Disney Research předvádí chytání skutečného míčku ve virtuální realitě
23.3.2017, Kateřina Hoferková, aktualita
Virtuální realita může dodat našim smyslům nový rozměr. Pokud se do VR přidají další dodatečné informace, můžou se zlepšit lidské dovednosti. Disney Research předvedlo chytání skutečného míčku s pomocí virtuální reality.
Zážitky z virtuální reality se dají ještě mnoha způsoby rozšířit. Hráč si může kromě ovladačů do rukou pořídit i rukavice, které budou sledovat jeho pohyb. Pod nohy si může položit speciální podložku, která bude sledovat přenášení váhy na chodidlech. Tým z Disney Research se ale rozhodl virtuální realitu ozvláštnit jiným způsobem. Lidé s nasazeným headsetem pro virtuální realitu chytali tenisový míček v reálném světě a VR jim dávala i informace navíc.
Míček je vybaven několika senzory, aby ho headset mohl zaznamenat a přenášet na obraz virtuální reality, který se promítá hráči. Jediným úkolem lidí pak bylo míček chytat a spoléhat se při tom nikoliv na svůj vlastní zrak, ale na obraz z headsetu. VR dávala lidem informace o míčku pomocí několika způsobů.
Ve virtuální realitě se malý míček zobrazoval ve třech různých podobách. V prvé řadě se hráčům zjevoval podobně jako ve skutečnosti, takže chytali malý žlutý míček. V druhé sérii pokusů dostal míček ve VR i svou trajektorii pohybu. Do třetice se míček objevil ve spojení se zvýrazněným předpokládaným místem dopadu do ruky hráče. Disney Research také spojilo všechny tři věci, takže se člověku s headsetem objevoval míček s trajektorií i s předpokládaným místem dopadu do dlaně.
Míček je vybaven několika senzory, aby ho headset mohl zaznamenat a přenášet na obraz virtuální reality, který se promítá hráči. Jediným úkolem lidí pak bylo míček chytat a spoléhat se při tom nikoliv na svůj vlastní zrak, ale na obraz z headsetu. VR dávala lidem informace o míčku pomocí několika způsobů.
Ve virtuální realitě se malý míček zobrazoval ve třech různých podobách. V prvé řadě se hráčům zjevoval podobně jako ve skutečnosti, takže chytali malý žlutý míček. V druhé sérii pokusů dostal míček ve VR i svou trajektorii pohybu. Do třetice se míček objevil ve spojení se zvýrazněným předpokládaným místem dopadu do ruky hráče. Disney Research také spojilo všechny tři věci, takže se člověku s headsetem objevoval míček s trajektorií i s předpokládaným místem dopadu do dlaně.
Experimentovalo se ale i s ubíráním informací. Hráč měl k dispozici jen předpovězené místo, kde by měl míček chytnout. I když jeho pohyby nejsou už tak plynulé, protože člověk není na podobné vjemy zvyklý, míček se chytit podařilo, jen chytací styl je jiný. Se zobrazováním pouze trajektorie byly výsledky o něco lepší.
S použitím všech virtuálních pomůcek by se chytání a házení míčku mělo stát jednodušší pro ty, kterým tato činnost příliš nejde. Virtuální trajektorie může pomáhat člověku se naučit lépe odhadovat dráhu letícího míčku. Zatím však tým z Disney Research nemá v plánu vytvořit z tohoto softwaru aplikaci pro veřejnost. Samotné chytání a házení míčků by navíc moc zábavné nebylo ani ve virtuální realitě.
Zdroj: engadget.com