Další testy Metro Exodus: jaké je škálování výkonu s kvalitou a počtem jader?
21.2.2019, Jan Vítek, aktualita
Už jedny testy výkonu hardwaru v Metro Exodus jsme si ukázaly, ale nyní tu jsou nové a podrobnější. Vedle srovnání karet a důrazu na technologie RTX ukazují i to, jak výkon škáluje na různé nastavení kvality či s různým počtem CPU jader.
Testování her jako Metro Exodus je pro recenzenty celkem složité, a to kvůli rostoucímu počtu prvků, který ovlivňuje výkon. Nově je to především ray tracing a navíc DLSS, kde je navíc i nová otázka kvality, čili zda se ray tracing vyplatí a zda je DLSS lepší či horší než jiné metody vyhlazování hran. Není už tak ani možné v jednom testu rozumně pokrýt všechny možné kombinace nastavení, zvláště s ohledem na různé kombinace hardwaru. Podívejme se ale na to, co je k dispozici.
Nejdříve tu máme škálování výkonu na hi-end sestavě s Core i9-9900K a GeForce RTX 2080 Ti v závislosti na nastavení obrazové kvality ve hře. Rozdíly jsou obrovské a dá se říci, že nastavením na extreme přijdeme o téměř polovinu FPS, přičemž rozdíly jsou jasně pozorovatelné, a to především na stínech a na odrazech třeba ve vodní hladině. Že by ale hra na nejnižší kvalitu vypadala vyloženě špatně, to se zase nedá tvrdit, nicméně současně s tím lze poznamenat, že mezi nastaveními high a extreme už je pramalý rozdíl.
Dále tu máme škálování výkonu v závislosti na počtu jader. Dvoujádrovým procesorem výkon utrpí, i když je otázka, jak tomu bude v případě slabších karet a ne RTX 2080 Ti. Už čtyřjádrový procesor ale bude bohatě stačit a mezi 6C/6T a 8C/16T prakticky není rozdíl.
Testy ve Full HD a Ultra HD na kvalitu Ultra ukazují, že si budeme moci pohodlně zahrát na kartě úrovně GeForce GTX 1060 6GB a RX 580. Kdyby nám snad průměrných 53 FPS ve Full HD nestačilo, stačí trošku slevit na kvalitě, a tím bychom se měli pohodlně dostat přes hranici 60 FPS. Pro nejvyšší kvalitu v Ultra HD už bude zapotřebí karta úrovně RTX 2080 či Radeonu VII v případě firmy AMD, i když ten se do těchto testů nedostal. Od něj ale lze v Metru očekávat spíše výkon na úrovni RTX 2070, pokud AMD nezapracovalo na ovladačích.
Tento test nebere v potaz GameWorks, takže se možná někdy příště dočkáme dopadu zapnuté technologie HairWorks a také Advanced PhysX. A pokud vás zajímá dopad ray tracingu, můžete pokračovat právě na stránky wccftech, kde jsou uvedeny i screenshoty, které ukáží rozdíl mezi různými stupni nastavení kvality obrazu.
Zdroj: wccftech