, už jen 8 GB LPGDDR4X na S60 ukazuje, že její výkon nebude nic extra. S2000 už má 32 GB paměti, ale nevíme jaké a ani v jednom případě se nedozvídáme nic o propustnosti. 
 
Víme ale, že MUSA podporuje vedle DirectX také API OpenCL, OpenGL, Vulkan a dokonce NVIDIA CUDA. Její multimediální engine pak umí kódovat videa v H.264, H.265, AV1 a dekódovat H.264, H.265, AV1 , VP8 a VP9. GPU MUSA pak mohou pracovat s procesorovými architekturami x86, ARM, LoongArch, a to pod OS Windows či Linux.
 
 
Co se týče herních schopností ukázán byl na S60 plynulý běh hry League of Legends ve Full HD, což samozřejmě není vzhledem k nízké náročnosti tohoto titulu nic úžasného, neboť na to dnes bohatě stačí i low-endová samostatná grafika nebo kdejaké integrované GPU. Budeme to tak brát spíše tak, že firma Moore Threads ukázala už dvě karty s funkčním GPU schopné provozovat hry, ale kdy s nimi přijde na trh, to jsme se nedozvěděli. 
 
Zdroj: THW


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.