Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od del42sa
"E​­-Core v Lunar Lake by měla být výkonnější než P​­-Core v Raptor Lake ​­(co se týče IPC​­)­"

to není pravda, slajd ve kterém se srovnává Skymont s Raptor cove uvádí ­"on LLC­/RING­" což znamená že se jedná nikoliv o implementaci E­-cores v Lunar Lake procesoru, ale v Arrow Lake CPU ... Navíc jde pouze o odhady na základě simulací s přesností +­- 10% :­-­)

https:­/­/media.overclock3d.net­/2024­/06­/Skymont­-1.jpg
Odpovědět0  0
do tuhého začne jít až ty příkony budou atakovat 1000W :­-D
Odpovědět0  0
Glofo se dostalo tam kde je teď nikoliv tím, že se oddělilo od AMD, ale přístupem arabského vedení, které zkrátka nechtělo investovat tolik pěnez do výroby polovodičů a vedlo ty továrny stylem od desíti k pěti, což se projevilo na konkurenceschopnosti produktů, které vyráběli. Korunu tomu nasadilo vedení v roce 2018, když se rozhodli zaříznout už hotový 7nm výrobní proces, těsně před zahájením velkosériové výroby spolu s úsměvným zdůvodnění, které připomínalo spíše brekot malého dítěte, které žárlí na své starší sourozence a svoji budoucí strategii založili pouze na starších výrobních procesech, což není to samé co dělá Intel
Odpovědět1  0
super, teď už víme že oprava nemá vliv na výkon, teď jen zjistit jestli má i vliv na předčasné umírání těch CPU a jejich degradaci, nebo jde opět o výstřel naprázdno .....
Odpovědět2  0
Post
Konverzace
Jaykihn
@jaykihn0
With ES2 ­(preliminarily­), it­'s +3% ST, +15% MT ­(marketing numbers, although it corresponds with my experience­).
That said, who knows how it­'ll evolve over QS and the next few months.
Moreover, that 6+8 CPU­-Z “leak” is indeed fake.

https:­/­/x.com­/jaykihn0­/status­/1809987963582890343?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E18­09987963582890343%7Ctwgr%5E991977d93fc410c043f6c974f430664c2cf10ae5%7C
Odpovědět0  0
to je vyraběný na tom procesu co má udajně méně než 20% výtežnost ? :­-D
Odpovědět0  0
" že je okolo 60 %, což by pro velkosériovou výrobu stačilo, nicméně nyní se objevují i zvěsti o tom, že je okolo 40 %, a některé zdroj tvrdí dokonce pod 20 %­"

to zní jako pěkný bullshit...

- 10.1.2023 ­-> ­"Samsung dosáhl ­"dokonalé úrovně­" 3nm výroby GAA, ale neví, zda Qualcomm a MediaTek zvolí novější proces­"
https:­/­/wccftech.com­/samsung­-3nm­-gaa­-yields­-improve­/

- 1. května 2023 ­-> ­"Samsung 3nm GAA Yield Rate Is Said To Be Up to 70 Percent, Enabling A Comeback of the Foundry for Cutting­-Edge Chips­" ­(Výtěžnost 3nm GAA u Samsungu prý dosahuje až 70 %, což umožňuje návrat mezi první ligu výrobců čipů­)
https:­/­/wccftech.com­/samsung­-3nm­-gaa­-yield­-rate­-up­-to­-70­-percent­/

2024 ­-> Poté, co v roce 2023 dosáhla 70 %, výtěžnost najednou klesla na 20 % :o­)­)­)

no a to je právě docela dost to, co na té informaci poněkud ­"smrdí­" Všechno to vychází ze zjištění nějakého ­"analytika­" ?

Výnosy Samsungu budou asi stejně špatné jako vždycky, ale tom článku není důvěryhodné vůbec nic ...


Odpovědět1  2
to je zas pěkná slatanina ten článek... Zen5 samozřejmě podporu windows 10 mít bude a poběží na něm klidně i třeba windows 7, co se nějak zřejmě ztratilo v překladu bylo to, že STRIX POINT bude podporovat jen WIN11 ovladače, což není totéž co říct že ZEN5 nebude mít podporu windows 10. Jak je vidět tak se těm vašim článkům věnujete jen když jde o baterie do elektromobilů nebo o Apple, ale jak začnete psát o čemkoliv co vás nezajímá, tak jsou ty články odfláknuté až běda a je to bohužel vidět ....
Odpovědět7  2
heh a čekal někdo že řekne něco jiného ? :­-D Jasně naše grafiky jsou nejlepší na všechno, výborně se hodí i na letní grilovaní nebo jako fén
Odpovědět0  2
původní windows on ARM , respektive Windows RT to byl takový pokus, jak rozběhat armovou verzi widlí na 32­-bitové architektuře ARMv7 s použitím čipů. které se defakto dávali do mobilních telefonů a s omezenou funkcionalitou a kompatibilitou , pokus který zkrátka nevyšel.....
Tyto nově připravované windows dělané přímo pro nové Snapdragony X jsou úplně od základu nový systém, mnohem více propracovaný a ve kterém má být dobře pořešená i emulace x86 pro programy , které nebyly přímo napsané­/upravené pro běh na ARM architektuře, takže bych je s tím původním Windos RT vůbec neporovnával.

https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Windows_RT
Odpovědět0  0
https:­/­/wccftech.com­/qualcomm­-allegedly­-cheating­-on­-snapdragon­-x­-elite­-benchmarks­/

Qualcomm Allegedly Cheated On Snapdragon X Elite Benchmarks, Two Major Partners Reportedly Unable To Recreate Same Performance Results
Odpovědět3  0
Aktualizováno ­(22. 4. 2024­): Nová architektura širší než Cortex­-X3

Nakonec se skutečně potvrzuje, že Kirin 9010 má novou architekturu. Zatímco jádro v Kirinu 9000S bylo zhruba tak široké jako Cortex­-X2 ­(čtyři ALU­), Kirin 9010 má skutečně jádro s nižší frekvencí a vyšším IPC. Podle analýz toto jádro je ve většině parametrů stejně široké z hlediska výpočetních prostředků jako Cortex­-X3, v některých detailech je i silnější ­(to ale nemusí znamenat, že má lepší IPC, tedy výkon na 1 MHz­).

Jádro má podle tohoto zdroje šest ALU, tři jednotky pro větvení a čtyři jednotky AGU pro load­/store operace ­(Cortex­-X3 jen dvě jednotky pro větvení, respektive tři AGU­). Tyto load­-store jednotky podporují dvě uložení dat za cyklus nebo tři čtení dat, nebo kombinaci čtyř operací. Jednotka FPU má čtyři pipeline ­(zda s podporou SVE či SVR2, ještě nevíme­) a fáze Rename má propustnost až osm instrukcí za cyklus.

https:­/­/twitter.com­/negativeonehero­/status­/1780942603028164689

Jádro je zřejmě drženo zpátky relativně nízkou dosaženou frekvencí, jinak by jeho celkový výkon byl v benchmarcích lepší. Toto může být dáno horším použitým výrobním procesem i architekturou samou. Huawei se ale nejspíše zaměří na vyšší takty v dalších generacích, podobně jako Apple. Jeho architektury proto mohou mít asi i větší potenciál, než se teď zdá, v budoucnu možná budou Cortexům od ARM Holdings konkurovat lépe, než dnes.
Odpovědět0  0
"Mluví se o tom, že detaily o nové generaci akumulátorů a připravovaných následujících generacích solid­-state variant by měly být zveřejněny 8. dubna.­"

mají chybu v datumu, myslím že tam mělo být 1. dubna :­-)
Odpovědět0  3
jabka­/hrušky obojí je ovoce
Odpovědět0  2
nebudou, upscaling bude probíhat za pomoci shaderů a dodatečně se na výsledný obraz aplikuje AI, které pomůže odstranit artefakty vzniklé při upscalingu
Odpovědět0  3
"AMD FSR nově přijde s výpočty pomocí AI jako DLSS a XeSS­"

ten titulek je poněkud zavádějící, výpočty budou probíhat i nadále pomocí shaderů, jako doposud, ale AI pomůže odstranit artefakty vznikající při upscalingu
Odpovědět0  0
stačí porovna nárust Snapdragonu 8 gen 3 mezigeneračne a srovnat to s nárustem výkonu u Apple A17

https:­/­/wccftech.com­/snapdragon­-8­-gen­-3­-for­-galaxy­-is­-really­-powerful­/

"49% increase in performance over its predecessor­" :)
Odpovědět0  0
divím se upřímně každému, kdo s tím pošukem Son_of_the_bit ztrácí čas ....

Odpovědět0  0
asi pozustatek nějaké rozpracované architektury po Kodurim .­-)
Odpovědět3  0
když uvážím kolik výkonu dokázali vytřískat z RDNA2 a to vše na identickém výrobním procesu ­(!­) tak s RDNA3 naprosto vyplýtvali potenciál toho 5nm propcesu a v porovnání s předchozí generací to nepřineslo skoro nic, kromě komplikovanějšího propojování a brutální spotřeby

škoda
Odpovědět3  0
Samsung už by se konečně mohl pochlapit, měli jako první GAA proces, tak s tou 2nm generací by mohli mít více zkušeností než konkurence .­-­) obzvláště když GloFo vypadlo ze hry a Intel se pořád plácá ve sra.kách
Odpovědět3  0
Podle statistik Tesly .....aneb věřím jen takové statistice, kterou jsem sám zfalšoval .­-­)
Odpovědět1  1
ultra nepovedené .­-)
Odpovědět3  0
díky bohu, ty jejich featury jsou stejně naprd .­-)
Odpovědět6  0
pardon chairman of Intel­'s board of directors
Odpovědět1  0
to odstoupení CEO před vyhlášením výsledků dává smysl ....
Odpovědět2  0
moc pěkný monitor, ale cena bude určitě darda....
Odpovědět2  0
no to je sen každého majitele Tesly, ono zrovna tohle byla největší bolístka toho auta .­-)
Odpovědět2  0
jistě, mistr se přece nemýlí a Tesly vubec nebourají ;­)
Odpovědět1  6
nenávidím ? To je hloupoučká myšlenka, mě spíš ohledně Muska přijde usměvné jak si jeho ovce dokážou sami před sebou obhájit všechno, stejný ­"kult­" jako u Apple, tam se k jakékoliv kritice přistupuje stejným způsobem. Buď žádná chyba neexistuje, nebo lidi nepochopili jak to mistr vizionář myslel a chyba je podávána jako ­"přednost­". A tak protože odstranit z Tesel radary nebyla chyba, naopak bylo to správné rozhodnutí a teď když se tam ty radary mají vrátit zpět, je potřeba připomenout, že je vlastně Musk vždycky rád .­-)
Odpovědět0  3
takový elaborát a přitom stačilo napsat, že i Musk se prostě mýlí :­-D
Odpovědět1  7
člověk nemusí být jasnovidec aby z vašich článků pochopil , že fandíte elektromobilitě :­-­) a na tom samozřejmě není nic špatného, všichni máme nějakého koníčka nebo preference, ale dobrý redaktor by měl umět ­(nebo se o to aspoň pokusit­), zhodnotit konkrétní produkt z vícero úhlů pohledu bez ohledu na svůj vlastní bias a to poněkud ve vašich článcích postrádám. Vše je v podstatě ­"srovnatelné­" s běžnými fosilní paliva spalujícími auty včetně ceny a pokud tam jsou nějaké nedostatky ­(hmotnost­/kapacita­), tak ty se jistě brzy vyřeší... prostě růžové brýle.

PS: Za vyšší ceny asi nelze úplně vinit Muska, na vině je obecné zdražení, které se prostě musí nějakým způsobem promítnout do koncové ceny. A tak sice konečně došlo na předání prvních výrobků zakazníkům, ale bohužel za tu docela dlouhou dobu prodlení se prametry Tesly Semi nijak vyznamně nezlepšily ­( ani dojezd, ani kapacita baterií ani výkon ­) Jde tedy o stejné parametry ohlášené ještě v roce 2017.

https:­/­/www.autoevolution.com­/news­/today­-tesla­-s­-semi­-has­-the­-same­-manufacturer­-declared­-range­-as­-five­-years­-ago­-204945.html
Odpovědět2  1
s těmi výsledky přišla studie poradenské firma Aurora Energy Research :

https:­/­/cleantechnica.com­/2017­/12­/03­/energy­-needed­-charge­-tesla­-semi­-power­-3200­-uk­-homes­-1­-hour­/

ano , pro upresnění vypadla z textu věta ­" po dobu jedné hodiny ....­"

Jen samotné nabíjení takové baterie ­(s kapacitou přibližně 800 kWh­) vyžaduje asi tak desetkrát silnější nabíjecí stanice, než jsou současné superchargery. I ty nejrychlejší doteď instalované dobíjecí stanice mají výkon jen asi 450 kilowattů. Takže neexistující infrastruktura a v této chvíli jediný Megacharger PepsiCo nainstalovaný v pobočce v Modestu,což je mimochodem pomalu vše, co z „celosvětové sítě” těchto nabíječek, která měla už dávno vznikout, v tuto chvíli existuje.

Přesto si někdo myslí, že vybudovat siť takových Megachargerů bude jednodušší, než zajet s běžným kamionem na pumpu a natankovat palivo na cestu :­-­)





Odpovědět1  1
"To jsem myslel naprosto vážně. Jinak by ti domácí spotřebiče jely na naftový pohon a ne na elektřinu.­"

a nepřijdě ti, že srovnávat připojení resp distribuci elektřiny pro domácí sptřebiče s nároky na dobíjení SEMI je poněkud ....ehm... neporovnatelné ? Když jeden SEMI spotřebuje na jedno nabití stejné množství energie jako téměř 4000 domácností :­-D

Odpovědět2  2
"Následná distribuce elektřiny je výrazně jednodušší než distribuce nafty.­"

to má být vtip nebo jsi to myslel opravdu vážně ?
Odpovědět2  1
ano, stačí se podívat kdo je podepsaný pod článkem a nelze očekávat nic jiného než jen chválu na adresu Tesly bez špetky kritiky .­-)
Odpovědět4  3
lidi jsou prostě nepoučitelní .....
Odpovědět0  1
"Nářky nad tím, že Tesla testuje svůj systém FSD na běžných lidech, tak dosud nebyly úplně na místě. To můžeme začít říkat až teď­"

chudáci zákazníci ... svěřit svůj život do rukou Tesly , amerika je země neomezených možností :­-D
Odpovědět0  2
Roadster ...Model Plaid +... Cyber Truck ... Semi.... sliby chyby .­-­)
Odpovědět0  0
Tesla a Musk takhle lžou pořád .... tak v čem je rozdíl ?
Odpovědět0  8
takže ještě víc nehod a potenciálních zraněných než doteď ... bravo Tesla
Odpovědět2  3
souhlas, to je naprosté šílenství ....
Odpovědět1  0
ale bacha, já nejsem proti vývoji EV, ale jsem proti nesmyslnému tlačení násilím a vnucování lidem jako jedinou správnou alernativu .­-­) Trh ­(a s ním celá UNIE­) má hledat různé alternativy pohonu a být otevření i jiným rešením, která dávají ekonomicky smysl. Proto píšu, že ZATˇIM to smysl nedává, EU ale slepě tlačí jen jednu jedinou variantu a to je zkrátka španě.
Odpovědět5  0
protože to za současné situace a infrastruktuře nesmysl je .­-­) Jak ekonomický tak ekologický. Jediný smysl dávají elektomobily ve městech, pro krátké popojíždění, pro elektrobusy a zásobování ­( opět jen na krátké dojezdové vzdálenosti­). Cpát elektromobily kamkoliv jinam je stejný nesmysl jako Tesla SEMI, nebo třeba tahle ultra rychlá nabíječka, která je sice zajivavým technickým počinem z pohledu doby nabíjení, ale jinak prakticky nepoužitelným....
Nejen že nemáme dostatečnou síť pro nabíjení, my vzhledem k pomateným zeleným německým ekofašistům nemáme ani dost té energie pro firmy a běžné občany, natož abychom s ní dobíjeli stovky tisíce elektromobilů... Vzhledem k současným kapacitám baterií , které mají méně než poloviční energetickou hustotu v porovnání s fosilními palivy a jejich vysoké hmotnosti, nutnosti budování vysokokapacitní sitě, potřeba kabelů s velkým průřezem pro tyhle ­"rychlonabíječky­" a více jak dvojnásobným cenám oproti ICE pohonu jsou plány Unie spíše úsměvné ... Obzvláště když většina té ­"čisté­" elektřiny pochází s fosilních paliv.
Odpovědět6  1
další nesmysl ....
Odpovědět1  2
dávat do rovnítka cokoliv společného s Teslou a údajně nejbezpečnějším autem mi po zkušenostech s touto značkou přijde jako hodně špatnej vtip ....
Odpovědět0  1
ale tady nejde o počet klientů nebo plochu čipu .­-­) Jde o tu technologii a tu zvládl Samsung vyrobit jako první .­-­) ostatní to teprve čeká , včetně TSMC ...
Odpovědět1  0
pěkné struhadlo :­-D
Odpovědět3  0
Muska uneslo UFO, dělali na něm všelijaké ty experimenty a zaváděli do něj různé sondy no a po týdnu vrátili jeho zmutovaný klon zpátky na zem a ten už Twitter nechtěl, protože má teď jiné priority .­-)
Odpovědět0  0
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Evropa se probudila z elektrického snu a začíná šlapat na brzdu. Co bude s Elonem, když zmizí dotace?
Odpovědět0  0
bohužel to nějak autor článku zapomněl zmínit ....
Odpovědět2  0
proč tak troškařit, proč ne rovnou 1700W ? .­-­)
Odpovědět1  0
Tweet from @shipwreckedcrew: So Elon backs out of the deal. Twitter sues, Elon counter­-sues, and really large law firms get to work. 18 months from now they settle, Elon buys Twitter but pays 15%. Twitter­'s stock price has tanked, but Elon­'s price is above market cap. Everyone is happy.
Odpovědět0  0
souboj přímotopů :­-D
Odpovědět1  1
střílí to věk uplně naslepo, mně to ukazalo rozpětí 40 ­- 51 :­-D pokaždé jinak
Odpovědět0  0
"Note that it is not Navi31.­"

https:­/­/twitter.com­/greymon55­/status­/1537009617321897985?ref_src=twsrc%5Etfw

"nyní nám Greymon55 sděluje, že původní varianta může dorazit.­"

no původní varianta to asi nebude když má úplně jiný počet SP ....

Original:
15360 SP with dual GCDs.
Update:
12288 SP with single GCD.
Now:
16384 SP with dual GCDs.
Odpovědět0  0
možná proto, že TSMC zatím žádné čipy s novými tranzistory masově nevyrábí :­-D narozdíl od toho Samsungu.

Ale jinak souhlas , nevýhoda se může proměnit ve výhodu a zkušenosti s výrobou k potencionálnímu náskoku
Odpovědět0  0
super, N3 Flex vypadá hodně zajímavě, jsem zvědavý jak se TSMC povede přechod na jinou stukturu tranzistorů, Samsung s tím docela zápasí ....
Odpovědět0  0
​­"tvoje​­" Zen2 je Zen1+​­"

to teda není :­- D Zen+ aka Ryzen 2000 přinesl pouze 3% IPC oproti Zen a v podstatě šlo jen o návrhy, které už se nestihly do původního ZENu dopracovat, max. frekvence se zvedly o 7% oproti původnímu ZENu.

Zen2 druhá generace uvádí IPC mezi 13% ­(15%­) , což je pravda vyšší číslo než u Zen4, ale jak říkám, jsou daleko větší rozdíly v dosahovaných frekvencích mezi Zen3­/Zen4 než mezi ZEN­/ZEN+­/Zen2

https:­/­/cdn.videocardz.com­/1­/2019­/05­/AMD­-Zen­-2­-IPC­-uplift.jpg

https:­/­/videocardz.com­/80798­/amd­-ryzen­-3000­-series­-12­-core­-ryzen­-9­-3900x­-at­-499­-usd

a teď frekvenčně:

Bulldozer up to 5GHz
ZEN up to 4GHz ­- 25%
ZEN+ up to 4,3GHz + 7,5%
ZEN2 up to 4,6GHz + 6,9%
ZEN3 up to 4,9GHz + 6 %
ZEN4 >5,5GHz + 12%



Odpovědět0  0
záleží jak se na to člověk dívá :

Zen1 52% oproti Bulldozeru ­(původně 40%­), zcela nová arch.mnohem nižší dosahované frekvence ­(FX9590 mělo až 5 Ghz­)
Zen2 13% frekvence se pohnuly jen nepatrně, širší FPU, evoluce ZENu
Zen3 19% nová arch., ale frekvenční nárusty opět minimální navzdory 7nm procesu, max boost 4,9GHz
Zen4 8% spíše evoluční změny v arch, ale velký frekvenční nárůst na 5nm ­( min 12% ­- 15% ­)
Zen5 ? má být opět zcela nová arch, takže nárusty IPC by měly být větší než u ZEN4
Odpovědět0  0
Apple zřejmě bez přechodu na nejlepší výrobní proces nedokáže přinést nějaké výraznější navýšení výkonu ....
Odpovědět3  1
já bych zase doporučil tu Teslu tolik neprožívat .­-)
Odpovědět1  0
ten článek je evidentní nesmysl ...

ale jak tady někteří napsali, možná jde dvakrát tak rychleji v těch inovacích: Musíš uznat, že auto, co se pravidelně umí samo zapálit nebo to na autopilota trefit do hasicskyho vozu je skutečně inovace ???

Já myslím, že tihle skalní fanoušci si pletou, komu fandí. Říkají, že Tesle a přitom myslí Muska. Já Muska oceňuji za SpaceX a fandím mu, pokud jde o Twitter. To nic nemění na tom, že Tesla jako podnik je zombie živené dotacemi, které neplní jeden slib ­(pokud jde o úroveň, cenu a kvalitu vozů­) za druhým a který by za normálních okolností ­(kdyby hlavní centrální banky světa netiskly peníze jak divy­) dávno zkrachoval. Tesla prošustrovala náskok, který měla, současnou konkurenční situaci jsem už popsal níže a navíc se zjevně vracíme do doby normálních úrokových sazeb... Uvidíme, jak to Tesla zvládne.

Potíž je, že Teslu ­(jako auto i jako akcie­) kupují fanboys. Nikoliv racionálně uvažující zákazníci a investoři...
Odpovědět1  1
no to rozhodně fenomén je, protože její akci si drží vysokou hodnotu přestože reálná hodnota společnosti takovou hodnotu ani zdaleka nemá, její automobily jsou jedny z nejnekvalitněji zpracovaných vozů, díllenské zpracování a počet závad výrazně nad pruměreme ostatních, Tesla ­"inovuje­" ale její asistenti řízení způsobují nevysvětlitelné chování, její ­"revoluční baterie­" je stále na jen papíře a nezřídka její vozy díky bateriíím skončí jako barbecue.... Přes všechny tyto ­"drobnosti­" lidé stále Tesly kupují. ­( v Americe a Norsku mimo jiné i díky velmi štedrým dotacím ­) Tesle se podařilo vytvořit kult podobný Apple a její kupcí jsou jí schopni lecos odpustit :­-­)

https:­/­/www.fxstreet.cz­/tomas­-raputa­-akcie­-tesla­-bublina­-nebo­-realna­-hodnota.html
https:­/­/www.autoforum.cz­/zajimavosti­/majitel­-nove­-tesly­-vyjmenoval­-vsechny­-problemy­-nektere­-ani­-nelze­-opravit­/
https:­/­/www.novinky.cz­/auto­/clanek­/tesla­-nenasla­-technicke­-zavady­-na­-modelu­-3­-ktery­-tezce­-boural­-v­-parizi­-taxisluzba­-tvrdi­-opak­-40381429
https:­/­/fdrive.cz­/clanky­/tesla­-ma­-zrejme­-dalsi­-problem­-s­-kvalitou­-tentokrat­-za­-to­-muze­-model­-y­-5931

ale což, Tesla jede a třeba jí ta jízda vydží a znovu vytře všem zrak a třeba taky ne. Jak jsem už napsal, před 10 lety byla na poli elektromobilů Tesla osamoceným hráčem. Teď proti ní bude stát velmi široká a tvrdá konkurence s dlouholetými zkušenostmi s výrobou automobilů, takže je naprosto logické očekávat, že pro to Teslu už nebude stejná situaci jako dříve.....
Odpovědět1  2
ano, Tesla je fenomén ve všech ohledech :­-D
Odpovědět1  1
dočkej času, jako... však to znáš dál .­-)
Odpovědět0  1
bohužel realita, ale jestli ti to přijde vtipné tak se klidně směj
Odpovědět1  1
ano, Cybertruck to opravdu vytrhne , vtip dne :­-D
Odpovědět1  1
to nic nemění na tom, že Tesla je nejpřeceňovanější firmou světa a že cena jejich akciíí je naprosto nereálná ani to, že se udržela na trhu jen díky masívním vládním dotacím. ­(jinak by už nekolikrát zkrachovala­)

Když Tesla představila model S v roce 2009 jako prototyp a následně začala před zhruba 10ti lety prodávat, tak byla na tomto poli zcela osamocená a právem vnímaná jako průkopník. Uteklo ale deset dlouhých let, a do jejího teritoria vstoupily velké automobilky, které mají se sériovou výrobou automobilů mnohaleté zkušenosti a troufám, si říct že mnohem lépe zvládnutý management i výrobu. Spousta z nich už dnes nabízí kvalitnější produkty než Tesla a zákazník má dnes mnohem větší možnost volby, než měl před těmi 10ti lety. Pokud Tesla nezačne rychle inovovat svoje portfolio, tak jí velice brzy propadnu prodeje a bude mít velké potíže se na trhu udržet. Musk je navíc známý neustálým slibováním a odsouváním termínů výroby svých produktů což v této době nijak Tesle nepomáhá .....

přesto se najdou jedinci, kteří to budou bagatelizovat a tvrdit, že jde vše podle plánu :­-D
Odpovědět3  2
ten šéf VW bude pořádný pitomec , Tesla vubec nejde 2x rychleji kupoředu, ale Tesla už několik let stagnuje a s tímhle přístupem to s nimi pujde spíš velmi rychle z kopce ....
Odpovědět3  3
pujde na návštěvu i do GlobalFoundries ? :­-D
Odpovědět5  0
no trochu mlžili s tím výkonem, co si budeme povídat, ale zase vyloženě nelhali a to se cení ! Ale asi bych to nenazýval majstštykem jako pán nade mnou .­-)
Odpovědět1  0
"bude více než 16 jader?­"

nebude
Odpovědět0  1
jo nemastně a neslaně prezentovat, to je jistě to pravé pro to abychom přesvědčili poteniální kupce a investory o hodnotách AMD .­-)
Odpovědět1  2
15% není IPC, ale jednojádrový výkon ....
Odpovědět2  0
nebo vyfotit nějakou tlustou cigánku :­-D
Odpovědět0  0
kdo ví co si od toho Kakaduri slibuje, ale snad už konečně vydají PonteVecchio and ty nové grafické karty namísto keců ....
Odpovědět1  0
heh, to určitě :­-D
Odpovědět0  0
Vega byl pěkný fail .... špatná architektura, mizerné škálování, smyšlené featury, které nikdy nezačaly fiungovat ­(primitive shader, NGG, HBCC­) k tomu vysoká spotřeba. Jako herní architektura zklamání. Zachraňoval to jen vysoký výpočetní výkon, který ale v hrách není tolik důležitý.

RDNA se od Vegy koncepčně dost změnila a to není Koduriho zásluha .­-)
Odpovědět4  0
no Gelsinger je evidentně spokojený :­-D
Odpovědět3  0
gratulace, Koduri udělal dobře že zdrhnul k Intelu .­-­)
Odpovědět4  1
teď když chtějí zakázat plynové kotle se to bude docela hodit .­-)
Odpovědět0  0
to bude IMHO daň za ten all core 5GHz model, který má nejvíce jader­/vláken a ještě poběží na vysoké frekvenci. Jinak si myslím, že je Honza zbytečně skeptický, protože AMD zcela určitě nehodlá následovat Intel ohledně extrémního power limitu, když 24 vláknové CPU má TDP stále 105W …
Odpovědět2  0
"že zvýšení taktů zajistí zvýšení výkonu o 30 procent, čili i takty by měly být o 30 procent vyšší. ­"

ale zvýšení taktů nezávisí ­(jen­) na výrobním procesu, ale hlavně na návrhu samotného čipu a jeho architektuře.

Viz Vega 20 alias Radeon7 na 7nm s takty cca 1,8Ghz a RDNA2 na stejném procesu s takty až 2.7Ghz ...
Odpovědět1  0
"ale věc se má tak, že pokud má platit reticle limit 858 mm2, pak monolitické 5nm GPU s největší pravděpodobností na 140 miliard tranzistorů zdaleka nedosáhne.­"

abys pak nebyl překvapený .­-)
Odpovědět0  0
ta tabulka je nesmysl, vyrobená nějakým šikovným fanouškem. Stačí se podívat jak se změnila cache u Raptor Lake a musí být zřejmé že jde o podvrh.
Odpovědět3  0
už to vidím, jak na se na Alze při reklamaci vadného CPU někdo něčím podobným obtěžuje .­-­)
Odpovědět1  0
"Lisa pak už jen ukázala vzorek Zen 4, zopakovala dobře známé věci ­(AM5, DDR5­) a předvedla jej v akci, ale bez jakýchkoliv dalších zajímavostí či jiných údajů. ­"

ne, Lisa přece jen něco prozradila, že všechna jádra Zen4 běží v této hře na 5GHz .­-)
Odpovědět8  0
no a teď prý to bude konkurence pro Adler Lake jako Renoir­-X s deaktivovanou grafikou ala Ryzen 5 4500 and Ryzen 3 4100

https:­/­/videocardz.com­/newz­/amd­-allegedly­-preparing­-renoir­-x­-apus­-without­-integrated­-graphics
Odpovědět0  0
komedie s windows 11 pokračuje ....
Odpovědět5  1