Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Dejw
a k tomu vodíku ­- co je tak častý argument lidí, co mluví o tom, že baterky v autech jsou nesmysl a že budoucnost je vodík.

bude to znít neuvěřitelně, ale to že se firmy nevydaly masově cestou vodíku, ale baterek má svůj důvod ­- a není to protože jsou ­"dementi­" ale protože ví, jak vypadá energetická efektivita výroby vodíku a jeho přeměnu na kinetickou energii v autě

vše krásně ukazuje tento obrázek https:­/­/insideevs.com­/news­/332584­/efficiency­-compared­-battery­-electric­-73­-hydrogen­-22­-ice­-13­/

kde je krásně vidět, že vodík je díky náročnosti své výroby na tom stále velmi špatně oproti baterce ­- je tam pro srovnání i ICE pohon, který je ve světle baterek totální propadák ­- v mém předchozím komentáři jsem vůbec nezmínil, že to že ICE pálí 2.325 energie znamená, že se přesně tolikrát více musí energie vyrobit a spálit, což znamená více emisí ­- další argument, proč BEV je budoucnost ­- čistě ten fakt, že potřeba vyrobené energie zásadně nižší pro BEV než pro ICE ­- když to vezmeme včetně výroby a distribuce energie, tak je to 73% BEV vs 13% ICE, tzn. celkově 5.62x méně energie je potřeba vyrobit pro BEV aby vytvořilo stejně kinetické energie než pro ICE
Odpovědět0  0
Po přečtení tohoto vlákna jsem se musel registrovat, abych mohl napsat komentář, protože ta dezinformace už se fakt nedala snášet :­)

Všechny výpočty zmíněné nahoře dejme stranou, pokud se chceme bavit o tom, zda BEV dává smysl vs ICE, je to jednoduché, musím mít k dispozici stejný ­"objem­" energie který převedu na kinetickou energii.

energy density benzínu je 13 kWh­/kg
pro aktuální baterky v tesle je 270 Wh­/kg
solid state baterky v článku mluví o 500 Wh­/kg

energetická účinnost ICE: 40%
energetická účinnost elektrického motoru: 93% ­(Tesla­)

jinými slovy pro ICE motor potřebuji 2.325 více energie, abych měl na výstupu stejnou kinetickou energii

když to přepočteme:
při 270Wh­/kg density se vlastně bavíme o 627Wh­/kg ekvivalentu pro ICE
při 500Wh­/kg density se bavíme o 1 162 Wh­/kg ekvivalentu pro ICe

tzn. kg benzínu je stále 11.2x více ­"denzitní­" než kilo baterie

1 kg benzínu je 1.39 litrů, tzn. nádrž co má 40 litrů obsahuje 28,8 Kg benzínu a tedy 374 KWh

ekvivalentní baterka pro elektrický motor má 167 kWh
váha této baterky bude při denzitě 500 Wh­/kg 334Kg

těch 334kg už je prakticky dnes možné dohnat na rozdílu váhy motoru+převodovka vs. elektrický motor

existuje predikce, že do roku 2030 by mohly existovat baterky s densitou 1Kw­/kg a to znamená váha baterky 167 Kg

=> už s touto baterku z článku se to prakticky vyrovnává co se výsledné kinetické energie týče pro ICE vs BEV a velmi pravděpodobně se to během příštích deseti let otočí tak významně, že aby ICE dohnalo ten rozdíl, budou muset začít auta mít 80 litrové nádrže. Tolika k vaší představě o tom ­"že to nemá budoucnost a nemůže to nikdy dohnat ICE­" . . .

Odpovědět0  0