Čína ta jde do pr**** už pořádně rychle to už je jen velké vězení kde se člověk jen špatně vysmrká a už za to má trestné body a jeho děti nebudou moct na školu, jak za rusáků.
Odpovědět1 0
Fotit chodce, který je na přechodu s červenou je ale v podstatě nesmysl, on tam mohl vstoupit ještě když byla zelená a v zákoně asi není ani specifikováno, za jak dlouho to musí přejít. To by ten systém musel zaznamenávat celou historii od doby, co padne červená, jestli tam někdo nový nevstoupil...
Odpovědět0 0
No pokial si dobre pamatam (a to si urcite dobre pamatam) ... tak ked sme na VS riesili semafory (napr. pri simulacii) tak tam vzdy ostavala "tzv." rezerva ... a teda doba kedy na "oboch" semaforoch svieti cervena ... a teda napr. aj pre chodcou aj pre auta.
tzn. ze ked "autu" resp. "chodcovi" na semafore c.1 zasvieti cervena ... autu/chodcovi v okamziku zasvietenia cervenej na semafore 1 nezasvieti zelena na semafore c.2 ... semafor c.2 bude mat cca (netusim presne kolko bude tento casovy horizont (interval) ... zalezi na optimalizovani, prestojoch, velkosti a type krizovatky) 1-2-3-5-viac ? sekund taktiez cervenu a teda v popisanom okamihu bude aj semafor c.1 aj semafor c.2 svietit na cerveno, az nasledne po prejdeni tohto "casoveho useku" naskoci na semafor c.2 zelena farba.
Toto je z dovodu, aby sa zabranilo stretom na "krizovatke" kedze sme si vedomi, ze "prejdenie" krizovatkou taktiez zaberie urcity casovy horizont (a ten samozrejme musi byt zaratany do "cervernej" na semafore c.2).
Ono by sa to logicky dalo vyriesit "oranzovou" kedy ma clovek/motorista "cas na pripravu" aby v okamihu zelenej "ihned" mohol vyrazit ... zial ako vsetci vieme ... oranzova pre mnohych znamena to iste ako zelena ... takze pre to sa to rovno "zaratava uz do cervenej".
Cely vyskum je nasledne len o tom "optimalizovani" a zkracovani "prestojov" ... takze asi tolko.
Odpovědět1 1
Jo, tyto optimalizace mohou být někdy dost "veselé". Třeba u nás na kruhovém objezdu se semafory je to tak seštelované, že není až tak velký problém se potkat auty z obou směrů v jednom místě.
Odpovědět0 0
tak potom nemozeme hovorit o optimalizacii ... je to proste "odflaknute" resp. "fuserina".
V nasom pripade sme na VS ... robili dostatocne obsiahle vyskumy ... dokonca nasa fakulta robila "semafory" pre cele Francuzsko ... ako "zakazku" ... a nemozem povedat ze by to bolo zrovna odflaknute ...
... alebo nieco blizsie ako priklad ... cela Zilina pouziva "nase" algoritmy a optimalizacie ... a opat nemyslim ze by to bolo spravene zle ... najvacsi problem bola krizovatka na "kosickej" ... kde sa stretava 4 prudovka z mesta/ do mesta s 4 prudovym zjazdov/vyjazdom na dialnicu + hned na krizovatke je hypertesco a cerpacia stanica ... a o krizovatku dalej cca 200 metrov je stanica HMD ... takze "masaker" ... ale ako hovorim pri slusnej a podstivej optimalizacii ... "no problemo"
Odpovědět1 1
Vtipné je to, že AI pěkně pečlivě zaznamená stejné "optimalizované" údaje, které pošlou do křižovatky auta proti sobě. A prakticky neexistuje způsob jak dokázat, že jste měl na semaforu zelenou. A druhá věc, kamera ukazuje zkreslený úhel pohledu. Ne moc, rozdíl je tak metr či dva v závislosti na místě, odkud to snímá. Jenže rozdíl metr či dva je třeba v případě viníka nehody dost podstatný. Například, jestli stál na semaforu, nebo koukal metr do křižovatky. A co horšího, "viník" je policejně zaznamenán, tuidíž policie dodala "důkazy". A je na něm, aby je vyvrátil.
Odpovědět0 1
Existuje sposob a v nasej korupciou pretkanej krajine asi jediny, ako dokazat pravdu - dashcam.
Odpovědět0 0
Než jej půjčíte policii, stáhněte si záznam a mějte minimálně jednu kopii mimo bydliště či práci. Někdy se záhadně ztrácí.
Odpovědět0 1
+ este existuje varianta s "inteligentnym" semaforom ... kedy sam dokaze vyhodnotit situaciu ... a v pripade "vacsej" kolony relevantne upravit algoritmus "prepinania".
resp. "stlacaci" semafor ktory zas svieti iba v pripade potreby (resp. ked ho niekto fyzicky stlaci)
Odpovědět1 1
"Inteligentní" semafory jsou výborné. Výsledkem je většinou delší doba čekání pro všechny účastníky ve všech směrech.
Odpovědět0 0
No, že bychom v EU v instalaci Velkého Bratra za Čínou nějak extra zaostávali, to si nemyslím. Jsme jistě pozadu, ale jistě ne o moc.
Odpovědět5 4