Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Nejnovější komentáře
Mě přijde úsměvný ten příklad s těmi 900 km, čekal jsem jestli se něco takového objeví v první nebo až druhé reakci. no nebyl jsem zklamán a přeji, aby vám ještě dlouho vydržely dobrá záda.

K těm vašim připomínkám na vrub dobíjecí infrastruktury lze říct, že to že nabíječky buď úplně chybí, nebo jsou umístěny na vysloveně debilních místech nikdy nebyl problém technologie, ale toho kdo to tak navrhl a postavil. Naši provozovatelé infrastruktury se již mohli poučit ze zkušeností z výstavby v Norsku, ale oni řekli ne a s chutí zopakovali stejné chyby a kdo by to byl řekl i se stejným výsledkem. A to se týká rychlonabíječek i destination charging.

Ano mě samotného to překvapilo když jsem se těch osob ptal proč si nedají auto na wallbox, když je v místě dokonce zdarma dostupný a jejich auto v místě celý den stojí. Prostě jsou tak zvyklí, ale samozřejmě se jedná o naprosto mimořádné případy asi jako že někdo jezdí 1000 km a z toho půlku s přívěsem.

Já nemám nic proti rychlému nabíjení, ale tady ten předložený koncept říká, že pro uživatele má být výhodnější 5 minutové nabíjení ­(kvůli kterému musí zajet na specializovanou stanici s výkonem právě alespoň 300 kW­) s malou baterkou s dojezdem do 300 km, ­(takže tam bude muset na cestách jezdit docela často­) Než mít dojezd 640 km ale jen s ­"pomalým­" 20 minutovým dobíjením, tj. k rychlonabíječkám většina uživatelů nebude jezdit v podstatě vůbec protože vše dobije v destinaci.

A co se týče toho nabíjecího výkonu tak nové Audi A6 e­-tron má právě dobíjení 10­-80% WLPT dojezdu 700+ km WLTP za 21 minut při počátečním výkonu 270 kW. Faceliftovaný Taycan­/ e­-tron GT takový dojezd zvládnou již za 18 minut při 320 kW počátečního nabíjecího výkonu. Vy tedy předpokládáte že tyto dnešní parametry za 10let zase zapomeneme?
Odpovědět1  1
- občas se mi podaří delší trip i v rámci ČR <> SK např. cca 900 km několik zastávek na vykonání potřeby, 1x fastfood, 1x restaurace, 5x v bodě zájmu a na cestě zpět zastávka na pumpě, kde jsem natankoval plnou, umyl okna, vykonal potřebu a za 5 minut odjížděl.
Podotýkám, že ani při jednom z 11 zastavení nebyla možnost nabíjet a to ani pomalu a k nabíječce by se muselo zajíždět mimo plánovanou trasu­/udělat extra neplánovanou zastávku.

S uhlovodíky to zavádět znovu není potřeba, protože tyhle staré způsoby vytlačil trh a tankování je tak rychlé i komfotní, že vlastní zásoby si drží jen někdo. Kde nabiju cca 50 kWh za 20 sekund? :D

Kolik je to ­"někteří­" a kde jste vzal ty odhady? Vy je sledujete a víte, že jejich potřeba např. rychlého nabítí je neopodstatněná? Někde je nabíjení v práci nepěkně drahé­(např. dle náhrad uřčených Státem­) a někde to započítavají do hranice ke zdanění jako benefit.

Tohle závěrečné cucání dat z prstu je úsměvné, protože jedno BEV si vezme 10 kWh­/100 km a druhé třeba 40 kWh­/100 km, takže výkon 300 kW o ničem nevypovídá. Navíc není lineární a je závislý na mnoha faktorech.
Btw nejde jen o výkon nabíječek, ale to co zvládnou nakrmit a to co vzládnou samotné vozidla ;­)
Btw silně pochybuji, že 300+ kW budou mít do deseti let úplně všichni. Troufnu si řict, že tohle je hodně mimo a dokonce nežádoucí pro rozšíření masové elektromobility.
Odpovědět1  0
Občas se podělá i elektronika, která to hlídá a párkrát jsem koukal, že zrovna u mu celkem přesně ukazuje skluz i časové okno, kde byla povolená mínusová i plusová tolerance = i dřívější odjezd.
Navíc jsem už nejednou zažil, že z první zastávky odjel z předstihem­(aspoň u nás se to občas děje jak město tak meziměsto­) a hlavně pořád je to o lidech.
Hádám, že kdyby někdo udělal výcuc stížností, tak by to bylo zajímavé počtení. :­)


No jsou tací, kteří jezdí jen tak, protože je to baví a to i hromadnou dopravou :­)

V podstatě to celé byla reakce na nesmylný příspěvek hned v úvodu od ­"pidiladin­". Na druhou stanu to může být i ­"psychické­", protože i na sobě pozoruji takový nešvar. Když se mi někam nechce apod., tak mám problém stíhat. S autem to ještě obvykle zachráním, ale když ujede autobus, tak je to v ***** :D


Odpovědět0  0
"neplánované situace​­/selhání techniky a navíc mají obvykle i časové okno +​­- ­"

Jak selhání techniky ovlivní dřívější odjezd ze zastávky? Dnes je přece už běžné, že spoj čeká na zastávce do doby odjezdu dle JŘ ­(klidně i minuty­).

"To si s početnou rodinkou neumím představit :D a cesty do​­/z práce jsou tak krátké, že to ani nemá smysl­"

Jak jsem řekl, je to individuální. Záleží na místě, kvalitě spojů, s malými dětmi je to něco jiného než s velkými ­(3leté dítě do školky samo nedojede, 11leté do školy ano, také jsou otázkou kroužky,..­). Někde to možné je, někde to moc dobře možné není. U Vás např. ne, u mně je naopak ­(v aktuální situaci­) mrháním času a penězi jízda autem.

"Celkem 4 hodiny s OA vs. 9​­-12 hodin​­(o víkendu vůbec​­) atd. hromadnou ;​­) ­"

Ale vždyť přece nikdo neříká, že se má všude jezdit MHD. Jen že není všude nutné jezdit autem ­(člověk si mnohdy neuvědomuje, jak ta zdánlivě rychlá jízda autem může brát člověku čas v jiných oblastech, ale opět, je to individuální­).
Odpovědět1  0
Tady se nabízí poukázat na fenomén ­"že když něco tak děláme od nepaměti, že už běžně neuvažujeme zda je to to nejlepší řešení­". V tomto případě jde o jev, kde nová technologie BEV nabízí praktickou možnost doplňování energie v destinaci ­(kde lze uvažovat, že pokud by to bylo prakticky realizovatelné s uhlovodíkovými palivy, tak to už dávno bylo zavedeno také­)

Někteří uživatelé BEV které jsem potkal, skutečně i přes možnost praktického nabíjení v destinaci mají stále potřebu jezdit k rychlonabíjecí stanici a zejména tam trávit čas po dobu doplňování. Trochu mi to připomíná jev ­"chození na poštu, do banky, do kamenného obchodu.. i když jsem schopen požadovaný úkon stejně dobře vyřídit na dálku z destinace, kde se právě nacházím­". Myslím že jde o jakousi potřebu rituálu či sociálního kontaktu, tj. podvědomé jednání, které má každý jedinec individuální.

Měřitelnou řečí čísel ze vzorku uživatelů BEV avšak dnes vychází poměr doplňování energie kolem 80:20 ve prospěch destinace a dá se předpokládat, že s dalším rozvojem dojezdu BEV a zejména destinací ­(typ. možnosti nabíjení v zaměstnání­) se posuneme vysoko nad 90:10. Kde jde o uživateli žádaný trend a pochybuji, že se tito uživatelé BEV budou chtít vrátit k nutnému dojíždění k rychlonabíječkám, stejně jako se mnozí nevrací k chození na poštu, když nutně nemusí.

Tím chci říct, že jako optimální hodnoty ­(rozuměj není nezbytně nutné se hnát dále­) vychází rychlost rychlodobíjení na 20 minut z 10­-80 % SoC při dojezdu 640 km WLTP, kde k tomu stačí 300kW stanice. Tato technologie je dnes již dostupná na trhu a za 10 let to budou umět úplně všichni.
Odpovědět1  1
Tak konektor se zdvojovat nebude. Jinde píšou: ­"Výrobce zdrojů prozradil napájení GeForce RTX 5090, přímo ze specifikací od Nvidie. Sice bude potřeba míň adaptérů, ale možná víc hasících přístrojů."
Odpovědět0  0
" je dnes snad už standard.­"
- není, protože lidský faktor i neplánované situace­/selhání techniky a navíc mají obvykle i časové okno +­-
..ČR není Japonsko, kde pomalu páchají rituální sebevraždu, když nejedou na čas :D :D

"To mám spíše naopak. ­"
- To si s početnou rodinkou neumím představit :D a cesty do­/z práce jsou tak krátké, že to ani nemá smysl ..

­"Od toho jsou roční jízdenky.­"
- obvykle mám napráskané auto a tohle roční jízdenka nevyřeší, protože potřebuji opravdu velkou flexibilitu ;­)

Pár příkladů:
školení:
1. autem cca 2 hodiny­(reálně to dávám rychleji­)
2. hromadnou dopravou minimálně 4 přestupy a 4,5­-6 hodin cesty, když se nic nepodělá + dojít kus pěšky + nevhodný čas příjezdu kvůli checkinu :­) ­(to jsou jen všední dny > o víkendu se tam od nás dle IDOSu nedá dostat­)
Celkem 4 hodiny s OA vs. 9­-12 hodin­(o víkendu vůbec­) atd. hromadnou ;­)

Návštěva prarodičů:
1. autem cca 25 minut ­(po dálnici­)
2. hromadnou minimálně 2­-3 hodiny a 2­-4 přestupy a o víkendu jen 3 spoje za celý den v úplně blbé časy
Celkem 50 minut s OA vs. 4­-6 hodin hromadnou. To fakt nechcete dělat s dětmi na krku..

Takhle bych pokračovat do aleluja a kdybych to poctivě napočítal, tak by to bylo ještě více ušetřeného času jak můj odhad :­)
Odpovědět0  0

A to vite, ze v prezentaci Intelu merili vykon s 250W a vydrz s 125?
Odpovědět0  0
No jo, soupeří o to, kdo bude mít větší skóre v benchmarcích. Protože se MediaTek procesorem Dimensity 9400 rozhodl významně ­"přitlačit na pilu­", Samsung musel představit tento Exynos 2500.
Odpovědět1  0
Myslím že tohle ví každý návštěvník podobně tematických webu
Odpovědět0  0
dobrá kravina, docela si to protiřečí s tím jak jsem četl že si asijské firmy stěžují že žluťásci toho moc nevymyslí. Ale ouha, nekoresponduje to s tím že smic má brutálně odladěný proces? ­"jo ale on vlastně není moc nový­", tak global foundries ­"aha ti taky nemají moc nový proces­", do háje musí mi to asml házet do té teorie vidle 🤣
no tak nic zkuste pohledat na netu, že žluťásci nejsou moc dobří vývojáři. Jen to proboha nehledejte v tom jazyce co píšete, bo mi odpovíte že maďarsky jste nic nenašel
Odpovědět1  0
You are both right. Frajer a idiot. Někdo by ­(s ironickým úšklebkem­) řekl ­"magor­".
Smekáme před tím čeho dosáhl a hrubě nás uráží, jak se chová.
Určitě platí, že by měl krotit své projevy směrem k veřejnosti.
Odpovědět5  1
"protože někdy jedou dřív, někdy později a někdy zruší celý spoj ;​­) ­"

Někdy jedou dřív... tak takový problém snad už do vyspělého světa nepatří ­(i když znám země, kde to stále problém je­). To, že MHD čeká do doby odjezdu dle JŘ, je dnes snad už standard.

"Těch situací, které OA usnadňuje​­/urychluje apod. je mnoho ;​­) ­"

To ano.

"Když započtu ostatní úspory, tak auto mi ročně úšetří minimálně měsíc času a extrémně zvedne komfrot cestování​­/nákupů­"

To mám spíše naopak. Člověk se více nachodí ­(já třeba i záměrně­), takže ušetří čas na cvičení, které má už v dopravě. Navíc třeba může poslouchat podcasty ­(a vzdělávat se­), takže zase ušetří čas, kdy tomu nemusí vyhradit čas doma ­(při řízení se třeba mě osobně poslouchá hůře, nedá se tak dobře soustředit na řízení a vnímání informací zároveň­). Ve výsledku to může být spíše úspora času. Pokud jde o nákupy, tak tam má auto velkou výhodu.

"Navíc je v mém případě i levnější, protože jezdit všude s celou rodinou hromadkou, tak se nedoplatím.­"

Od toho jsou roční jízdenky. V mém případě třeba by třeba jízda autem vycházela cca 4krát dráž než MHD ­(a to moc km nenajezdím ani tou MHD­). Ale jako vše, i toto je individuální.
Odpovědět1  0
Vždyť nvidia používá 12V­-2x6. Je to jen mírně vylepšený 12VHPWR ­- delší napájecí piny a kratší kontrolní piny. 12V­-2x6 je zpětně kompatibilní s 12VHPWR.
Odpovědět1  0
Do práce to mám do 10 minut autem ­(sednu jedu­) = max 30 minut denně cesta tam i zpět.

Kdybych se rozhodl pro autobus, tak bych musel jít cca 5 minut na zastávku +­- nějaká ta rezerva, samozřejmě v nevhodný čas a nutné přestupy.
Jen cesta vyjde na 50 minut ­(tam i zpět­) + zastávka je o dost dál jak parkoviště u práce + musel bych čekat cca 30 minut na spoj z práce a vstávat o 30 minut dříve. = z max 30 minut autem­(když se zakecáte s kolegy­) máte najednou ~ 2 hodiny jen díky tomu, že zvolím MHD a to se nesmí nic podělat, protože někdy jedou dřív, někdy později a někdy zruší celý spoj ;­)

Těch situací, které OA usnadňuje­/urychluje apod. je mnoho ;­)
Takže ročně jen na dojíždění do práce ušetřím minimálně ~ 300 hodin­/12,5 dne čistého času a to není málo­(reálně to bude ještě víc­). Když započtu ostatní úspory, tak auto mi ročně úšetří minimálně měsíc času a extrémně zvedne komfrot cestování­/nákupů atd. ;­)
Navíc je v mém případě i levnější, protože jezdit všude s celou rodinou hromadkou, tak se nedoplatím..
Odpovědět0  0
mno to spojení není takové jak to vypadá, spojení měli vždy, používají vzájemné patenty. a založili jen poradní skupinu i s výrobci sw. Tak očekávám i lepší podporu ze strany sw, bo mám amd a to win lže co je druhé nejvýkonější jádro bo to je v druhém ccd a když by win změnil jádro jak to dělá ­(přehazuje zátěž mezi dvě nejvýkonejší jádra­)tak by se vše stěhovalo do druhého ccd.
Odpovědět0  0
Asi jste špatně četl... Aliance Intelu a AMD ­(podpořená jejich největšími zákazníky­) má jediný účel: Vývoj, zjednodušování a především sjednocení instrukční sady x86 ­- jako reakce na rostoucí ARM. Nic dalšího. Žádný AMtel nevzniká.
Odpovědět4  1
Sranda je, že Nvidia bude muset ten konektor, který měl řešit napájení grafik do budoucna, už u první další generace zdvojovat. Nebo bude mít další ostudu.
Odpovědět3  1
S tímhle se dá určitě souhlasit. Je to o konkrétních potřebách a konkrétních možnostech.

Třeba pro mě je výhodnější MHD ­(za 6000 Kč ročně může člověk jezdit přes velkou Ostravu a všechny okolní obce­). I když tady v Ostravě se do práce dostanu v podstatě bez problémů po silnicích, kde je možné většinu doby jet 80, přesto to zvládnu mnohem rychleji s MHD, a to dokonce vystupuju o 3 zastávky dřív ­(nepřestupuju na další spoj­) a dojdu to pěšky. Parkování je problém a je na něm možné ztratit šílené množství času. Když jsem dojížděl z Havířova, vycházelo to plus minus podobně ­(a opět i přesto, že jsem na zastávku chodil zhruba kilometr ­- rád se taky projdu, takže mi to nikdy nevadilo­). Znám ale také spoustu případů, kdy je to s pomocí MHD doslova časová sebevražda a auto je lepším řešením.
Odpovědět1  0
Intel mal na vrch pred AMD ked Intel mal 500 USA vivojarov a AMD ich malo 20 vivojarov tiež s USA, to je pridu do prace o 9:00 o 10:00 desiata o 12:00 obed a po obede sa im už nechcelo robiť a išli hrať golf :D proste 10­-ročie vyvoj stagnoval bol zazrak že dokazali prejsť s 1 jadra na 4 jadro :D
AMD pred krachom to šupla vyvoj Činanom vidiš tie očička šikme Lisi Su :D
a vyvoj robila Čina, nie 20 ale 20 000 vivojarov ktori na tom makali 12 hodin dene 6 dni v tyždni
a začali skakať ZEN 1 2 3 4 5 , Preto ZEN1 a 2 si Čina môže vyrabať vo svojich tovarnach ako vdačnosť za jeho vyvoj.
Tak to vyzera že aj Intel to už pochopil a tiež presuva svoju vyrobu a vyvoj do Azie :)
Odpovědět1  12