Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Nejnovější komentáře
Musím pochváliť za veľmi dobré spracovanie takže áno v priemere o 72% vyššie IPC pri číslach s pohyblivou rádovou čiarkou a v priemere o 32% vyššie v celočíselných operáciach ­(priemer +52%­) atómového Skymontu E­-core ­(Arroe Lake­) voči Gracemont E­-Core ­(v Raptor Lake Refresh­).

link: https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=rcS23U...amp;t=540s

Staré dobré časy sa vrátili kedy ­(de ja vu­):

• Excavator To Zen 1: 52% IPC Increase

To sa v dnešnej dobe už len tak nevidí

• Zen 4 To Zen 5: 16% IPC Increase
• Zen 3 To Zen 4: 13% IPC Increase
• Raptor Cove To Lion Cove: 9% IPC Increase

Našťastie aj výkony malých atómových jadier Skymont E­-Core hybridných big.LITTLE procesoroch Arrow Lake sú dokonca o pár stoviek MHz vyššie ako pri predchodcoch Gracemont v Raptor Lake Refresh a keďže ich IPC dramaticky narástlo mnohovláknový výkon malých atómových jadier Skymont E­-Core sa oveľa zlepšil pri regresii v taktoch veľkých jadier Cove P­-core Lion Cove.

Zrejme najviac sa to odzrkadlí pri Intel Core Ultra 5 kedy malé atómové Skymont E­-Core nieleže frekvenčne v booste narastie +600MHz, ale v základe to bude až +1000MHz a zároveň pri tomto modely je aj regres P­-core najnižší resp. vykonpenzovaný +9% IPC a o +700MHz frekvenciou v základe takže Multi­-core výkon tak má najvyššie predpoklady eliminovať regres straty HT pri veľkých P­-core Lion Cove.

• 8x Skymont 3.60 GHz ­(4.60 GHz­) ­- Intel Core Ultra 5 245K ­(20C­/20T­) ­- 4.20 GHz ­(5.20 GHz­)
• 8x Gracemont 2.60 GHz ­(4.00 GHz­) ­- Intel Core i5­-14600K ­(20C­/24T­) ­- 3.50 GHz ­(5.30 GHz­)

Vzhľadom na vyššie uvedené a s poukazom na nový výrobný proces a s tým spojenou efektivitou dosiahnutou dokonca pri . znížení počte vlákien je takáto revolúcia v evolúcii malých atómových E­-jadier nielen v rámci big.LITTLE hybnou silou vo vývoji a inováciach, ktoré búrajú mýtus o smrti x86 a nielen v schopnosti konkurovať ARMu a konkurenčných posunoch IPC, a čo sa dokádu dozadu právom vyčítalo práve Intelu.
Odpovědět2  6
Dost se mi líbí, jak zrovna Intel se pyšní úsporou cpu. Škoda, jen že taková 9800x3d bude opět o 1­/2 úspornější a ve hrách minimálně stejně rychlá nebo rychlejší.
Intelu se skrze spotřebu nedá nic věřit.. Do roka výjde refresh s více jádry­/taktem a už se zase budou řešit biosy na změnu limitů spotřeby. Hlavně by tyhle cpu fungovali stále na LGA 1700 a nepotřebovali by opět nové desky.
To co AMD dotáhne L3 Cache a IPC Intel dotáhne frekvencí a spotřebou. Jen nepochopím, proč Intel nedokáže udržet životnost socketů aspoň 5 let. Přitom mohli udělat 12­-16 bez E se sníženými takty na každou řadu o 200­-300mhz a bylo by to funkční a lepší.
Odpovědět4  4
"olej, vse co pada vcetne prachu ulpivat na panelech ­"
Myslím si, že řešíš nepodstatné detaily.­(ironie­) Vyvine se mašina­-myčka, která ty panely bude čistit. Určitě bude rychlejší než myčky aut. Je jednoduší vyčistit plochý panel než poměrně komplikovaně tvarovaný vůz. Jak rychle by asi tak mohl jezdit a čistit? Asi bude potřeba více typů čištění. Jeden intenzivnější a druhý pro běžnou očistu. Při důkladném se použije proud vzduchu, saponát, tlaková pára, možná kartáče, pak opět na vysušení vzduch a na závěr vrstva proti přilnutí nečistot. To by mohlo frčet 5­-10km­/h. Na běžnou údržbu by mohl stačit jen ten ofuk vzduchem.. To mohlo jít 40km­/h. Vlaky nemusí jezdit furt, provoz se přizpůsobí servisním intervalům. Možností je ale více. Možná se vyprojektuje vagón na běžné čištění zapojitelný do běžných souprav a bude se čistit méně intenzivně ­(při běžné rychlosti­), ale o to častěji. ;)
Odpovědět1  0
Ale neodpověděl. Oba segmenty jsou ziskové a to že jeden momentálně vydělává víc neznamená že druhý budu ignorovat..
Odpovědět1  0
Tak tohle platilo v menší či větší míře vždycky a máte to ve všem. I většina uživatelů počítačů to používá proto, že musí, ne proto, že by byli nadšenci. Stačí se podívat, jak šíleně se rozmohl např. Bolt, to je neskutečné, jak moc těch aut jezdí po městech. Autonomní verze bude jistě trpět na nějaké předsudky, s tím souhlasím, nicméně autonomní taxíky už v USA jezdí a že by s tím měli lidi zas takový problém, to se nezdá.
Odpovědět2  0
Prave ste si sam odpovedal ... preco vyrabat nieco kde ­"miniem podobne vela­" kremika za 10% zisku, ked mozem o spotrebovat toho kremiku ­"o nieco viac­" a dostanem za to o 1000% vacsiu marzu ...

hracske grafiky vs. AI ... zisk tak ­(pri 5090­) 2000€ ... AI akcelerator zisk 50000€ ­(alebo kolko­) proste omnoho viac ako pri grafikach pre hracov +­/­- rovnaka spotreba kremiku ... tak si to sam spocitajte.
Odpovědět0  1
zase bych moc nevizdvihoval úspěch chujoveje, bo to je naprosto jiná třída než apple. A to že jsem prodal miliony levných mobilu na kterých mám ohromný zisk 0,002% nic neznamená. Počítám že hodně lidí jako já má zkušenosti s čínským software a hardware a mohu říct že to není žádná sláva. A co se těch levných mobilů týče, tak komu mám dát facku za mobil z dnešní doby který má optickou čtečku? Pak vidíme ve filmech jak někdo šaškuje s obrázkem otisku. Víme o tom že tato technologie je cca 20let stará a dávno překonaná? Můj samsung by takového člověka poslal tam kde slunce nesvítí.
Odpovědět0  7
Samozrejme aj ja nechodím všade len osobným autom. Ak neprší alebo nepotrebujem preniesť napríklad nákup, bez problémov v rámci mesta v ktorom žijem, idem pešo alebo sa odveziem na bicykli. Zábava je to aj na tom bicykli ­- aj v zimných mesiacoch ­(bývam na nížine s miernou klímou­). Do práce jazdím väčšinu roka na bicykli.
Na dopravných prostriedkoch, či už je to bicykel alebo automobil, sa mi páči to dočasné splynutie človeka so strojom a následná súhra kvôli dosiahnutiu efektívnejšieho premiestnenia sa.
Odpovědět0  0
Běžný člověk nemá potřebu řídit to, čím někam cestuje.
Odpovědět3  0
Je mi jasné že dnešná doba donútila individuálne riadiť vozidlo aj tých, ktorí riadiť v skutočnosti nechcú a veľa z nich na to ani nemajú. Pre tých je to utrpenie.
No autonómne jazdenie vozidiel s vozením pasažierov a jeho presadzovanie s plánom budúceho nariaďovania mi v tomto svete pripadá ako ďalšia ideológia, ktorú nie všetci budú chcieť prijať.
Odpovědět0  0
Tak tiez rad soferujem, ale aj si rad pospim ... takze pokial by som rano potreboval chodit do prace napr 30 minut autom ... urcite by som si v nom radsej pospal ako soferoval ... to iste pri cestach typu 3­-4 hodiny resp. 300­-400km, urcite si radsej pospim ako budem soferovat ... takze neviem ako vy ale ja by som to preferoval.
Odpovědět2  0
Čína bola po stáročia lídrom a ­"západný svet­" nepotrebovala. Trvalo to pokým neprišli angličania, ktorí naučili číňanov užívať ópium. To bol začiatok čínskeho úpadku a vykorisťovania zo strany ­"západu­". Teraz sa však Čína postupne stáva lídrom a zbavuje sa závislosti na anglosasoch. A paradoxne sankcie ­"západu­" im v tom zo strednodobého hľadiska pomáhajú.
PS: Politické zriadenie do toho nemiešajme, postupne sa to zvrháva aj tu v ­"západnejšej­" časti sveta, len sa na to ide z iného konca. Zo slobôd jednotlivca sa aj tu postupne ukrajuje a čím ďalej tým viac dochádza k zavádzaniu divných ideológií a kontrole jednotlivca zo strany nastoleného systému.
Odpovědět11  0
Já jsem sice nadšenec do aut, ale v rámci cest, na které jsou tato auta určená, řídit auto nechci ­(proto také jezdím především MHD ­- neřeším město a parkování v něm­). A uvědomme si, že nadšenců do řízení zas tolik v populaci není. Pro většinu lidí je auto jen nutným přibližovadlem, ne zábavou.
Odpovědět3  0
"Myšlenkou je to, že člověk si může objednat vůz, který ho doveze tam, kam potřebuje, aniž by se aktivně musel věnovat řízení.­"
Nechápem, prečo všetci títo ­"vizionári­" predpokladajú, že bežný človek sa nechce aktívne venovať riadeniu vozidla. Veď venovať sa riadeniu vozidla, a to i za rôznych aj sťažených podmienok ­(snáď okrem zápchy­) je fajn. Pre mňa je každá jazda príjemným spestrením premiestňovania sa z bodu A do bodu B.
Odpovědět2  1
Jako CPU jsou to pěkný, ale prostě pokud to výrobce neosekne v telefonu na 5W tak takovej telefon nebrat, protože to je na palici ... dovedu si to představit do výkoných tabletů nebo pokud na to telefon bude stavěnej a mít kolíbku na nějakej dock režim, ale aby si telefon líznul 20W v ruce, to fakt nechceš. Další věc, to dáš do kolíbky, začne se nabíjet baterka ­- ohřev, začneš pracovat ­- ohřev ... to roztaví obal natož nějakej OLED nad tím. Jako nevím o co se snaží, ale toto mi přijde jako za vlasy přitažený.
Odpovědět1  0
vykon jde brutalne nahoru, spotreba jeste vic

antutu podle generac, vzdy min 30% nahoru

1,1­-1,5­-2­-3

SD asi ­"vyhraje­" nad Mediatekem, ale je to jen za kazdou cenu.
Odpovědět0  1
Chvilkové zastínění není problém. Je to stejné jako když přijde mrak. Kolmo panely na protihlukové stěny jsou rozhodně lepší, ale to taky záleží na zeměpisné šířce.
Odpovědět0  0
Vzpominam na solarni chodnik ­(zde na SVHW­) jak jej potichu odpiskali. Zde budou znacne vibrace, olej, vse co pada vcetne prachu ulpivat na panelech a az pojede vlak, tak bude zastinovat postupne jeden panel za druhym. Jak si s tim panely poradi? Bude to seriove nebo paralelne, jake ma byt systemove napeti? Jak se to bude chladit?

A v zime az na tom bude snih, tak to bude zatezovat uplne kolmo a pri prujezdu vlaku se to mozna i razove zatizi razovou vlnou pri vytlacovani snehu masinou ­(bez radlice­).

To uz mi prijde racionalnejsi pouzit plochu kolem koridoru ­(takove ty 3.5 metru vysoke hrazeni kolem vysokorychlostnich trati­) a dat na ne panely kolmo. Nejspis je pak nerozbije ani krupobiti a v zime na nich nezustane snih. Mely by se take mene ohrivat a opotrebovavat, coz vede k degradaci vykonu panelu. Problem se zastinenim pri prujezdu vlaku ale bude stejny, nicmene da se ridicim systemem vyresit.
Odpovědět0  0
"a nejspíš bude i verze SUPER nebo Ti pro nadšence­"
To bych řekl že platí už teď. Dát 55­-60k za grafiku na 2 roky je prostě nesmysl. Mně přišlo i těch 30k za 4080super celkem hodně...
Odpovědět0  1
Čím dál víc se budou rozevírat nůžky mezi řadou xx90 a zbytkem portfolia. Nejen co se týče specifikací a výkonu, ale také ceny. Dávat každé dva roky 60 ­- 70.000,­-Kč za nové gpu, to si budou moci dovolit jen profesionálové a bohatí. Takové ceny jsou hodně už i na “enthusiasts”. RTX xx80 bude high end pro masy a nejspíš bude i verze SUPER nebo Ti pro nadšence.
Odpovědět1  1