Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od czhunter
Ovšem pokud něco kulaté _není_ tak to může být kulatější nebo nejkulatější. A to je ta pointa, která vám zjevně ušla :)
Odpovědět0  0
24 hodin a to jen když máš štěstí a další den je ­"bussiness day­" ... pokud není, tak smůla a bude to třeba 72 hodin.
Odpovědět0  0
Jednou jsem kdysi na internetu četl větu:
"O Tegře se napsalo víc článků, než se s ní prodalo zařízení­" ... a něco na tom bude :)
Odpovědět0  0
Zotac GeForce 9800 GT Eco mám na mysli.
To že by případně při srovnání musela recenze 9800 vyjít o pár dní později není důležité, stejně vyšla o pár měsíců­/let později než bylo záhodno.
Odpovědět0  0
Mohl bych se dozvědět, proč místo zajímavého střetu staré GeForce a nového Radeonu ­(obdobná cena, obdobný výkon­) plného napětí, vášní, lásky a dramatických zvratů, bylo zvolena forma dvou oddělených, nudných až suchopárných článků?
SHW si poměrně často stěžuje na nízkou čtenost článků ... bodejť by ne, když opomíjíte i tak zjevné příležitosti udělat to zajímavě.

Tím nechci říct, že jsou recenze špatné, to ne. Jen velmi sterilní a zoufale nudné.
Odpovědět0  0
Tak to už snad i ta solární nabíječka je lepší než tohle.
Slunce má daleko vyšší výkon než Wi­-Fi i ta účinnost bude vyšší.
Akorát to holt nefunguje v noci ­(a tohle zase nefunguje v lese, takže je to skoro jedno­).
Jo a jeden zásadní rozdíl tu je. Mobil se solární nabíječkou si už můžu koupit. Tohle je zatím tak z říše snů.
Odpovědět0  0
Jde to, ale proč podporovat nV ve špinavém byznysu?
Odpovědět0  0
Nové tisíciletí ale začalo 1.1.2001.
Protože letopočet začal rokem 1, ne 0. Druhé desetiletí 21. století začne 1.1.2011.
Odpovědět0  0
Dovolím si vyjádřit svoji myšlenku, že chlapci z Ageiy nic ­"nezpackali­" ani ­"nepodcenili­", jim se naopak povedlo přesně to, co potřebovali.
Přiznejme si to, Ageia nikdy žádný HW vyrábět nechtěla, to je úkol pracný, nevděčný, náročný na čas, finance, odborníky, výrobní kapacity, logistiku a další. Vyrábět sw, prodat ho a kasírovat za licenci ­(jednorázově nebo z každého kusu­) je mnohem pohodlnější a lákavější. Ageia nakonec ten HW vyrobit musela, protože nikdo jiný to neduělal, ale už od začátku bylo jejich zjevným cílem celou technologii někomu prodat a to se jim povedlo, za což si zaslouží poltesk.
Odpovědět0  0
Takže dva větráky na Noctue ti vadí, ale na V10 ne?
Zajímavé, zajímavé.

Já bych nedal označení trefa ani jednomu z těch chladičů, protože je to top­-end a tudíž mají velmi špatný poměr cena­/výkon ­(některé chladiče za 1­/2 až 2­/3 ceny ­- a to i od Noctuy, Scythe, ... budou mít skoro stejný výkon­).
Ale to je věcí autora, nejspíš chtěl aby bylo jasně vidět, kdo srovnání vyhrál.
Odpovědět0  0
Nejsem programátor ani expert na herní enginy, ale u voxelů je kromě zobrazování problém už v samotné tvorbě ­(přiznejme si, herní grafika není o tom, jak ji engine vykreslí, ale o tom, jak ji člověk vytvoří­).
Zatímco u polygonální grafiky si člověk může vybrat mezi mnoha zavedenými sw ­(často 3ds max, Maya, Modo, Lightwave, XSI, ...­) pro voxelové modelování je takových softů asi dva a půl ­(jmenovitě co cím tak 3d Coat, což je spíš betaverze a ClayTools, který se prodávají za nehoráznou cenu pouze s HW­).
Ale což o to, vymodelovat to zvládnete a narazíte na další krutý problém ­- animace. Zatímco u polygonů věc jednoduchá až primitivní ­(navěsíte polygony na skelet, uděláte IK rig a ty polygony se pak podle šoupání kostí nějak poskládají­), u voxelů máte hodně velký problém, několikařádově vyšší náročnost na animátory i HW.
No, můžete se podívat na stránky a fórum programu 3d Coat, který je dnes v používání voxelů asi nejdál na světě a zjistíte, že je s tím v praxi problémů hodně ­(jenom pro krátké nastínění ­- problém s tenkými plochami ­(tloušťka pod 1 voxel­), problém se šikmými hranami ­(dělají se na nich zuby, musí se nesmyslně zvyšovat rozlišení ­(VPI?­) atd.­).
Výhod pro hry imho v praxi moc není. Určitě je to dobrý pro simulaci kapalin a plynů, možná i pro ničitelnost prostředí a budov ­(ale GeoMod do zvládne i bez voxelů­), pro dopravní prostředky a postavy to nic moc nepřinese.
Odpovědět0  0
Hlavně úplně nelogicky není srovnaná s hlavními cenovými a výkonovými soupeři, R4770 a R4850.
Recenze křížkem po funuse a úplně zbytečně.
Odpovědět0  0
Na tom ovšem nic výjimečného ani zajímavého není.
Drobná evoluce v mezích zákona, na 3 roky technického vývoje nic moc.
Odpovědět0  0
Hlavně už mám 3 roky Samsung i600, který má téměř tytéž HW parametry ­(nemá GPS, ale má Wi­-Fi­), takže skutečně nechápu, co je na tomto Samsungu výjimečného, když se nedokáže vyrovnat ani 3 roky starýmu telefonu z vlastní stáje ­(dokonce ani cena moc neklesla, i600 byla ke konci prodeje ­- asi rok zpátky pod 5000kč­).
Odpovědět0  0
No, třeba u disků máte pravdu.
Ale u grafických karet je skvělé, že výrobci karet cítí tlak společnosti na snížení spotřeby. Vždyť u minulých generací byla spotřeba v idle ­(kdy GK prakticky nic nedělá­) naprosto nehorázná ... a tam se snížení spotřeby o 50W projeví hned.
Souhlasím ale, že na domácí použití se úsporné disky nevyplatí, mnohem víc se dá ušetřit jinde ­(zejména CPU, GK, zdroj ­- tam se dá ušetřit i 100W při zachování výkonu­).
Odpovědět0  0
Chybí vám tu test spotřeby sestavy v idle a loadu.
A graf poměru cena­/výkon ... to se dnes bere u recenzí jako standard.
Odpovědět0  0
Ano, ale pokud majitelé WM dostanou nejen ­"s bídou použitelný webový prohlížeč­", ale v podstatě ­"s bídou použitelné všechno­", tak je asi někde problém, nemyslíte?
Podle mě jediné skutečně funkční základní aplikace ve WM jsou Contacts a Bubble Breaker.
Odpovědět0  0
No, jak kdy. Pokud uživateli v základní výbavě chybí esenciální aplikace, tak na tom nic úžasného není, přestože si je může ­"kdesi­" vybrat z nepřeberné nabídky.
Všechny aplikace mají být už v základu kvalitní a další doinstalovatelné pouze rozšiřovat jejich funkčnost.
Bohužel téměř všechny základní aplikace WM jsou nepoužitelné nebo úplně chybí ­(web browser, media player ­- obzvlášť když chci video, prohlížeč obrázků, ani ten organizer není nic moc­).
A něco o tom vím, protože mám WM 6.1 smartphone, kdysi jsem měl WM5 smartphone a WM6 PDA. Nicmémě můj další telefon ­"WM powered­" nebude.
Odpovědět0  0
Kdybych to měřil třeba podle růstu prodeje ­(nebo změně podílu­) zařízení, tak bude WM těžce deklasován.
Ale nechci to dělat, i tak je zjevné, že WM je nejzastaralejší mobilní OS na trhu a jeho prodeje rostou nejpomaleji, kdoví jestli vůbec nadále růst budou.
Odpovědět0  0
Přesně tak, WM dostává na zadek nejen od OSX, ale i od Androidu, WebOS a Symbianu a snad i všech dalších mobilních OS.
Jediná věc co WM drží nad vodou je dostatek aplikací, jádro za nic nestojí.
Odpovědět0  0
A teď ještě řekni, kolik to vypiplání stojí peněz ­(za aplikace­) a času ­(a čas = peníze­) a zjistíš, že WM je tak extrémně drahá platforma, že si ji jen málokdo může dovolit.
Odpovědět0  0
Takže nakonec přeci jen uznáváš, že OS od MS jsou nejlepší, když ostatní musí jen ­"dotahovat a srovnávat­"?
Odpovědět0  0
Jenže porovnávat Mazdu 626 ­(byť starou­) a novou Fabii ­(která je o 2 třídy níž­), navíc od výrobce s jinou tradicí, filozofií a zaměřením není správné ... tedy, správné možná ano, ale ne relevantní.
Pokud porovnáváte WinXP a Win7, je to jako srovnání Favoritu a Fabie, ne Mazdy 626 a Fabie ­(to je spíš jako porovníní MacOS 10.2 a Win7­).
Odpovědět0  0
Protože staré auto, i když taky jede a málo žere, nesplňuje bezpečnostní a ergonomické parametry hodné 21. století.
Někomu to vadí, někomu ne.
Odpovědět0  0
Podle mě jsou tyto testy ovladačů zbytečné. Stejně vždycky vyjde, že nový ovladač je o trošku lepší než ten starý ­(průměrně o cca 5%, někde víc, někde míň­).
Jenže jsou lidé, kteří updatují ovladače grafárny pořád a ti tento článek nepotřebují, pak takoví, kteří to dělají až když je potřeba a ti ho také nepotřebují a pak takoví, kteří updatují jednou za čas, když si vzpomenou, a ti ho nejspíš také nepotřebují.
Imho se dá váš autorský čas vrhnout do zajímavějších článků.
Odpovědět0  0
Tak to tedy nevím, jestli zásadní výhoda XP je v tom, že mají o pár FPS víc.
Myslím že většina lidí je úplne jedno, jestli mají 125FPS v XP nebo 117 ve W7 ­(nebo třeba 47 a 43 nebo jakýkoliv jiný čísla­).
Ti, které to zajímá, stejně obvykle OS kradou a žádný test si nezaslouží.
Odpovědět0  0
Komu pánbůh shůry nedal ...
Odpovědět0  0
Tamté věci se říká ­"vertical slice­" ­(­"kolmý řez­", výřez hry­).
Odpovědět0  0
Jednou už tu článek u raytracingu byl, můžeš si ho vyhledat.
To co zmiňuješ je jeden z problémů raytracingu. Ve všech demech se používá co nejvíc naleštěných povrchů ­(lak auta, voda, sklo­), protože nikdo nechce prozradit, že počítání difúzních ­(matných­) povrchů raytracingem je mnohem náročnější než rasterizací a stejně to nevypadá líp.
Odpovědět0  0
Není mi moc jasné, co se na tom rozhraní chceš učit ­(je z 99% stejné jako ve všech ostatních Windows­), ale chápu, že každý je jinak inteligentní ­(= má jinou rychlost učení­).
Odpovědět0  0
Protože Win7 zvyšují efektivitu práce.

Jeden příklad za všechny ­- vyhledávání v indexovaných souborech z menu Start. Teď už nemusí úředník půl hodiny hledat, kam si uložil ten či onen dokument, prostě začne psát co ví že v tom dokumentu je a zachvilku mu z fulltextového vyhledávání vypadne výsledek. Rychlé, pohodlné, elegantní.
Odpovědět0  0
Firmy jsou přeplněný konzervativníma manežrama, takže jakékoliv novinka je úplně vždycky nechává chladnými. MS to asi nepřekvapuje, 40% firem které se aspoň chystají přejít na W7 je vysoké číslo, daleko vyšší než u Vist ­(uvědomují si, že dnes už jsou XP příliš staré a podpora nebude věčná­).
Odpovědět0  0
Ne že bych chtěl firmu Lacie nějak kritizovat, ale docela by mě zajímalo, jak si představují cílového zákazníka odolného HD přehrávače.
To jako půjdu třeba po lese ­(polezu na skály, budu se potápět, ...­) a najednou budu mít hrozný nutkání podívat se na nějaký HD film, tak vytáhnu odolný přehrávač, odolný projektor, odolné plátno ­(nebo odolnou plazmu­), odolný dieselagregát, podívám se na oblíbené Samsung Oceanic Life demo ­(protože to nejede skoro na ničem­) a půjdu dál?
Odpovědět0  0
Hlavně by nejdřív musely být dostupné aspoň ­"normální­" 4770tky.
Když nejsou čipy ani na ně, sotva se může dostat na nějaký X2 ­(a až budou, bude před dveřmi dová generace­), AMD to ví a tak si klidně povoluje¨.
Odpovědět0  0
Já doufám, že už je nVidia zažalovala a protože tohle nemají šanci v EU uhrát ­(že samotná věc stojí víc než ta stejná věc v sadě a nejde o akci, nýbrž o obchodní záměr­), tak jim na krku visí další miliarda eur pokuty. Ale kdo chce kam, pomožme mu tam.
Odpovědět0  0
Mám v PC C2D E6600, ty jsi debil, a dál už se s tebou nebavím.
Odpovědět0  0
Pokud bys chtěl tvrdá čísla, tak v Cinebenchi ­(což je velmi relevantní benchmark renderovacího výkonu­) má tvoje CPU cca 5000 bodů, 7000 když ho nataktuješ. Core i7 má na default cca 15000 bodů, přetaktovaný na 3,6GHz bude mít určitě přes 20k ­(číslo nevím, odhaduju 22­-23­).
Těch 50W navíc mnoha lidem za 4x vyšší výkon CPU stojí.
Odpovědět0  0
Protože Core i7 na 3,6GHz je trochu jiná liga bež tvůj Athlon 5400+. V Crysis se to neprojeví, v Cinebenchi to tvoje CPU roztrhá na kusy.
Pak můžeš opět položit otázku ­"tak proč se to testuje s přetaktovaným i7, když to akorát zvyšuje spotřebu a téměř nezvyšuje výkon?­" ale na to sem ti odpověděl hned na začátku ­- jednak protože je potřeba, aby to GPU nic nebrzdilo, druhak protože absolutní hodnoty spotřeby jsou naprosto nedůležitý.
Odpovědět0  0
A to je pak zajímavém že R4770 má nižší spotřebu než R4670.
Teď určitě vytáhneš něco o zřejmosti vlivu 40nm procesu, DDR5, napájecích kaskád ... akorát ta zřejmost už se ti z toho vytratila.
Odpovědět0  0
A co jsi tím chtěl světu sdělit?
Testuje se spotřeba grafických karet, takže jsou důležité ty rozdíly mezi číslíčkama, ne ty číslíčka samotný, ale to snad napadne každého.
Odpovědět0  0
Mělo by to být v srpnu, ale pravda je taková, že nikdo neví.
Počkej si do září, když bude, kup, když nebude, kup něco jinýho.
Odpovědět0  0
Ne FCE, ale FCC.
Odpovědět0  0
Pokud jsi někdy viděl rozdíl mezi tím, co se patentuje u FCE a výsledným zařízením, tak jistě víš, že to bude vypadat úplně jinak.
Nicméně taky si myslím, že Sony s PSP mobilem ­(v Japonsku už má třeba řadu Bravia, tomu po stránce displeje nemůže nic v Evropě konkurovat­) nebude konkurencí pro iPhone. Vlastně nebude konkurencí vůbec pro nic, pokud bude plně kompatibilní s už vydanýma hrama pro PSP.
Odpovědět0  0
To je tak 8 let, co sem kupoval 40GB HDD a byl fakt velkej.
Jestli je 8 let dávno nebo nedávno je věcí názoru ­(a věku­).
Odpovědět0  0
K čemu UV? Pro prodejce opalvocích krémů? Spíš infra, ať máme pěkně teploučko.

Jinak se mi to zdá zajímavý ­(zrovna nedávno jsem přemýšlel, že je pěkně napytel že spoustu barev nejde zobrazit a u tisku je to ještě horší, rozsah CMYKu je prostě hrozně malej­), problém je ale v tom, že tohle nepodporuje žádnej OS, nepodporujou to ovladače grafických karet a dokonce to ani nejde přenášet přes DVI nebo HDMI.
Odpovědět0  0
Mně teda naštvalo, že odpověď ­"c je správně­" nebyla správně :)
Odpovědět0  0
1­) Myslím si, že má eoff pravdu ­(na to, že proběhla profesionalizace redakce teda moc výkonu nemá, často se uvádí úplně zbytečné články jako třeba srovnání výkonu gk s jinýma ovaldačema ­- stejně vždycky vyjde to stejné ­- že změna je minimální, i cenové zpravodajství mi přijde dost zbytečné, když už něco kupuju, musím vědět kolik to stojí teď a kolik to stát bude ... kolik to stálo před měsícem a jak se cena změnila, to je nedůležitá informace­)
2­) I kdyby někdo napsal ­"hárdvér­" tak to není známka ničeho a už vůbec ne degenerace lidstva.
Odpovědět0  0
To víš, Dell dává 1 řádek pixelů zdarma :)
Odpovědět0  0
Já bych řekl, že právě při grafice se to dá použít hodně.
Není nad to mít na jednom monitoru okno programu a na druhým reference ­(pořád tabovat je vážně otrava­) nebo ve 3D třeba na jednom monitoru okna pro modelování na na druhým unwrap.
Ještě bych chtěl jeden monitor na filmy :)
Odpovědět0  0
Jediná inteligentní věc, kterou přinesly WinME byly miniatury obrázků ve složkách :­)

Tohle teď není reakce na vás, ale nechápu, proč tu někteří píšou, že XP byly ­"použítelný systém­" až od SPxyz.
Ve skutečnosti používám WinXP od prvních dní, co byly na trhu ­(cca Vánoce 2001­) a už od první, zcela neopatchované verze byly MNOHEM lepší než Win98 a každý SP to pouze o trošku zlepšil ­(až za dlouho přišli problémy, který dnes vyžadují SP jako základ ­- hlavně virus Blaster­).
Odpovědět0  0
Samozřejmě, ale takoví lidé výrobce konzolí vůbec nezajímají.

PS s tou mangou­/anime děláš chybu, nalezl bys žánry, o kterých nemá euroamerická kinematografie ani ponětí :)
Odpovědět0  0
16:9 1680x1080 to je nějaký hodně divoký, ne?
Odpovědět0  0
Když testovalis potřebu SSD na Tomshardware ­(no, možná to bylo jinde­), zjistli, že v praxi má SSD vyšší spotřebu než běžný HDD.
Většina SSD má totiž naprosto nezvládnutý managment spotřeby.
Odpovědět0  0
Jinak jestli oslní cena, to neví. LG KS20 stojí skoro stejně ­(+300kč­), je lepší, výkonější, lehčí, menší a troufám si říct, že i hezčí.
Odpovědět0  0
Nejen titulek, ale i ten procesor patří tak 5 let zpět.
Odpovědět0  0
Proč ­"občasné hraní­" a ­"starší hru­"? Radeon 4670 snese plné srovnání s těmito ­(3850­/3870­) kartami.
Pravděpodobně skončí trošku pod nimi, ale žádný důvod proč ho testovat na ­"starších­" hrách. Ty ­"současné­" jsou OK.
Odpovědět0  0
Konzole zcela jednoznačně a nezpochybnitelně udávají tón celému virtuálně­-hernímu odvětví. Když nebude raytracing na konzolích, nebude prostě vůbec. To je jasná věc,
A z tou konzervativností ­- ta je u PC daleko horší. To právě hráči PC her odmítají všechny novinky. To proto má Wii Nunchaku a Balance Board, to proto dance pady přišly od PlayStationu, to proto se Guitar Hero hraje hlavně na Xboxu360 a ne na C2D­/X2 sestavě.
Jediným herním přínosem PC platformy za posledních 10 let jsou jen MMORPG a ty už jsou na konzolích dávno taky.
Odpovědět0  0
Tedy ne jen MMORPG, ale všechny MMO hry.
Odpovědět0  0
Sice bych nikam nic nelepil, ale souhlasím že v době dotkyových ­"plnobarevných­" displejů a funkce SideView je to trochu mimo.
Ano, bral bych to za 1000kč, ovšem za skoro 3000 bych si představoval výrobek a o řád dál ­(např. jako se dává displej k dražším HTPC skříním­).
Odpovědět0  0
Tento case jsem měl taky, ve své době to byla špičková volba, ale přiznejme si to, už je nejmíň 3 roky za zenitem ...
Odpovědět0  0
To je daň za to, že si kupuješ panel s ­"úžasným kontrastem­", např. 3000:1, akorát že ten kontrast je ­"dynamický­". Ovšem už málokterý výrobce napíše, co to vlastě znamená.
Odpovědět0  0
Podle mě to rozdělení není tak jednoduchí, jak tu píšete.
Dřív se používala definice, že komunikátor má buď dotekový displej nebo QWERTY klávesnici ­(protože tradičně mezi komunikátory patří i Nokia series 9 i Symbian UIQ­).
Jenže dnes už jsou i smartphony s QWERTY klávesnicí ­(HTC Vox, Wings, Nokia E70 ...­), takže se v zásadě rozlišuje podle operačního systému.
Ale pak přišla Nokia E90 ­(se Symbianem S60­) a naopak taky Motorola Rizr Z8 se Symbianem UIQ, které narušily i toto jednoduchý dělení.
V praxi se při dělení nakonec používá hlavně cit.
Odpovědět0  0