Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Nejnovější komentáře
Nikde nebola rec o pretaktovani, frekvencie na single core sa nemenia, aspon sa nic take nespomina. BIOS iba umozni procesoru potiahnut si viac Wattov ako doteraz, cize vykon nebude limitovany ani ked budu vsetky jadra vytazene.
Momentalne je to tak, ze ak aplikacia zatazi vsetky jadra, frekvencia musi ist dole, lebo procesor by prekrocil limit spotreby.
Podla mna to bude zdvihnute na 105W automaticky a mozno sa to bude dat uzivatelom znizit. Ale to je len moja domnienka.
Odpovědět2  0
"A jestli to i při tak brutálním nasazení vydrželo takovou dobu, co to pak vydrží normálním uživatelům?­"

Těžko říct. IMHO nejde takto zjednodušovat. To že něco vydrží extrémní podmínky rok nelze extrapolovat na normální podmínky a říct, že je vydrží třeba 5*. Např. ta auta byla jistě ve špičkovém stavu a pod špičkovou péčí. Nyní se objevují argumenty, že EV nepotřebují pravidelné servisní prohlídky.

*Tedy ono se to běžně dělá, ale jsou to cílené a normované testy na základě výzkumu a zkušeností a nikoli ­"vydrželo to +50 a ­-40, tak to musí lidem vydržet dlouho­". Např. testy elektroniky se dělají při určité teplotě a určité vlhkosti. Není to nijak extrémní teplota a vlhkost není 100%, protože se zjistilo, že právě tyto podmínky­(kombinace­) jsou pro daný účel nejvhodnější. Ale laikům asi stačí ­"jezdili s tím v Údolí smrti při +50 °C, za polárním kruhem při ­­-40 °C, 24hodinovky na okruhu v Nardu­".
Odpovědět0  0
32gb ram je v dnešní době naprosté minimum, čím bych si nové PC osadil. 64gb je optimální s nějakou tou rezervou do budoucna.
Odpovědět2  0
Nenavstevuj tolko porno a nacisticke stranky a nebudes ich potom tolko vidiet.
Odpovědět0  0
Skus si dostudovat co je to kartel a az potom zacni nieco tliachat o realite.
Odpovědět0  0
Novy BIOS sam pretaktuje CPU alebo ponukne možnosť nastaviť CPU v BIOSe na tych 105W?
Odpovědět0  0
Roadmapa Apple:

iPhone, nabíjení 320 W ­- uvedeme v roce 2037.

;­-)
Odpovědět1  0
S tím přehříváním ­"vaříte z vody­".
Odpovědět1  1
A proč byste takový nesmysl dělal? Proč byste do toho dával materiály, ze kterých můžete vyrobit nové baterie, tedy materiál, který díky tomu nemusíte znovu těžit? Do toho chcete dát něco, co je na jednu stranu těžké, na druhou stranu je také nezpracovatelným odpadem, který díky tomuto navíc ještě uklidíte.
Odpovědět0  0
Při takové frekvenci to vyrovnávání úplně v pohodě zastanou baterky a jiné metody krátkodobého ukládání energie. Zásadní problém pro nás je ten, abychom měli lépe vyrovnanou bilanci v průběhu delších časových období. Krátká období, která jsou navíc pravidelná ­(což se o slunci nedá říci ani krátkodobě a ani dlouhodobě­), zásadním problémem nejsou.
Odpovědět0  0
"totalne sa serie na baterie, ktore su prave z NTB­"

Ono to dává celkem smysl, protože baterka z NTB je vyřazována jako nepoužitelná tehdy, kdy už je nepoužitelná i pro to úložiště. Pokud to má poloviční kapacitu a praktickou využitelnost pod náporem sotva čtvrtinovou, tak je to příliš nespolehlivé, aby se to pro něco takového použilo. Baterie v NTB mají nízkou životnost obecně proti většině EV. Takže kdyby to z toho postavili, za chvíli by to museli stejně zrecyklovat, protože by tomu strmě padala kapacita. Navíc, směsi v NTB nejsou ani příliš bezpečné, takže bychom tu měli vyšší riziko požárů takto vysloužilých baterií.

Použití baterií z NTB mi nedává moc smysl. Ty se obvykle vyřazují tehdy, kdy už jasně patří do recyklace, tam už druhý život nepřináší nic užitečného.

"vieme pouzit baterky z aut na zalohu, ale mam dojem, ze takych baterii je minorita­"

Ano i ne. Zatím je těch baterek z EV relativně málo, ale bude jich výrazně, výrazně více. Počítejme. Baterka v NTB má obvykle 50­-100 Wh, baterie v EV má obvykle 50­-100 kWh. Tedy 1000krát tolik. Takže 1 EV = 1000 NTB. Letos se odhaduje, že bude prodáno okolo 15­-20 milionů EV, tedy budou mít tolik článků, kolik by bylo v 15­-20 miliardách NTB. Tzn. v roce 2024 by si každý obyvatel planety musel koupit dva nové NTB. Jenže těch se ročně prodá cca 200 milionů. Takže počet bateriových článků v EV je asi 100krát větší než počet článků v NTB. Minorita ano, ale opačným směrem.
Odpovědět2  0
To nevíme, ale jestli má Taycan cca 79kWh a 93kWh baterky, tak to se započítáním snížené kapacity vychází tak cca 150+ aut.
Odpovědět1  0
"Na druhou stranu do těch bloků se dávají různé odpady­" Apreco na tie zavazia rovno nepouzit KO baterky z aut?
Odpovědět0  0
Rovnak na vohejbak.
Pokud nekdo nekdy zjistoval, jak je to napriklad s recyklovanymi plasty a bilanci CO2 ­(svoz, trideni, lisovani, baleni, odvoz mazut lodi do Ciny...­).

Stejne to bude i s recyklaci baterii za 10 let.
Viz recyklace solaru a zakopavani vetrniku. Cistej kentus. Zeleny blud. Ale vykazany jako eko.
Odpovědět1  1
"Auta jsou dnes už spíše počítače na kolech­" né spíše ale určitě, taky dnes už komunikace mezi jednotkami optikou, auto by nejspíše tolik metaliky neuvezlo 🤣 No ale to se moc neslučuje s pády intel cpu, né každý ocení že se mu za jízdy začne restartovat infotaiment, z důvodu závažné chyby. A co jsem tak viděl některé automobilky jsou tak jeblé že některé věci jdou nastavit jen tam
Odpovědět0  0
To asi ne to je defakto to samé co sluníčko jen v 6 hodinových intervalech, tj. nedá se to použít na vyrovnání špiček...
Odpovědět0  0
Odkud jste vyčetl že TLC jsoui dostatečně výkonné? Každé ssd napřed píše do slc cache, co vím tak jen jeden server to nechá psát tak dlouho až cache dojde a začne se psát přímo do tlc a není to většinou žádná sláva.
zkuste si to přečíst ­"Díky tomu by mohly dosahovat velmi vysokých přenosových rychlostí, nicméně dobře víme, že většina velmi rychlých SSD má také velmi vysokou spotřebu.­"
a už jsem viděl testy dram less, a oproti bratříčkům s dram je výkon tragédie. Ano máte pravdu, pak ale z bfu padají perly typu mám ssd 16GB­/s
Odpovědět1  0
Samsung, Apple a tohle jsou extrémy. Jedni na to pečou a druhý to rovnou upečou.
Odpovědět1  0
mno a uplne nejlepsi by bylo vyuziti gravitace Mesice, tj. priliv­/odliv oceanu, je to zatim uplne zadarmo, pokud pominu naklady na vystavbu menice energie :)
Odpovědět0  0
"Vyrovnávací baterie se skládá z celkem 4400 bateriových modulů­" to je asi z kolika aut?
Kolik měli testovacích vozů? Počítám, že byly i nějaké ztráty a některé baterie už nešly použít.
Odpovědět0  0