Dle analytika jsou reakce na Battlefront II přehnané, Disney to však vidí jinak
21.11.2017, Jan Vítek, aktualita
Electronic Arts zatím ve hře Star Wars Battlefront II deaktivovali systém mikrotransakcí, který byl zvláště minulý týden hlasitě kritizován a dalo by se říci, že hráčům už došla trpělivost. Dle jistého analytika však byla tato kritika nezasloužená.
Star Wars Battlefront II mají zatím deaktivované mikrotransakce a nyní se čeká na to, jak Electronic Arts tuto zapeklitou situaci vyřeší. Mezitím získali podporu alespoň jednoho analytika, který věří, že reakce herní komunity byla přehnaná a že EA a jiní nakladatelé by si mohli za své hry žádat i více peněz.
Pokud si na něj chcete posvítit, je to Evan Wingren z KeyBanc Capital Markets, který prohlásil, že EA nezvládli vypuštění Star Wars Battlefront II na trh, ale z jeho pohledu jde spíše o to, že neměli mikrotransakce ani dočasně rušit, neboť jde z finančního hlediska o riziko. To je však očividné, že?
Wingren ale pokračuje, že hráči neplatí moc a platí spíše málo a sám se za hráče považuje. Celou kauzu pak vidí jako dokonalou příležitost pro vytvoření smrště negativních reakcí, neboť jde o výbušnou směs namíchanou z EA, Star Wars, Redditu a "puristických" novinářů, kteří namají rádi mikrotransakce.
A když už kritici nastoleného systému provádějí své kalkulace o tom, jak dlouho musíme hrát, než si odemkneme různé možnosti ve hře, i Wingren se rozhodl počítat. Pokud za hru utratíme 60 dolarů plus 20 dolarů za měsíc, pak dáme asi 40 centů za hodinu hraní v případě, že za jeden rok nahrajeme v průměru 2,5 hodiny denně. To pak srovnal s placenou televizí, kde je cena 60 až 65 centů za hodinu nebo 80 centů v případě půjčovaných filmů. To jsou vskutku zajímavé počty, dle nichž bychom mohli zakrátko platit třeba za hodinu používání systému Windows a ne že by to bylo v dnešní době velké sci-fi, že, Adobe?
Wingrenovi ale uniká jedna velice podstatná věc, a sice ta, že jde o interaktivní zábavu, v níž mají více platící hráči navrch nad méně platícími či dokonce neplatícími (nad rámec ceny samotné hry). To společně s prvky hazardu výrazně pokřivuje celý herní systém a v žádném případě to nelze srovnávat se službami, v jejichž případě dopředu přesně víme, co dostaneme za zaplacený obnos. Systém je prostě nastaven tak, aby hráči měli potřebu platit co nejvíce, pro což se vymýšlí i patentované technologie, a osobně bych chtěl vidět obličej pana Wingrena, kdyby mu někdo nabídl namísto prosté možnosti zaplatit si sledování filmu jen jakousi placenou virtuální krabici, v níž může daný film najít. Pokud tedy bude mít velké štěstí.
Vedle toho všeho je tu samotná společnost Disney, která vlastní práva na značku Star Wars a ta si obecně daleko lépe než EA a jiní herní nakladatelé hlídá to, aby své zákazníky moc neštvala. Je také ke své značce velice starostlivá, a tak není divu, že dle listu The Wall Street Journal je vedení Disney velice znepokojeno a už to firmě EA dalo důrazně najevo. To je dobrá zpráva pro ty, kteří čekají, zda budou chystané změny ve hře Battlefront II opravdu zásadní.
Zdroj: HotHardware