Civilization VI: vysoká očekávání vs. první dojmy
4.10.2016, Jan Vítek, aktualita
Už 21. října přijde na trh šestý díl oblíbené budovatelské série Civilization, od nějž si hráči po nepříliš úspěšném pátém dílu slibují mnoho. Nyní se už na PCMag objevily první dojmy z hraní této strategie, které jsou rozporuplné.
Civilization IV byl ve své době velice úspěšný titul, který si vysloužil vysoká hodnocení recenzentů i hráčů. Pátý díl si také odnesl chválu, ale už ne od všech. Kritizována byla především umělá inteligence, která nebyla na dostatečně vysoké úrovni, a tak někteří považují za vrchol této série právě čtvrtý díl a doufají, že ten šestý na něj naváže. Příznivci série už by také rádi zapomněli na verzi s podtitulem Beyond Earth, která navázala na Sid Meier's Alpha Centauri a chtějí si zahrát další díl z hlavní série, který přichází po dlouhých šesti letech. Firaxis Games se tak vrací ke klasice, kde si budeme moci piplat vybraný národ a provést jej od nesmělých začátků ke "světlým zítřkům".
Jedna ze stránek věci je samotné grafické zpracování, které je komixově přehnané a nemusí být každému po chuti, ovšem to je čistě jen subjektivní záležitost. Daleko více bude záležet na celkovém zpracování a především uživatelském rozhraní hry, do čehož se počítají i její menu, způsoby interakce, zpravování o událostech a právě v tomto ohledu si nová Civilizace vysloužila od PCMag kritiku. Dle stížností se nedostatečně komunikují některé životně důležité údaje, jako je třeba celková spokojenost obyvatelstva, zatímco jinými méně důležitými informacemi je obrazovka přehlcena. Dobrá zpráva je, že nejde o nic, co by nemohlo být vyřešeno ještě do vydání finální verze hry, nebo případně v jednom z následujících patchů.
Celkový dojem je ten, že šestý díl staví na těch předchozích a snaží se vylepšit jejich mechanismy, což ale může nakrknout dlouholeté příznivce série. Změnila se funkcionalita a pravidla, a to za účelem zjednodušení, aby se do hry lépe dostali ti, kteří žádnou Civilizaci doposud nehráli. Příkladem mohou být silnice a jiné komunikace, které si už v šestém díle nemůžeme stavět. Konstruovány a vylepšovány jsou automaticky s tím, jak se naše civilizace rozvíjí, což na jednu stranu šetří čas, ale na druhou stranu má hráč méně možností, jak do vývoje zasáhnout. Jsou tu ale i změny k lepšímu, jako třeba propracovanější špionáž, kde naši Bondové mají více typů podvratné činnosti na území protivníka, což s sebou nese i různě vysoká rizika.
Co se týče hardwarových nároků, ty u hry tohoto typu dnes už nemohou být vysoké, pokud se vývojáři nevykašlou na optimalizaci. Dle Steamu budeme potřebovat alespoň 2,5GHz Core i3 či 2,6GHz Phenom II, 4 GB RAM, grafiku úrovně Radeon HD 5570 či GeForce GTX 450 (DX11) a 64bitový OS. Optimální sestava zahrnuje procesor úrovně Core i5 na 2,5 GHz, grafiku o výkonu Radeonu HD 7970 a 8 GB RAM.
Civilization VI přijde na trh 21. října exkluzivně pro Windows a pak by měly následovat verze pro Mac OS X a Linux a vyloučeny nejsou ani porty pro PS4 a Xbox One.
Zdroj: PCMag
Jedna ze stránek věci je samotné grafické zpracování, které je komixově přehnané a nemusí být každému po chuti, ovšem to je čistě jen subjektivní záležitost. Daleko více bude záležet na celkovém zpracování a především uživatelském rozhraní hry, do čehož se počítají i její menu, způsoby interakce, zpravování o událostech a právě v tomto ohledu si nová Civilizace vysloužila od PCMag kritiku. Dle stížností se nedostatečně komunikují některé životně důležité údaje, jako je třeba celková spokojenost obyvatelstva, zatímco jinými méně důležitými informacemi je obrazovka přehlcena. Dobrá zpráva je, že nejde o nic, co by nemohlo být vyřešeno ještě do vydání finální verze hry, nebo případně v jednom z následujících patchů.
Celkový dojem je ten, že šestý díl staví na těch předchozích a snaží se vylepšit jejich mechanismy, což ale může nakrknout dlouholeté příznivce série. Změnila se funkcionalita a pravidla, a to za účelem zjednodušení, aby se do hry lépe dostali ti, kteří žádnou Civilizaci doposud nehráli. Příkladem mohou být silnice a jiné komunikace, které si už v šestém díle nemůžeme stavět. Konstruovány a vylepšovány jsou automaticky s tím, jak se naše civilizace rozvíjí, což na jednu stranu šetří čas, ale na druhou stranu má hráč méně možností, jak do vývoje zasáhnout. Jsou tu ale i změny k lepšímu, jako třeba propracovanější špionáž, kde naši Bondové mají více typů podvratné činnosti na území protivníka, což s sebou nese i různě vysoká rizika.
Co se týče hardwarových nároků, ty u hry tohoto typu dnes už nemohou být vysoké, pokud se vývojáři nevykašlou na optimalizaci. Dle Steamu budeme potřebovat alespoň 2,5GHz Core i3 či 2,6GHz Phenom II, 4 GB RAM, grafiku úrovně Radeon HD 5570 či GeForce GTX 450 (DX11) a 64bitový OS. Optimální sestava zahrnuje procesor úrovně Core i5 na 2,5 GHz, grafiku o výkonu Radeonu HD 7970 a 8 GB RAM.
Civilization VI přijde na trh 21. října exkluzivně pro Windows a pak by měly následovat verze pro Mac OS X a Linux a vyloučeny nejsou ani porty pro PS4 a Xbox One.
Zdroj: PCMag