Kde si v clanku nsaiel to protirecenie. Nevidim tam nikde vykonne a DRAM less v jednom vyzname.
Odhliadnuc od toho, tak ten DRAM less SSD zase nieje ziadna tragedia a je na DRAM less je to vykonne riesenie.
No a kam spadne rychlost, ked sa pouzje cokolvek ine ako sekvnecne operacie? :)
TLC SSD su dostatocne vykonne. Ak by neboli, tak by sa na trhu presadil Optane alebo by sa nadalej predavali MLC SSD. Kombinacia ceny a vykonu rozhodla.
BFU nerozozna poriadne rozdiel medzi SATA NVMe 5.0 SSD. Vdaka TLC tu mame lacnejsie SSD.
Odhliadnuc od toho, tak ten DRAM less SSD zase nieje ziadna tragedia a je na DRAM less je to vykonne riesenie.
No a kam spadne rychlost, ked sa pouzje cokolvek ine ako sekvnecne operacie? :)
TLC SSD su dostatocne vykonne. Ak by neboli, tak by sa na trhu presadil Optane alebo by sa nadalej predavali MLC SSD. Kombinacia ceny a vykonu rozhodla.
BFU nerozozna poriadne rozdiel medzi SATA NVMe 5.0 SSD. Vdaka TLC tu mame lacnejsie SSD.
Odpovědět1 0
Serie sa na to preto, lebo to nema vyznam. Bolo by z toho viacej roboty ako osohu.
Je tam uz len zakladny a to skladat ulozisko zo 30-100kWh baterii a z 30-100Wh.
Je tam uz len zakladny a to skladat ulozisko zo 30-100kWh baterii a z 30-100Wh.
Odpovědět0 0
Jenze by jsi mel srovnavat vice testu, ne jen jeden. Computerbase je skvely web, ale konkretne jejeich metodika testovani her, neni zase tak skvela. Zen4 testovali s 5200 a Zen5 s 5600 pametma, podle ofic. specek AMD. Cili cast toho 10% rozdilu delaji ty rychlejsi pameti pouzite u Zen5. Podivej se na HWU (techspot), Techpowerup a uvidis, ze namerili v prumeru okolo 3% :) coz je nic.
Dasli vec je, ze vysledky pod Linuxem se zdaji byt podstatne lepsi nez pod vidlema, nicmene vidle jako majoritni platforma jsou dulezitejsi a tam ten rozdil neni oproti Zen4 dostatecny, atd...
Dasli vec je, ze vysledky pod Linuxem se zdaji byt podstatne lepsi nez pod vidlema, nicmene vidle jako majoritni platforma jsou dulezitejsi a tam ten rozdil neni oproti Zen4 dostatecny, atd...
Odpovědět0 0
"dosáhl na přenosovou rychlost 10.470 MB/s, přitom spotřeba dosahovala jen na 4,97 W. To znamená efektivní přenosy s rychlostí 2,09 MBps na watt"
Tady ten zápis je pro mne trochu matoucí :) Čekal bych, že to bude "10 470 MB/s" a že to ve výsledku bude "2,09 GBps na watt". Jinak je to pěkná jednotka energetické efektivity (GBps/W), to by se mohlo ujmout.
Tady ten zápis je pro mne trochu matoucí :) Čekal bych, že to bude "10 470 MB/s" a že to ve výsledku bude "2,09 GBps na watt". Jinak je to pěkná jednotka energetické efektivity (GBps/W), to by se mohlo ujmout.
Odpovědět0 0
Není to zase tak hrozné. Herní výkon v průměru +10% (ComputerBase), u aplikačního záleží dost na aplikaci - Zen 5 zvýšil výkon FPU a při využití VNNI či AVX-512. Třeba v Gimpu a OpenSCADu nemá Zen 5 konkurenci (Phoronix). Lepší je i výkon v AI aplikacích (TensorFlow ).
Odpovědět0 0
Nechápu, co na tom má být úsměvného. Nejde o spotřebu jako takovou, ale o problémy z toho plynoucí, tedy teplo a nutnost chlazení (aktivního). V případě špatného chlazení pak problém s throttlingem a pádem výkonu.
Odpovědět4 0
No to máte pravdu, že akumulátory z nb jsou tak na výhoz, s tím že je omezeno to další použití i tím malým vybíjecím proudem.
ale už jsem viděl, nevím jestli zde nebo jinde. Použití starých akumůlátorů v docela drahém rádiu. Není nad to si koupit malé rádio za 3k, s jetýma akumulátorama, ale co říkám ekologie něco stojí. A čína se přeci eu musí za nesmysly smát, ne?
ale už jsem viděl, nevím jestli zde nebo jinde. Použití starých akumůlátorů v docela drahém rádiu. Není nad to si koupit malé rádio za 3k, s jetýma akumulátorama, ale co říkám ekologie něco stojí. A čína se přeci eu musí za nesmysly smát, ne?
Odpovědět0 0
No tu ale nejde o usetrenie elektriny. Problem je teplota SSD. A nic horsie si u SSD neviem predstavit ako aktivne chladenie.
Odpovědět9 0
Tu ste ma nepochopili, stale sa tu ohanaju neakou znovupouzitelnostou namiesto recyklacie. Ale totalne sa serie na baterie, ktore su prave z NTB a podobne. Je super, ze vieme pouzit baterky z aut na zalohu, ale mam dojem, ze takych baterii je minorita. Viac je ich z malych zaradeni ako je NTB a podobne, nakolko existuju a vyrabaju sa ovela dlhsie. Tie sa prave nedaju pouzit na zalohovanie.
Odpovědět1 0
Fascinuje mě ta starost o spotřebu elektřiny. Po celém světě stále přibývá HW s mamutí spotřebou elektřiny a u SSD disků se řeší desetiny a jednotky Wattu. Jemně řečeno úsměvné.
Odpovědět0 7
@ Jardadoma (1543) | 15.8.2024, 9:49h:
Máte to v článku vysvětleno: "Založeno je to mimo jiné na tom, že jde o skládanou 4článkovou baterii (každá se tak nabíjí s 80 W). Vše běží na 20V napětí, což je u těchto rychlonabíjení běžnou záležitostí." Takže ano, akumulátorům to dělá dobře.
Máte to v článku vysvětleno: "Založeno je to mimo jiné na tom, že jde o skládanou 4článkovou baterii (každá se tak nabíjí s 80 W). Vše běží na 20V napětí, což je u těchto rychlonabíjení běžnou záležitostí." Takže ano, akumulátorům to dělá dobře.
Odpovědět0 0
To jsou prototypová auta, která při testech mohla najet stovky tisíc km, jezdili s tím v Údolí smrti při +50 °C, za polárním kruhem při -40 °C, 24hodinovky na okruhu v Nardu... A jestli to i při tak brutálním nasazení vydrželo takovou dobu, co to pak vydrží normálním uživatelům? Navíc přece ne všechna ta auta musí mít KO baterku, jen ty prototypy nejsou dále potřeba.
Odpovědět2 0
Přiznám se, že ten odstavec pod druhým obrázkem už jsem nečetl.
Stejně, moc se mi nechce věřit tomu, že je to jenom z baterek z testovacích aut.
Stejně, moc se mi nechce věřit tomu, že je to jenom z baterek z testovacích aut.
Odpovědět0 0
Ono je nutné především počítat s tím, že v autech se používá jiný typ směsi Li-Ion než v elektronice, takže ty vlastnosti z notebooku nejde moc dobře aplikovat na auta.
Odpovědět1 0
Mícháte ale hrušky a jablka. V noteboocích jsou 18650 převážně vybíjecí proud do 5A, není to použitelné pro zálohu energie atd. kde je třeba slušný proud, resp. je už jsem viděl lidi co to nijak neřeší a takový článek jebnou třeba do nářadí, pak se nejspíše diví že to při práci vybuchlo nebo začalo hořet, viděl jsem i mnoho testů jak moc se takové články při použití v nářadí zahřívají, proto je zde další omezení pro další použití, že musí být jen v zařízení které nechce velký proud.
Odpovědět0 0
no řekl bych že moc né, nejde tak moc o výkon ale i když si různě výrobci pomáhají (rozdělení článků atd.) Tak akumulátorům vadí teplo při nabíjení, a to vzniká vždy, a teplo vzniklé v uzavřeném mobilu se přeci odvádí velmi dobře 🤪
Mám nabíječku/analyzátor a ta měří teplotu každého článku, bo taky může jít na elké nabíjecí proud a pokud by článku velmi vzrostla teplota tak nabíječka nabíjení zastaví.
Ale mobil taky měří teplotu článku, nicméně nevím k čemu je takové nabíjení, mám 25W a naprosto mi to stačí.
Nevím jak moc si člověk s rychlostí pomůže, když to bude nabíjet za normálních podmínek 10minut a pak to z důvodu teploty bude na 30minut zastaveno, ale asi budou lidi dávat mobil po čas nabíjení do mrazáku.
Mám nabíječku/analyzátor a ta měří teplotu každého článku, bo taky může jít na elké nabíjecí proud a pokud by článku velmi vzrostla teplota tak nabíječka nabíjení zastaví.
Ale mobil taky měří teplotu článku, nicméně nevím k čemu je takové nabíjení, mám 25W a naprosto mi to stačí.
Nevím jak moc si člověk s rychlostí pomůže, když to bude nabíjet za normálních podmínek 10minut a pak to z důvodu teploty bude na 30minut zastaveno, ale asi budou lidi dávat mobil po čas nabíjení do mrazáku.
Odpovědět1 2
Samozrejme, ze se nepovedl, protoze je potreba porovnavat s predchozi generaci AMD Zen4 a mezigeneracnim skokum, ktere melo AMD drive. Oproti tomuto to neni povedena generace. Efektivita out of box jen o malo lepsi, pro skutecny posun je potreba pouzivat Curve optimizer (pokud funguje). Vykon ve hrach oproti predchozi generaci prakticky nestoupl.
Co je na desktopovem Zen5 povedeneho (oproti Zen4).. lepsi ST a v nekterych ripadech lepsi MT (ale nijak dramaticky). Jenze to je malo..
Co je na desktopovem Zen5 povedeneho (oproti Zen4).. lepsi ST a v nekterych ripadech lepsi MT (ale nijak dramaticky). Jenze to je malo..
Odpovědět2 0
Ja mam skusenosti s baterkami z notebookov, tam je problem s prudom. Pri nabijani starych (bavime sa o 5 - 15 rocnych bateriach standard 18650) mozem maximalne nabija baterie prudom 100 mA na 1 clanok inak sa zacne znacne bateria zahrieva. Pri vybijani max prud je 200 mA inak bateria rychlo klesa a jej kapacita sotva dosahuje 400 mAH, pri vybijani do 200 mA kapacita baterie je v rozmedzi 750 - 1100 mAH na clakok. Inak original boli cca 2000 az 2600 mAH. Degradacia znacna. Ja viem, ze baterie v autach su na tom lepsie, ale mam ich doma cez 2000 takychto clankov a to nehovorim kolko som ich uz odovzdal do zberu. Vacsinou v baterii je aspon 1 clanok uplne vybity, preto hlasi NTB, ze bateria je vadna. Tu sa nik nezamysla ako to recyklovat. Kludne sa mozeme dostat aj na 2 x tolko co je momentalne v autach. Ved kolko milionov NTB, mobilov, tabletov, hodiniek a vselicoho s bateriami sa rocne preda?
Odpovědět0 0
🤣 chtěl jsem napsat něco podobného, ale chopil jste se toho sám. Četl nadpis!!!!
Odpovědět1 0
chyba, opraveno
Odpovědět1 0