Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Daimler testuje autonomní sněžné pluhy Mercedes-Benz

20.10.2017, Milan Šurkala, aktualita
Daimler testuje autonomní sněžné pluhy Mercedes-Benz
Daimler je jednou ze společností, která to s autonomními vozy myslí opravdu vážně a oznámila testování další novinky. Tou jsou sněžné pluhy Mercedes-Benz, které komunikují mezi sebou a dokážou se koordinovaně pohybovat. 
Od automobilky Daimler jsme se dočkali už několika testů jejich autonomních vozů. Už v roce 2015 vyzkoušel autonomní tahače Mercedes na německé dálnici, nedávno pak prezentoval konvoje trucků. Nyní oznámil, že testuje sněžné pluhy založené na vozech Mercedes-Benz Arocs , které však budou autonomní, resp. se budou samy řídit na základě požadavků dispečera. Půjde o použití na letištích, tedy tam, kde je testování podobných technologií relativně bezpečné a přijde velmi vhod i díky ušetření pracovní síly a zvýšení produktivity. Systém tak tímto způsobem snižuje i náročnost plánování výjezdů.
 
Sněžné pluhy Mercedes-Benz
 
Test probíhá na bývalé letecké základně Pferdsfeld a projekt nese název Automated Airfield Ground Maintenance (AAGM). Má jej na svědomí nejen samotný Daimler Trucks, ale také jeho inovační centrum Lab1886 a Fraport AG. Čtveřice vozů je vybavena novým rozhraním Remote Truck Interface (RTI) pro vzájemnou komunikaci vozů a výměnu dat. Všechny vozy tak jsou schopny následovat vedoucí vozidlo konvoje, které si dispečer může snadno vybírat.
 
Sněžné pluhy Mercedes-Benz seshora
 
K polohování slouží duální GPS systém (DGPS) s přesností na tři centimetry. Ke kompletní výměně dat mezi vozy dochází každých 0,1 sekundy, tato technologie nese název Digital Short Range Communication (DSRC). Systém má výhodu i v tom, že nezávisle na počasí by auta měla být schopna udržovat stále vhodný rozestup pro co nejefektivnější odklízení sněhu.
 
Sněžné pluhy Mercedes-Benz na letišti
 
Konvoj vozů může být rozšířen až na 14 vozů, které mohou vzájemně spolupracovat. Vozy mohou samy nastartovat a vypnout svůj motor, zatáhnout ruční brzdu, řídit, zrychlovat i zpomalovat, kompletně řadit, aktivovat a deaktivovat závěrky diferenciálů, zapnout a vypnout světla včetně směrovek, houkaček a pochopitelně i řídit nastavení 8-metrové sněžné radlice.
 
Sněžné pluhy Mercedes-Benz interiér
 
Jak již bylo řečeno, test probíhá s vozy Mercedes-Benz Arocs 2045 AS 4x4, které jsou vybaveny motorem OM 470 LA splňující emisní normu EURO VI. Jeho výkon dosahuje 315 kW (428 koní) a točivý moment je až 2100 Nm.