Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Detaily a foto ATi R520
8.9.2005, Zdeněk Kabát, článek
Na čínském serveru HKEPC se objevilo několik velmi zajímavých novinek ohledně nového grafického čipu ATi s označením R520. Kromě toho, že by se měl nový GPU jmenovat Radeon X1800, se můžete v článku dozvědět předpokládané frekvence. Novou zprávou je i údajná podpora 512-bitové paměťové sběrnice.
Harvester | 10.9.200518:50
vzdyt to ale proboha rikam....pokud by vyrabely 16pp verzi, tak by musely upravit architekturu a pravdepodobne by se cip hodne zjednodusil....tzn. jednodussi architektura=vetsi vyteznost...tak nejak jsem to myslel...
Odpovědět0  0
Harvester | 8.9.200516:46
2ptipi: podle toho co pises mi prijde, ze podle tebe je gpu vyraben s 32pp ale jen 16­-ti funkcnimi rychlejsi nez gpu vyrabeny pouze s 16­-ti pp.....to je trochu blbost ne?
zaroven je mozne ze ati blafuje na duhou a po zjisteni ze r520 stiha g70 s 16pp se rozhodli prodavat r520 pouze s 16­-ti zapnutymy pp a ten samya cip s odemcenymi pp vydaj jako r580.....tim by usetrili hromadu penez a vsechny prevezli:­)ale je to asi utopie ze to tak bude:)
Odpovědět0  0
ptipi | 8.9.200517:04
NIC takového jsem nepsal. Napsal jsem, že když dělají 32­-pip verze, tak mají větší výtěžnost 16­-pip verzí, než kdyby dělali přímo 16­-pip verze. Nechápu jak jsi něco takového vyvodil...
Odpovědět0  0
ptipi | 8.9.200517:07
Aha. už chápu. tys nepochopil, že i kdyby dělali přímo 16­-pip verze, tak počet chyb na plátu bude zhruba stejný, proto by museli vypnout další pp a proto by to bylo méně výkonné.
Odpovědět0  0
Harvester | 8.9.200517:17
no jo, jenze to je ono.....to ze by byl pocet chyb na wafferu stejny nemusi byt vubec pravda....cip s 16pp se vyrabi mnohem jednodusseji nez cip s 32pp..ma daleko mene tranzistou, je mensi...
Odpovědět0  0
ptipi | 8.9.200518:53
To se pleteš. Počet chyb na waferru u stejně navrženého chipu jen s méně pipeline je prakticky stejný. Ano. z toho vychází, že počet chyb na chip je skoro poloviční, ale to je stále v průměru 1 chyba­(= málo plně funkčních­). Vzhledem k tomu, že pp zabírají nějakých 80% chipu, tak při průměrných 2 chybách na chip­(32­-pipelinový­) stačí aby se někam do těchto 80% ty 2 chyby trefily a 16 funkčních pipeline zůstane.Když se do polovičního chipu ­(s 16 pipeline­) trefí 1 chyba, tak je 80% šance, že se bude muset odstavit dalších pár­(čtyři­) pipeline.
Odpovědět0  0
Harvester | 8.9.200522:27
ale cip s polovicnim poctem pipelines je mnohem mensi, tudiz na waffer se jich vejde pomalu jednou tolik....a potom chyby vznikaji predevsim komplikovanosti cipu a narocnosti na vyrobni proces....a u ati meli konkretne problem s vyrobou kvuli slozitosti designu se zemenim...respektive ten problem meli u tscm....
neni pravda ze u mene sloziteho cipu je pocet chyb na waffer stejny jako u toho slozityho.....
to by podle toho co tvrdias amd muselo xdvojky vyrabet treba 4jadrovy aby nakonec meli 2funkcni jadra a jednojadrovy by musely vyrabet jako dve jadra aby nakonec jdeno fungovalo....
Odpovědět0  0
ptipi | 9.9.20050:19
Pleteš nesmysly, nebo spíš mluvíš příliš obecně, když se bavíme o konkrétním čipu. To že místo jednoho 32­-pipelinového uděláš skoro 2 ­(spíše tak 1,6­) 16­-pipelinové, které mají ale úplně stejný vnitřní design­(ten ­"stejný vnitřní design­" je velice důležitý!!!­-nemluvíme o tom, že by 16­-ti a 32­-pip verze měly jinou architekturu!!!­), složitost výroby resp počet chyb na waferu nesnížíš.
A ohledně toho tvého srovnání s X2. JDE O VÝTĚŽNOST. Počítej se mnou:
1. Ati má dle předpokladu v průměru 2 chyby na 1 32­-pipelinový chip­(zjednodušme to na případ, že v každém chipu jsou právě 2 chyby­). Vzhledem k tomu, že pipky zabírají 80% plochy, tak je 64%­-ní šance, že tento chip bude použítelný. Což je řekněme ze 100 čipů, co se vejdou na wafer, 64 funkčních.
2. V případě, že by místo jednoho 32­-pipelinového udělal 1,6 16­-pipelinové, tak má v průměru každý chip 1 vadu. Pravděpodobnost, že konkrétní chip bude bez chyby bude asi menší než 40%­(aby se překonal předchozí případ; je pozdě a už se mi to nechce počítat :­)­).
A proč se to takto nedělá­(třeba u té X2­)? Protože stačí snížit počet chyb na wafer řekněme na polovinu a hned je výhodnější udělat 2 jednodušší místo jednoho složitějšího.
Ale pochopitelně netvrdím, že toto je ten zaručeně jediný a pravý důvod, proč to ati udělala.
Odpovědět0  0
ALF | 9.9.20059:45
Tak ty zdrzeni byly zejmena kvuli.
1­) jiz zmineny problem se Soft­-Ground
2­) tusim ze se upravoval pametovy radic jelikoz puvodne pocital s jeste rychlymi pametmi, ale protoze takovych pameti je malo a jsou drahe dostal pametovy radic upravu kvuli vyssi efektivite i s prip. pomalejsimi pametmi.

Celkove cip dostal do vinku 3 respiny.

Myslim ze kdyby ATi mela hodne mizernou vyteznost cipu tak by ho jeste upravili.. nikomu se nevyplati vyrabet cip s 32­-pips. kdyz plne funkcni by byl jen zlomek cipu.
Je taky mozny ze cip je vyraben s 32pips a ze ATi si plne funkcni cipy setri na pozdeji pac i 16pips verze 7800GTX dozene. Stejne tak je mozne ze to budou 32­-pips... proste stale je to jen hromadka dohadu...

jinak ptipi ma v jednom pravdu. Vyteznost urcuje architektura cipu a ne pocet pipek ktere ma... Btw. myslim ze jsem nekde videl ze udajna vyteznost cipu R5xx neni o moc horsi nez u R420­/423­/480
Odpovědět0  0
Jneno na 3 | 9.9.200512:02
On nikde netvrdi, ze pocet pipek souvisi s vyteznosti proboha! Souvisi jen s tim, ze pokud zabiraji vetsinu plochu a vyteznost ci chybvost je takova jakou pise, je vhodne delat cipy s vice pipelines a ty nefunkcni potom odpojit. Souvisi tedy s plochou kterou zabiraji, stejne jako je tomu u X2, kde muzes dnes dostat 512KB L2 Toledo, prave proto, ze defekt pripadl na cast kde je cache. Paklize se delaji i 32pp verze, ma to nepochybne nejaky duvod. A pokud je vyteznost vylozene mizerna a ATI R520 uz fakt potrebuje, muze byt 24pp nebo 32pp verze reseni. Pokud by byla vyteznost takova, je tu davno ta 32pp verze, o ktere psal kazdy bulvat a 7800GTX uz by byla davno zadupana do zeme... ;D
Odpovědět0  0
ALF | 9.9.200514:17
Nerek jsem ze ptipi neco takoveho rekl ­(­"On nikde netvrdi, ze pocet pipek souvisi s vyteznosti proboha!­") ­- naopak jsem s nim souhlasil ze vyteznost ovlivnuje zejmena architektura cipu a ne pocet pipek.. precti si to poradne. A jinak vsechno to jsou dohady, moznosti jsou:
1­) opravdu blba vyteznost ­- osobne si to moc nemyslim. vyteznost nebude VYRAZNE horsi nez u X800 ci GF7800...
2­) 32pips muze byt realita a muzem cekat 32pipe verzi R520
3­) Vsechny pohadky o 32pipkach muzou byt jen ruzne prevzate tlachy, popr. se specifikace R520 promichali s nejakymi informacemi o R580 a nekdo to splacal dohromady. Tedy R520 = 16pipe a R580 = 24­/32pipe.
3­) 16pips bylo dost na to aby dohnalo GF7800GTX a pak se tedy 32pips setri na pozdejsi uder...

Jelikoz se predpoklada ze cip RV530 bude mit technicky blize k R580 nez R520 tak by se nabizela varianto no. 2, jelikoz R580 pravdepodobne jiz fyzicky existuje jako sample pro potreby ATi.
Odpovědět0  0
ALF | 9.9.200514:24
teda ma to byt ­"...tak by se nabizela varianto no. 3...­" a ta druha 3ka ma byt samo 4ka :­)­)­)
preklep :)
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 10.9.200518:53
"16pips bylo dost na to aby dohnalo GF7800GTX a pak se tedy 32pips setri na pozdejsi uder.­" ... trochu jako intel vs amd ... když selže technologie, je třeba si pomoct taktama :­-D 7800U zrušili kvůli nedostatečnýmu výkonu R520 ­- proč nasazovat ještě rychlejší model a tím snižovat cenu 7800GTX a naopak zvyšovat náklady na rychlejší karty, když na udržení TOP pozice stačí současný karty?. Btw. R520 PODPORUJE 32 pipelines, ale fyzicky ­(prý­) existuje jen 10 karet, které se s tímhle počtem při daných taktech povedlo vyrobit :­-D Nemá cenu předbíhat ­- oficiální testy ještě nikdo neviděl, takže až karta bude fyzicky k dostání, má smysl se dohadovat o výkonu a výhodách použitý architektury.
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 9.9.200513:21
"ATi si plne funkcni cipy setri na pozdeji pac i 16pips verze 7800GTX dozene­" ... no, kdyby to bylo s tim výkonem tak slavný, tak by nVidia nerušila 7800Ultra, která by pravděpodobně při 24 pipkách ­(nebo víc­) chodila na stejných taktech a na to by ATI nemohla reagovat :­-D Sice jsem byl až do série nVidia 6800 fanouškem ATI, protože nVidia neměla konkurenci, ale teď to ATI silně zbabrala, takže nVidia má jasně navrch...
Odpovědět0  0
ALF | 9.9.200514:22
Dokud R520 nebude vydana a otestovana nemuzes vedet esli to ATi spiskala.
Duvod zruseni 7800Ultra muze byt taky ten ze nV vi ze ATi ma prip. po ruce moznost relativne rychle vydat R580 na kterou by 7800Ultra nestacila a proto opustila tento projekt a soustredi se na vyvoj dalsi generace. Coz mi prijde jako celkem logicky krok. Kdyz vim ze konkurence ma neco na co by ani vylepseni stavajici generace nestacilo logicky se rychle dam do vyvoje neceho noveho. Pokud vim tak zruseni 7800Ultra bylo zduvodneno prave nasazenim lidi do dalsi generace cipu...
O tom kdo ma technologicky navrch bych se hadal.. jen si porovnej RSX vs. Xenos
RSX = 7800 na steroidech
Xenos = kompletni nova architektura, EDRAM, FSAA4x 4Free@HDTV resolution, Unified Shaders, SM3.0+... atd.

Jedina jistota je to ze vse co se o R520 vi jsou spekulace
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 10.9.200511:08
Nj, jenže je tu jeden problém ­- aby tahle architektura mohla být naplno využita, musí to taky podporovat hry­/programy! Co se týče zrušení 7800U , nVidia sice oficiálně píše o soustředění se na další generaci ­(kterou má podle všeho hotovou a jenom čeká na vydání konkurenční karty­), ale neoficiálně říká že je to kvůli nízkému ­(ehm. nižšímu než se očekávalo­) výkonu R520. O R580 se taky nemá cenu bavit ­- někde se psalo, že ten čip je prakticky taky hotový, jenže díky nátlaku MS, aby nebyly PC hned tak rychlejší než XBoX2, to drží ATI pod pokličkou. Na druhou stranu PS3 bude zase pro změnu používat další generaci NVIDIE, takže to, co teď jde na trh jako novinka, je už prakticky překonaný ve všech směrech. Ale v tento moment nemá nvidia konkurenci v žádném sektoru ­(mainstream ­- GF6600GT, příp 6800 , high­-end 7800 o SLI nemluvě­). Ještě detail ­- hlavní novinka R520 není FSAA4 4Free , ale Stochastic AA ... to je trochu něco jiného.
Odpovědět0  0
ALF | 10.9.200518:20
1­) ­"jenže je tu jeden problém ­- aby tahle architektura mohla být naplno využita, musí to taky podporovat hry­/programy!­"

a ja si blahove myslel ze vnitrni architektura je hre u zadni casti tela pac uz nejakej patek s VGA komunikuje jeji driver... prober se!

2­) ­"druhou stranu PS3 bude zase pro změnu používat další generaci NVIDIE...­"
RSX = GF7800GTX@550MHz, tedy zadna nova generace ale pretaktovana GF7800GTX ­-opet prober se!

3­)­"Ale v tento moment nemá nvidia konkurenci v žádném sektoru­"
X800­/850 je vetsinou rychlejsi nez GF6800, ale je pravda ze v mainsteamu to ATi potento pac to co dela ted ­(X800GT­) melo prijit uz pred rokem

4­) ­"Ještě detail ­- hlavní novinka R520 není FSAA4 4Free , ale Stochastic AA ... to je trochu něco jiného.­"
jestli umis cist tak uvidis ze FSAA4Free jsem prisoudil Xenosu, tedy cipu pro XBox360! a Stochastic AA? o tom si nech jeste nejakej patek zdat...
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 10.9.200518:46
"a ja si blahove myslel ze vnitrni architektura je hre u zadni casti tela pac uz nejakej patek s VGA komunikuje jeji driver... prober se! ­" ... trochu mimo ­- když dam extrémní prípad ­- když hra nebude podporovat např. moderní technologie DX9, můžeš mít driverů třeba sto, stejně cíleného efektu nedosáhneš. Co se týče driverů, můžeš mít zase obrácenej postup ­- hra podporuje technologie, karta je prostě neumí nebo naopak, takže je to o architektuře ­(asi jsem to špatně nazval ­- spíš ­"možnostech čipu­") a správnym naprogramování samotné HRY. ­"RSX = GF7800GTX@550MHz, tedy zadna nova generace ale pretaktovana GF7800GTX ­-opet prober se! ­" ­- konzole mě nelákají a nezajímám se o ně, takže v tomhle tvrzení s tebou souhlasit můžu. Ani jedna konzole ještě neni ­(jestli se nepletu­) v prodeji, takže je předčasný posuzovat kvality­/nekvality obrazu a možností PS3 a XBoxu. Navíc tušim, že v PS3 mělo být G80 a ne G70 ­(=7800­). ­"X800­/850 je vetsinou rychlejsi nez GF6800, ale je pravda ze v mainsteamu to ATi potento pac to co dela ted ­(X800GT­) melo prijit uz pred rokem­" ... záleží na konkrétním případu a konfiguraci,obecně to napsat nemůžeš. .. navíc je tu jistá věc zvaná SLI. Říká ti to něco? Na to ATI zatím taky nestihla zareagovat, ač o tom hodně mluví, ukazuje vzorky CrossFire, do prodeje to zatim neprotlačila, zatímco SLI je už dávno ­(btw. třeba 2x GF6800NU tě vyjde na stejně jako jedna X850 a výkonem trochu někde jinde. A 6800 už není highend .. to jsi zaspal zase ty. 7800GT je levnější než X850 a výkon opět někde jinde o SLI nemluvě. Co se týče Stochastic AA ­- má být součástí R520 ­(nebo že by to ati nezvládla? :­-D­). Btw. výtěžnost čipů R520 podle původní specifikace se pohybovala na úrovni 3% a na vr­-zone.com dokonce píšou, že ten čip sice 32 pipelines podporuje, ale existuje jen 10 kusů těhle karet...To jasná známka technického selhání ATI.
Odpovědět0  0
ALF | 11.9.200513:22
"jsem to špatně nazval ­- spíš ­"možnostech čipu­" tak to potom souhlasim,myslel jsem to spis z pohledu architektury nez funkci...
SLI ­- SLI je jen ukazka technologie.. koupit si to muze leda cvok, ATi samozrejme sve reseni ma jiz roky. MultiGPU od ATi se uz leta vyuzivava zejmena ve vojenskych simulatorech. I R350­/360 je schopne pracovat v rezimu vice GPU... CrossFire je na ceste, pozde ale je... navim myslim ze CrossFire ma vyhodu v tom ze je zrejme propracovanejsi, na druhou stranu potreba drahe Master karty bude velike ­-... ­(btw. nV nemusela SLI moc vyvijet, vzaly si ho proste od 3Dfx ktere koupili a akorat vyresili Load Balancing­).
"btw. třeba 2x GF6800NU tě vyjde na stejně jako jedna X850 a výkonem trochu někde jinde­" ­- to neni pravda, vyteznost SLI je diskutabilni. v 3DMarku to mozna prida 2xtolik bodu ale to jen diky tomu ze driver je silne optimalizovan a Load Balancing je jiz v driveru pevne definovan pro kazdou scenu tak aby dosahoval optimalnich vysledku, jenze ve hre driver nevi co bude dal a tak to musi nejak vymyslet. Jak bylo testy prokazano nekde je narust s SLI treba 35% ale jinde je to treba jen 2% takze osobne nevidim moc duvod pro masovejsi vyuziti SLI... to spis nadsenci co se chcou vytahovat a nebo lide kteri driv meli 3DFx SLI a ted po tom touzi znovu. Navixc pokud driver nepodporuje danou hru nedokaze SLI vyuzit ani 1% navic pac jede vlastne v sigle GPU rezimu. CrossFire ma tady dalsi vyhodu ze neni tolik Driver­-dependent.
nerikam ze by Stochastic AA nemohlo byt implementovano ale mam pocit ze ten vykon jeste stacit nebude pro rozumne vyuziti... proto si myslim ze na realne vyuziti stoch.AA si jeste pockame min. do ery R580­/600...
"To make stochastic look good you need at least 16 samples but better more.Anything less than that won­'t look really good als according to sireric ­(visible noise i guess­) and hardware which is capable of a pseudo random pattern per pixel­(r300 don­'t­). I don­'t think r520 will support more than 8 samples per pixel and even with crossfire you would have only 16max. I don­'t think transistor budget would be very wise spend for stochastic AA either. And even with stochastic AA you don­'t AA alpha test textures unless you use SS.­"

Jinak jak vyteznost atd... jsou to jen dohady, co vime urcite je to ze zde byl problem se Soft­-ground a taky to ze pametovy radic dostal nejake upravy. celkove tedy 3 respiny. ale jinak se nevi prakticky vubec nic a jen se dohadujeme. Muj nazor je ze vyteznost bude horsi, ale zase ne VYRAZNE horsi nez u X800­/6800­/7800. Myslim si to taky podle toho ze jestli­-ze ATi ma pripravenou R580 ­(dalsi dohad­) pak by v pripade katastrofalni vyteznosti jednoduse R520 zrusila a pokracovala rovnou s R580 ­(udajne s ni nejsou velike problemy­), podle me by se totiz nikomu nevyplatilo vyrabet kartu kde plne funkcni bude 1kousek z celeho wafferu nebo jeste mene.
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 11.9.200515:54
Vidim, že se o tuhle tématiku taky zajímáš, takže nemá cenu se dohadovat nad detailama technologií, protože jsi očividně fanoušek ATI, nebo spíš stále v ATI doufáš...já byl fanoušek ATI dokud nVidia nepřišla se sérií 6800 ... mám 6800GT a to jenom proto, že v době, kdy jsem ji kupoval, ATI neměla žádnou kartu se stejnými možnostmi za stejnou cenu ­(13k za 6800GT ­- ATI měla ­"jen­" 12ti pipeovou X800Pro za stejnou cenu, proto jsem přešel k nVidii­). Myslim, že multigpu pro nVidii taky neni problém a ať je to tak či onak, v odvětví, které ná zajímá ­(= osobní PC­) ATI zatím nic nepředvedla. Jinak co se týče CrossFire ­- sice umožnuje spojovat rozdílný karty, ale silnější karta se taktama i možnostma ­(počet pipelines atd.­) přizpůsobí slabší kartě, takže se může degradovat klidně o 3 stupně. Jinak Master karty jsou potřeba pouze oficiálně, stačí hledat na netu ­- najdeš návody, jak si udělat ­"crossfire­" už teď na jakýkoli desce se dvěma PCIX16 slotama s tím, že výkon proti plnohodnotnému crossfire klesne asi o 1 až 2 procenta. nVidia SLI ­- to je opět o znalostech ­- stačí upravit inf soubory se seznamy podporovaných her a SLI se bude využívat i v těch, kde to předtím nešlo. Jinak hry, kde SLI má min. dopad na výkon, jsou zřejmě optimalizovaný pro využití konstantního ­(a níž­) počtu pipelines, jinak si to není možné vysvětlit ­(nebo mají nastavenej frame rate limiter­). Druhý důvod pro SLI je možnost akcelerace na 4+ monitory ­(opět ATI zatím bez odpovědi­) ­- spíš vhodné pro grafiky a profi práci, ale i tak. Další věc ­- SLI jde taky drobnýma úpravama zprovoznit na jakékoli desce se 2 PCIX16x sloty. Btw. zajímalo by mě, jestli ATI změnila architekturu čipu, nebo nechala 32pipelines a pouze jich 16 vypnula ... to by potom mohla být pro OC bomba...i kdyby se musely snížit takty třeba o 100 MHz, dvojnásobnej počet pipek by mohl zvýšit výkon tak o 70 procent...
Odpovědět0  0
ALF | 13.9.200510:26
no abych pravdu rekl rozmyslim se mezi GF6600GT vs. X800... uvidime kolik bude X800 do AGP stat a podle toho se rozhodnu, zajima mne cena vic jak 6k do VGA nedam, nejsem cvok.
o CrossFire jsem taky slysel ze nemusi byt Master karta ale taky to ze to melo nejake trable ­(mozna Driver hack by to mohl vyresit?­) pak taky ze by nemelo byt treba chipsetu s podporou CF ale melo by to bezet snad i na nForce4...
K tomu SLI, jsou proste nejake herni enginy u kterych neni technicky mozne SLI pouzit, CrossFire lze pac pouziva AFR prip. Scissors a tyto dva rezimy se obvykle dokazi vmestnat kamkoliv... mozne taky je ze s prichodem jiz ohlaseneho SLI2 bude nV podporovat nejen 2x PEG16 ale treba i AFR.
jj kdyby mel cip fyzicky 32pipek a aktivnich jen 16pips stalo by za to pockat tak 6mesicu na vymaknuti vyroby, koupit a unlock ­(tedy pokud to zase nejak nezamknout interne v cipu, pac co jsem videl fota R520 zadny mustky jsem na pouzdre nevidel, jen par pozic pro kondiky­/odpory ale jejich prepojeni by udelalo buhvi co.. mozna jeden bude jako obvykle na zmenu ID karty a ty dalsi jsou zahada)
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 13.9.200511:44
No, zase mezi 6600GT a X800 by byla asi logičtější volba X800 ­(přecijenom 12 pipelines a 256­-bitová šířka sběrnice dělají své, navíc stačí voltmod čipu a paměti a 6600GT to ani se stejnou úpravou nedožene ani náhodou ... leda že bys zamýšlel SLI­). Myslim, že AFR se dá i na současném SLI nastavit...co se týká 2x PCIX16, myslim, že už Asus a pár firem tyhle kombinace prodává ­(o Gigabyte , co má 4 PCIX8x sloty nemluvě­) ... jenom myslím, že na současné grafiky je to naprosto zbytečné ­- když nacpeš PCIX16 grafiku do PCIX1x ­(testovala se tak podpora SLI na nForce4 obyč.­), tak podle výsledků ztratíš asi 1 až 2 procenta výkonu, to znamená, že současný karty nevytíží PCIX16x ani náhodou ­(stejně tak AGP8x­). Muselo by se zapracovat na podobné, ale efektivnější, technologii, jako je Turbocache..potom teprve bude mít PCIX16x smysl. Vypadá to, že se v tom celkem vyznáš ­- napiš mi ICQ, můžeme pokecat.
Odpovědět0  0
ALF | 13.9.200512:11
jak rikam rozhoduje cena tzn. pokud X800 pujde do max. 6k vc DPH jdu do ni, pokud ne jdu do 6600GT...
no podle me je zbytecnost jak SLI tak CrossFire, je to jen o predvedeni sily a marketingu nic jineho. Obe firmy vedi ze nejvetsi prodeje jsou v Low­-End a Mainsteam segmentu a podle toho to taky vypada. bitvu 6600 vs. X600­/700 vyhrala nVidia. jak to bude ted se uvidi. nV ted dosahla vydanim 7800GT toho ze prakticky nikdo nema duvod si koupit 7800GTX pac rozdil ve vykonu minimalni a cena nizsi.
btw. dozvedel jsem se pred chvili ze vydani R520 by snad melo byt 5.10.2005 a nemelo by se jednat o paper­-launch ale opravdu by uz karty mely byt v obchodech
spis mi napis nejaky neutral mail, ICQ cislo ti prip. poslu tam. Nehodlam ho vystavovat na forech vsade mozne :)
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 13.9.200513:46
Neutral mail ­- 404_error@europe.com ... No, 5.10. možná má být R520 na pultech, ale zdaleka ne tady...ATI má prý velký problémy s dodávkama čipů výrobcum, takže než se karty dostanou do našich postkomunistických končin, bude v USA na trhu R580 :­-D SLI ani Crossfire neni zbytečnost...když už máš SLI desku a koupíš 6600GT, můžeš časem ­(až zase cena klesne ke 2k­) dokoupit další a mít někde i dvojnásobný výkon za minimální cenu. Stejně tuhle generaci karet ­(R520, 7800­) nemá moc smysl kupovat ­- lepší bude si počkat na další s novou architekturou a hlavně HW podporou DX10 ­(= Windows Vista­)...
Odpovědět0  0
ALF | 13.9.200514:49
odeslano... :)
Odpovědět0  0
snapcase (70) | 8.9.200519:00
toto sme tu uz mali s radeonmi 800 a 850 a vytaznost napr u x800 nebola az taka zla..
Odpovědět0  0
OBR | 8.9.200512:18
Prevzato z VR­-Zone.com

Interestingly, there are 16, 24 and 32 pipes versions but there are only 10 pieces of the 32 pipes versions exist currently. The core clock of the card is 650Mhz+ and memory at 1400Mhz. The R520 card uses 1.26ns GDDR3 memories. The 32 pipes R520 performance will exceed the GeForce 7800GTX.

[Zajimavosti je, ze existuji 16­-ti, 24 a 32 pipelinove verze chipu, ale zatim tech 32 pipelinovych bylo vyrobeno pouze 10 kusu. Jadro tika na 650Mhz a vyse, a pameti jsou taktovany na 1400Mhz. R520 vyuziva 1.26ns DDR3 pametove moduly. 32 pipelines da karte takovy vykon ze hrave GeForce 7800GTX prekona­]
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 8.9.200512:34
Díky za doplnění. Četl jsem toto také, ale problém je, že zdrojem je stále HKEPC. Nicméně je to psané tím stylem, jako by někdy opravdy ty karty viděl. Jen nechápu, že se ATi vyplatí vyrábět R520 s 32 pipelines, když jich bude u všech prodávaných verzí aktivních jen 16. Proto beru tuto informaci stále s rezervou.
Odpovědět0  0
OBR | 8.9.200512:55
Hehe, mozna ze ty zablokovany pipeliny pujdou casem odemknout! To by bylo maso.
Odpovědět0  0
danno (337) | 8.9.200515:38
to je jasne, Microsoft im zakazal viac ako 16 pipelines, aby XBox360 v case uvedenia koncom roka bol vykonnejsi ako stolne PCcka :o)
Odpovědět0  0
JoHnY2 | 8.9.200517:28
Si nedelaj, srandu, ani bych se tomu nedivil. U MS bych se nedivil uz fakt nicemu, staci se podivat na vistu.
Odpovědět0  0
ptipi | 8.9.200516:32
Mě to příjde jasné, proč vyrábějí 32­-pip. verze. Jestli je pravda, že mají jen 10 funkčních vzorků 32­-pipelinových karet­(z minimálně několik tisíc, spíše několik desítek tisíc vyrobených čipů­), tak ta výtěžnost je opravdu ubohá­(někde jsem četl, že na jednom plátu mají 2x více vad, než čipů­).
Kdyby proto vyráběli rovnou 16­-pip. řešení, tak drtivou většinu čipů můžou rovnou vyhodit­(protože s méně pip. by to asi nebylo rychlejší, než současná řešení ATi­). Možná by se jim vyplatilo 24­-pip. řešení, ale než zase přepracovávat návrh­(i když jen drobně­) a k tomu další zdržení...
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek (89) | 8.9.200514:48
Mozna ze zjistili kdyby vypustli se 32 pipkama tak by to bylo az moc vykone. ;­)­)
Odpovědět0  0
snajprik | 8.9.200517:34
No AGP zvladne 8pipe. PCI­-e zvladne 16 pipeline tak na čom spušťaju 32 pipe. neviem o tom žeby už boli na to dosky vy ano ? Ale inak to musi byť sakramensky draha zaležitosť keby si chcel niekto kupiť jednu s tych desiatich kariet čo zvladnu 32 pipeline. Už sa tešim na recenziu a porovnanie s 7800 :)
Odpovědět0  0
Moas | 8.9.200517:53
Nechces doufam tvrdit, ze AGP 8x je pro 8 pipeline a PCIe x16 pro 16 ????? :­-o
To bys to mel ­"trosku­" domotane...
Odpovědět0  0
ALF | 9.9.20059:52
tak v tom pripade X800 ci GF6800 s 12­/16 pipkami pro AGP jsou zazrak ze vubec fachaj... :­)
snajprik ty tomu rozumis jak santa klaus velikonocim :­)

btw. drahe jsou vsechny nove High­-end karty...nejak se ten vyvoj zaplatit musi, tj stejne jako s novymi auty, televizory, mobily.. proste se vsim :)
Odpovědět0  0
snajprik | 9.9.200511:05
No vieš ja som laik amater a o tom až taky prehľad nemam, stale sa ohadzuju s tymi pipelinama ale že by to niekto vysvetlil čo to vlasne je ­( ja si myslym ze je to nasobyč ako u procesorov :­) ­) inak nikde to nieje vysvetlene len viem že by to malo isť rychlejšie a suvysi to zo schopnosťou vyťaženia jadra čim viac tym lepšie, ak je to inak nepohnevam sa ak ma opravite :)
Odpovědět0  0
Moas | 9.9.200512:01
pipeline je ­"renderovaci cesta­" v grafickem cipu. Cim vice pipeline graficky cip ma, tim vice dat muze zpracovavat v jednom taktu. Nesouvisi to s rychlosti sbernice mezi cipem a zakladni deskou. Ta samotna pipeline je fyzicky realizovana spoustou tranzistoru primo na jadru.
Odpovědět0  0
Anunnaki | 11.9.200523:00
Spis presneji PIPILINE ce cast grafickeho cipu, jeste lepe jakovy samostatni jednotka, pro zpracovani jiste casti v renderingu obrazu. Graficky cip se vyrabi vetsinou se 16 pipeline ­(jednotkami­), ale pri vyrobe se casto vyskytne chybovej kus ­(vada pri vyrobe­). Nekdy je chyba jenom v nepresnosti jednotlivych vzdalenosti vedeni­/soucastek na cipu, coz muze zpusobovat kapacity ­(chyby vypoctu­) nebo prehrivani casti cipu. Tehdy se zkusi cip podtaktovat na nizsi frekvenci a otestuje se, pokud je vse vporadku prodava se na kartach s nissim taktem. Nekdy chybuje nebo je poskozena dulezita cast grafickeho cpi ten se pak jen vyhodi. Ovsem nedky je chyba prave jen v PIPELINE ­(tedy renderovaci jednotce­) a tak staci tuto jednotku deaktivovat, a cip lze normalne dal pouziy. Nicmene PIPELINE se delai podle jisteho vyorce a jsou v serii vetsinou po 4rech kusech. Tedy pokud je chyba v jedne PIPELINE, musi se deaktivovat i zbyle 3 v serii ­(skupine­). Momentalne se GPU ­(grafickej cip­) vyrabi s 16pipeline a chybne se deaktivujou, proto se vysktujou kromne cipu s 16pipelines i verze 12 a 8 pipelines.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.