Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Dell ruší síť kiosků a soustřeďuje se na prodej přímo v nákupních centrech

3.2.2008, Pavel Boček, aktualita
Dell ruší síť kiosků a soustřeďuje se na prodej přímo v nákupních centrech
Společnost Dell se rozhodla zrušit všech svých 140 kiosků, rozmístěných po Spojených státech, a plně se věnovat prodeji svých produktů skrze velké sítě obchodních center, jako Wal-Mart či v Evropě TESCO. Uzavře se také asi 50 poboček mimo...
Společnost Dell se rozhodla zrušit všech svých 140 kiosků, rozmístěných po Spojených státech, a plně se věnovat prodeji svých produktů skrze velké sítě obchodních center, jako Wal-Mart či v Evropě TESCO. Uzavře se také asi 50 poboček mimo Spojené státy. Cílem je dostat se na stejný trh, v jakém je největší konkurent, Hewlett Packard. Ten v minulých letech získával zákazníky právě na úkor Dellu, ovšem s novou strategií se začínají prodeje Dellu opět zvyšovat.


Podobné obrázky jsou již minulostí

Hlavní důvod zřízení sítě kiosků v nákupních centrech, na letištích a dalších místech s koncentrací lidí, byl v roce 2002 ten, že zákazníci si věci, které kupují, rádi osahají a vyzkouší, ovšem současný způsob prodeje byl nevyhovující, když se produkty na místě nedaly zakoupit (nehledě na fakt, že často ty nejnovější na místě ani nebyly) a bylo nutné nechat si je doručit z továrny, kvůli čemuž řada zákazníků nakoupila jednoduše u konkurence. Nyní to už bude možné. Na druhou stranu vyvstává otázka, jak kvalitní rady a pomoc poskytnou prodavači v nákupních centrech.

Nejvíc zarážející na tom celém ale je, že podle komentářů pod touto aktualitou na serveru Computerworld Dell svým zaměstnancům poslední dva měsíce tvrdil, že dohody s velkými prodejními řetězci pozici kiosků nijak neohrozí, dokonce je mají posílit. Nyní však byly ze dne na den bez předchozího upozornění zrušeny. Více než šest set zaměstnanců prostě přišlo ráno do práce, kde se jim po třičtvrtěhodinovém čekání pouze podařilo získat telefonické vyjádření, že se kiosky uzavírají a všichni mají výpověď. Ačkoliv Dell sliboval, že pro kvalitní zaměstnance se najdou další pozice ve firmě, teď jsou všichni na dlažbě, bez odstupného či jakýchkoliv reparací, jen většinou s účty na krku.

Zdroj: Computerworld