Jasně, ale slovo "nezajímavý" jsem nepoužil. V článku je formulace "...což zase tolik lidí nezaujme...", což nemá stejný význam.
Každopádně tohle je bohužel příklad typu her, kdy na konkrétní tituly třeba jejich fanoušci nedají dopustit, přestože v globálu šlo o komerční neúspěchy, viz třeba shrnutí z Wikipedie u FreeSpace 2 z roku 1999:
https://en.wikipedia.org/wiki/FreeSpace_2
--------------------------
"Despite glowing reviews, FreeSpace 2 was a commercial disappointment. In the United States, it totaled sales of 26,983 copies by the end of 1999, according to PC Data. Writing for Daily Radar, Andrew S. Bub remarked that the game "horrifically" underperformed and was one of the most unfairly overlooked titles of the year. FreeSpace 2 was a runner-up for GameSpot's 1999 "Best Game No One Played" award, which ultimately went to Disciples: Sacred Lands.
FreeSpace 2's sales were acknowledged as disappointing, and described as awful by Kulas. He, however, stated that as the team had stayed within budget by sticking to schedule, Volition should at least be breaking even with the estimated final sales of the game."
--------------------------
Hrál jsem tehdy také Starlancer z roku 2000:
https://www.youtube.com/watch?v=A7UbOA4HdOI
A i u něj se lze ve shrnutí na Wikipedii dočíst něco podobného:
https://en.wikipedia.org/wiki/Starlancer
--------------------------
The game received "generally favorable reviews" on both platforms according to the review aggregation website Metacritic. Chris Kramer of NextGen said of the PC version in its July 2000 issue, "You'll definitely love StarLancer on its own, and as an appetite for next year's FreeLancer [sic], we're already salivating."
Kevin "BIFF" Giacobbi of GameZone gave the PC version nine out of ten, calling it "a beautiful game in which one will find hours of entertainment."
The PC version was commercially unsuccessful. PC Data reported its sales at 28,685 units and revenues at $1.21 million in the U.S. by July 2000, which Mark Asher of CNET Gamecenter described as a "major disappointment". He cited this performance as part of a trend of falling sales for space flight simulators and the wider flight simulator genre. According to designer Eric Peterson, the game ultimately sold around 400,000 units by late 2001—below expectations at Digital Anvil.
The PC version was a runner-up for "Best Game No One Played" at IGN's Best of 2000 Awards. It was also a finalist for the "Sci-fi Simulation of the Year" award at GameSpot's Best and Worst of 2000 Awards, which went to MechWarrior 4: Vengeance.
--------------------------
O tom, kolik lidí o těch hrách vědělo nebo ne po takové době můžeme spekulovat, ale z vlastní zkušenosti musím říct, že mi nepřišlo, že by se o těch hrách nevědělo, protože se o nich normálně psalo v časopisech jako Level a Score, což tehdy bylo něco jako povinná četba :-), ale prostě se hrály jiné typy her.
Já bych byl taky nadšený, kdyby někdo udělal nějakou moderní hru plnohodnotně navazující na hratelnost FreeSpace 2, ale nedělám si iluze.
S tím koncem Mimimi Games je stejný problém. Mám ten typ her, na který se specializovali (Commandos/Desperados), hodně rád a není nikdo jiný, kdo ten žánr dokázal zpracovávat lépe než oni, ale stejně to nestačilo, protože tuto mou zálibu v těchto hrách sdílí příliš málo dalších lidí (= příliš málo platících zákazníků), s čímž bohužel vůbec nic neudělám.