Miko_zrovnabezloginu
|
3.10.200713:17
teda pánové, mám předchozí typ 2407WFP a co vy tu řešíte fakt netuším. Možná by to chtělo trošku víc osobních zkušeností a méně teorie :)) Neříkám, že to LCD je pro všechny dokonalé, ale ještě jsem nenašel chybu :)
Odpovědět0 0
RapMan
|
4.10.200710:07
Ja mam 2407WFP-HC verzi asi mesic, paradni monitor, akorat v CR predrazeny. Paradoxne se v CR vyrabi...
Chtel jsem monitor na filmy, upravu fotografii, ucel splnuje.
Odpovědět0 0
Miko_zrovnabezloginu
|
5.10.200714:10
zajímavé, můj byl vyroben a sestaven v Irsku, kde mají fabribu. Jsi si jist s ČR? Jo, Dell je pro koncové zákazníky předražený, ale taky poskytuje zajímavé slevy pro různé firmy.
Jinak gratuluju k monitoru, ať slouží :)
Odpovědět0 0
castellan
|
6.10.200714:15
no to že je fabrika v irsku neznamena že sa tam vyrabaju monitory ... v irsku sa kompletizuju iba PC, notebooky a servre ... tlaciarne a projektory su skompletizovane a cakaju v skladoch v holandsku a monitory su skompletizovane a cakaju v irskych skladoch ... kedze panely su od roznych vyrobcov ... tak sa dodavaju s roznych krajin, niektore aj z ciech ci slovenska ... zalezi od toho gde ktory vyrobca panelov ma svoje fabriky, predsajlen sa oplati vyrobcom vyvazat monitory do irska z europy viac ako z asie, kedze ich to vyjde lacnejsie a tym padom pri rovnakej predajnej cene viac zarobia
Odpovědět0 0
Miko_zrovnabezloginu
|
8.10.20078:23
už ti rozumím, tys za výrobu monitoru považoval výrobu vlastního zobrazovacího LCD panelu, kdežto já kompletaci všech prvků (řídící elektronika, kryty, kalibrace atd.) do výsledného stavu k odeslání zákazníkovi právě od různých dodavatelů :)
Odpovědět0 0
gro_
|
4.10.200711:24
To je dobře že to netušíš.
Odpovědět0 0
Miko_zrovnabezloginu
|
5.10.200714:11
hodnotná odpověď, asi jako ta debata...
Odpovědět0 0
gro_
|
7.10.200723:25
Jak to víš ? četl jsi ji ? celou ? tak proč jsi ji četl když není hodnotná ? :-)
Odpovědět0 0
Miko_zrovnabezloginu
|
8.10.20078:25
Jakou váhu by měla kritika, která by se nezakládala na přečtení kritizovaného? ;-)
Odpovědět0 0
gro_
|
2.10.200712:32
24bit je na takovou plochu už málo, to je jenom 8bit na kanál, šedá má jenom 256 odstínů, když udělám gradient přez celou výšku každý odstín se zobrazí 4x (4,6875) tj. výsledek bude schodiště, horizontálně hned 7,5x , jeden odstín bude roztaženej přez 7,5pixelu slovy sedm a půl pixelu ! FŮŮJ.
Kdypak nám výrobci konečně dodají zobrazovadla se 16bit na kanál ? 65536 odstínů šedi by mohlo stačit (i B&W fotografům).
Odpovědět0 0
..njn ... ty vorlí oko ... stejně bys to nepoznal ... ;)
_
Mě by spíše zajímalo to 92% pokrytí rozsahu barev .. ale jakého rozsahu a jakých barev??? ... se dívím že toto mohl redaktor swh jen tak pustit do placu, ... protože je to v podstatě nic neříkájící žblept .. (sorry za to slovo .. :) )
Odpovědět0 0
gro_
|
2.10.200713:58
Jo toho jsem si všim akorát protože to psal Vítek mi došlo že je to čistá provokace aby nastala diskuze :-D, asi to bude "adobe RGB" prostoru, čeho jinýho že na rozsah oka se nechytaj ani nejdražší CRT a z druhýho konce "sRGB" zvládá kde co s tím by se nikdo nechlubil.
Odpovědět0 0
.. tak na rozsah oka se nechytá prakticky nic .. a pokud vím, tak nelepší pokdytí barev dosahují LCD s led podsvícení ...
.. jinak to bude asi tak jak říkáš ... včetně p. Vítka :) .. nekoukal jsem kdo psal aktualitku, navíc je autorů aktualit povícero včetně nováčku .... ;)
Odpovědět0 0
castellan
|
2.10.200717:11
jedna sa o 92%tny farebny gamut NTSC spektra
Odpovědět0 0
gro_
|
2.10.200718:31
Opravdu ? NTSC(1953): je standardní prostor pro video a TV v Severní Americe. Disponuje širokým gamutem a velmi žlutým nastavením bílého bodu. Pokud netvoříte obrazy či animace pro TV a video pro tuto normu, nepoužívejte jej.
Adobe prostor je širší, tak jsem fandil moc :o)
Odpovědět0 0
castellan
|
3.10.200716:17
ano je to NTSC ... aspon tak nam to bolo komunikovane marketingom
Odpovědět0 0
gro_
|
2.10.200714:01
Ad nepoznal, 256 odstínu na takové plachtě pozná každej, když se nepoužije dithering na úrovni grafickýho editoru tak nabeton, neblbni, to jsou pruhy jak na americký vlajce.
Odpovědět0 0
.. jinak taky bych to bral .. ale tuším to umí jen nějaké plasmy od panasoniku, ale nechci kecat .. možná že je to jiná značka ...
.. nebo teoreticky by stačilo i 10-bitů ... to máš 1024 tj. 4× více ....
Odpovědět0 0
.. ale 16bit na kanál je hodně .....
... možná jednou, ale jednak šílený datový tok, a neznám technologii co by to byla schopna zobrazit ....
Odpovědět0 0
gro_
|
2.10.200713:55
Jakej šílenej datovej tok voe ? v grafárně se s touto přesností uvnitř (zatím jenom ve 3D) stejně počítá (takže výkon na to je) akorát se to na výstupu zprzní, a pro uplink do monitoru by to bylo kolik ? no jenom jednou tolik než dneska, žádnej šílenej tok, místo 24bit na pixel (3bajty), 48bit = 6bajtů na pixel, to není nic tragickýho, dneska už ne, v době modrýho laseru :o)
Odpovědět0 0
.. no to s těch grafikách si nejsem tak jistej ... určo ne 16bit na kanál. Jako fakt přesně to nevím, ale pochybuji že by to renderovali na 48bitů ... to je blbost ... resp 64bitů s alfou. Normálně se jede max na 32bit. Proč by mělo jádro ztrácet výkon na tak "hlubokých" počtech když to se to stejně na výstupu "zprzní". Pokud už by teda šlo o kvalitu barevných přechodů, které v některých případech mohou být tak jak to popisuješ s tím šedým gradientem, bude se to resp. řeší se to jinak, tj. procesy které jsou méně náročné, třeba dithering. Nejsem odborních na grafárny, ale podle mě nějaký postproces tam bude .... a přijde mi to logické ...
Třeba staré vůdidlo dvojka jelo v jádře na 24bitech, ale s 16bit výstupem .... možná že je to obdobné dnes, nějakou dobu jsem to detailně nesledoval, ale 48bit resp 64 mi přijde trochu moc ... spíše bych řekl .. jádro na 32(bez alfy) .. výstup 24bitů (16.7mil)
Odpovědět0 0
gro_
|
2.10.200715:10
"Mi přijde trochu moc" no a mě zasé né :-)
U her asi nemá cenu takovou hloubku řešit, tam je obraz v 99,9999% tak flekatej strakatej a členitej že takový přechod kde by bylo potřeba 16bit na kanál se neukáže asi nikdy, tam by 16bit na kanál mohlo být přínosem z jinýho důvodu, a to co do dynamiky jasu při silným posvětlení, výbuchy, slunce, odlesky a světla reflektorů by konečně mohli oslňovat, muhehe. (jako naprosto vážně).
http://ati.amd.com/products/RadeonX1600/specs.html
Maps any input format to 10 bit per channel output
Takže (některý) grafárny podporují už 30bit DVI výstup... (aspoň něco lepšího než 24bit muhehe).
HDR rendering je 64bit float, předvýpočty všeho ostatního 10:10:10:2 takže máme pravdu kouskem oba :-) každopádně díky float HDR by se užil i 128bit/ch výstup+monitor ale už by asi trochu (moc) griloval uživatele při pohledu do sluce :o)
Odpovědět0 0
hehe .. to asi jo ...
ale trochu si myslím, zase do toho tolik nevidím, že HDR je jakoby nejaká přídavná mapa, nebo maska, která se přidává při postprocesingu ... u 2900pro/xt je 128bit ... prostě jako přídavný efekt ...
což by však nemělo mít jednotlivou hloubku RGB vliv ...
Navíc je to float, což má svůj důvod ... nepočítá se s celými čísly takže výsledky mají jen určitou přesnost, což mi zapadá do představy "efektu" ...
(čistě jen dedukuju, teda indukuju ... :) takže pletuli-se rád se nechám poučit .. :) )
Odpovědět0 0
gro_
|
2.10.200715:39
Jo je to postprocesing ale to nevadí.
Důležitý je že grafárna ty floaty umí počítat a produkovat, na co se zkonvertují je věc druhá, můžou se (výsledný pixely obrazu) konvertovat stejně dobře na 8bit/ch integer nebo 10 nebo 16bit/ch, přesnost floatu na to bohatě dostačuje, downgrade výpočet se provádí tak jako tak takže nějaký negativní dopad bude minimální i při větší hloubce.
http://www.hdmi.org/learningcenter/faq.aspx#hdmi_specification
Deep Color: HDMI 1.3 supports 10-bit, 12-bit and 16-bit (RGB or YCbCr) color depths
JEŠTĚ TEN MONITOR ;-) (a vytuněný ovladače grafárny :o)
Odpovědět0 0
.. to si tím HDMI jsem nevěděl, to je docela dost gud .... no už jen ty monťasy ..... :)
Jinak ... když tak nad tím přemýšlím, je to docela HDR je docela dobrý způsob, jak zvýšit barevnou hloubku celeho obrazu .... takže jak už si říkal, pravdu jsme měli tak trochu oba ...
... k těm "přesnostem" s tebou souhlasím ..... navíc po downgradu to je v podstatě fuk .....
Odpovědět0 0
Specifikace 2900pro ... čili 2900XT
- Full 30-bit display processing
- Programmable piecewise linear gamma correction, color correction, and color space conversion
- Spatial/temporal dithering provides 30-bit color quality on 24-bit and 18-bit displays
- Two integrated dual-link DVI display outputs
-- Each supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI)1
- Two integrated 400 MHz 30-bit RAMDACs
-- Each supports analog displays connected by VGA at all resolutions up to 2048x15363
link:
http://www.sapphiretech.com/ce/products/products_overview.php?gpid=190&grp=3
Odpovědět0 0
... z toho soudím RGB 3×8=24bit + 6bit alfa ... tj. 30bit ...
Odpovědět0 0
a nebo RGB 3×10bit tj 30bit ... což jde, a pro 24bit zobrazení je indeální jelikož se dá lehce a efektivně uplatnit dithering, který zvedne kvalitu 24bit barev, než kdyby byly "nativně" počítany na 24bit bez následného ditheringu ....
Odpovědět0 0
gro_
|
2.10.200715:27
Jo jde, zvláště když je jde dostat na výstup, nicméně hnidopišsky poznamenám že na naprosto dokonalý gradient na 1920 10bit=1024 odstínů šedi stejně nestačí a to jsou monitory s daleko větším relišením (2500+), nicméně protože se v každém editoru grafiky automaticky usilovně ditheruje vidět to nebude ...
Odpovědět0 0
no .. ale je to o dost více než klas. 8bit ... navíc se bavíme +- o SOHO technice takže je možné a to nevím, že spešl grafické karty pro studia na tom budou asi patně jinak .. ale jak říkám ... vědět to nevím ...
Odpovědět0 0
gro_
|
2.10.200716:16
? Myslím že řešení na zakázku zajímají minimum lidí (mě ne), stejně, co není masovka tak není podporovaný ve hrách, editorech, 3D studiích a pod. a o to jde především né ?
Odpovědět0 0
gro_
|
2.10.200715:16
Viz nahoře, s těma 16bit/ch jsem to domotal to mají softrendery, každopádně by to nebylo marný.
Odpovědět0 0