Dell bude nabízet laptopy kompletně na míru zákazníkům
26.7.2007, Pavel Boček, aktualita
Upravit parametry laptopu při jeho koupi dnes není žádný problém. S tím, jak ale klesá prodej PC a naopak stoupá odbyt přenosných počítačů, se všichni jejich výrobci snaží ukousnout si větší část trhu. Sahají proto k nejrůznějším designovým...
Upravit parametry laptopu při jeho koupi dnes není žádný problém. S tím, jak ale klesá prodej PC a naopak stoupá odbyt přenosných počítačů, se všichni jejich výrobci snaží ukousnout si větší část trhu. Sahají proto k nejrůznějším designovým úpravám (jako např. různé barevné kombinace, použití speciálních materiálů apod.). Australská pobočka Dellu (nyní s 15,4% podílem oproti 20,5 % HP, 11,8 % Aceru a 8,5 % Toshiby) se rozhodla jít ještě dál než nabízet laptopy ve všemožnách barvách a zaměřila se na personalizaci. O co se konkrétně jedná? Kupříkladu si zákazníci budou moci nechat na víko laptopu či na jeho spodní část laserem vyznačit své jméno nebo adresu. Také si budou moci vybrat rodinnou fotografii nebo nějaké logo a to si nechat integrovat na víko. Nebude se jednat o nálepku, ale opravdu o obrázek přímo integrovaný do laptopu (zřejmě se to bude obdoba nynějšího loga zalitého průhledným plastem).
Po nejrůznějších barvách přichází kompletní personalizace
Jeff Morris, klientský a počítačový stratég Dellu, k tomu říká: „Podobné technologie kompletního přizpůsobení designu zákazníkovi již nějakou dobu existují. Výzvou ovšem bylo, aby takto bylo možné vyrábět 100 000 kusů zařízení týdně a maximálně do deseti dnů je dodat zákazníkům. Ve spolupráci s tvůrci těchto zařízení se nám to však povedlo.“ Říká, že je složité dát přesný termín nabídky nových zařízení, ale měly by být k dispozici ještě v průběhu tohoto roku. Dále se zmiňuje o důvodech, proč tato změna: „V oblasti mainstreamů (v rámci produktů Inspiron) byl design již zastaralý a my jsme tak propásli velký nástup na trh, ale tuto chybu nechceme udělat podruhé. Vše, co chci, je udělat notebook, kterých bude VÁŠ notebook." Více již ve zdroji.
Zdroj: The Sydney Morning Herald
Po nejrůznějších barvách přichází kompletní personalizace
Jeff Morris, klientský a počítačový stratég Dellu, k tomu říká: „Podobné technologie kompletního přizpůsobení designu zákazníkovi již nějakou dobu existují. Výzvou ovšem bylo, aby takto bylo možné vyrábět 100 000 kusů zařízení týdně a maximálně do deseti dnů je dodat zákazníkům. Ve spolupráci s tvůrci těchto zařízení se nám to však povedlo.“ Říká, že je složité dát přesný termín nabídky nových zařízení, ale měly by být k dispozici ještě v průběhu tohoto roku. Dále se zmiňuje o důvodech, proč tato změna: „V oblasti mainstreamů (v rámci produktů Inspiron) byl design již zastaralý a my jsme tak propásli velký nástup na trh, ale tuto chybu nechceme udělat podruhé. Vše, co chci, je udělat notebook, kterých bude VÁŠ notebook." Více již ve zdroji.
Zdroj: The Sydney Morning Herald