Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

DICE se chystá vyladit ray tracing v Battlefield V snížením jeho kvality

5.9.2018, Jan Vítek, aktualita
DICE se chystá vyladit ray tracing v Battlefield V snížením jeho kvality
Christian Holmquist, technický ředitel firmy DICE, se rozpovídal o tom, jak bude využitý dodatečný čas, který vývojáři dostali posunutím vypuštění Battlefieldu V na trh. Vypadá to, že prezentovaný ray tracing nebude nakonec tak kvalitní, jak byl prezentován.
Server Tom's Hardware přinesl rozhovor s Christianem Holmquistem, aby nám odhalil nové informace z vývoje hry Battlefield V, která je ostře sledovaná i proto, že má být jednou z prvních na trhu, jež přinese podporu ray tracingu na nových kartách NVIDIA RTX. To jsme se dozvěděli už při jejich představení 20. srpna, kdy se nás Jensen Huang a sezvaní herní vývojáři snažili oslnit ukázkami z her. 
 
 
Huang chtěl pochopitelně mezi přihlížející vypustit ray tracingovou bombu, a tak je jasné, že hry byly prezentovány v co možná nejlepší obrazové kvalitě, ale to s sebou přineslo otázky. Lidé si všimli, že třeba prezentovaný Shadow of the Tomb Raider běžel se zapnutým ray tracingem na kartě GeForce RTX 2080 Ti, a to jen ve Full HD při 30 až 70 FPS a začali se přirozeně ptát, co můžeme očekávat za výkon od takové RTX 2070 nebo dokonce RTX 2060, když naprostý hi-end tuto úlohu nyní sotva zvládá. 
 
To se zatím nedozvíme a můžeme stále doufat, že implementace ray tracingu ve hrách byla v době prezentace z hlediska výkonu notně nevyladěna. Jenomže jak ji vyladit? Jednou ze snadných cest je prostě snížení kvality, čili nejspíše počtu sledovaných paprsků, protože právě i v nich se udává výkon karet. Není pak ale vůbec jasné, jaký dopad na kvalitu to bude mít, ale je zřejmé, že se tomu v případě levnějších karet asi nevyhneme. Výkon RTX 2070 v ray tracingu je známý a činí 45T RTX-OPS v porovnání se 78T RTX-OPS na RTX 2080 Ti, takže kdyby SOTTR v prezentaci běžel na RTX 2070, dívali bychom se jen přibližně na 18 až 40 FPS, a to je těžko hratelné. 
 
 
Christian Holmquist právě v rozhovoru pro Tom's Hardware přiznal, že "nejspíše bude nutné změnit nějaké parametry v ray tracingovém enginu", což prý možná přinese o něco slabší kvalitu. Technický ředitel DICE tak volil slova opatrně, ale zpráva je jasná. Kvalita ray tracingu, která byla dosud prezentována v ukázkách, přináší až moc velké nároky na výkon, a bude se tak muset snížit. 
 
Přirozeně ale nevíme, co to v důsledku přinese a jaké možnosti pro ladění budeme mít my sami v nastavení hry. Holmquist mluvil o tom, že za nízký výkon mohou některé "objekty a prvky" v herních mapách. Například to byla skleněná mozaiková stěna, která dokázala rapidně snížit snímkovací frekvenci.
 
Takže opravdu, EA pozdrží vydání Battlefieldu V i proto, že se musí vyladit jeho ray tracingový engine. Holmquist se ale dušuje, že jeho podpora nepřinese nic negativního pro ty, kteří se novou GeForce nebudou moci pochlubit. Půjde v podstatě jen o vylepšení grafiky bez vlivu na hratelnost, leda by snad někdo chtěl využívat výhodu v podobě sledování nepřítele v odrazu skla, aby na něj pak mohl ve vhodnou chvíli skočit s rozpálenou hlavní. A ještě co se týče samotné implementace technologií RTX, ty budou k dispozici v den vypuštění hry na trh jako day-zero patch. V betaverzi k dispozici nebudou, ale to nám může být stejně jedno, když betatestování bude ukončeno už 11. září. 
 


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.