Doom Eternal dostal ray tracing a DLSS, jaký je výkon?
30.6.2021, Jan Vítek, aktualita
Původně měl Doom Eternal už dorazit na trh s podporou ray tracingu, ale pak se tvůrci rozhodli, že svůj čas dokáží využít účelněji, což tak trocho ukázalo, jak sami o ray tracingu ve své hře smýšlí. Jak vypadá a co udělá s výkonem?
Je třeba hned poznamenat, že v Doom Eternal jde pouze o ray tracing použitý pro odrazy, čili stíny a celkové osvětlení ve hře zůstane zcela stejné a odlišné budou leda přímo odrazy okolního prostředí v lesklém povrchu a také odlesky.
Doom Eternal přitom není hra, kde máme příležitost zamyšleně se kochat scenériemi či detailně zkoumat, co bylo díky ray tracingu zobrazeno jinak. Nicméně ve vybraných scénách plných skla či lesklých podlah jsou rozdíly někdy i velice patrné, ale na to se můžete podívat sami díky srovnávacím obrázkům na stránkách NVIDIE. Tam se také dozvíme, že ve skutečnosti nejsou všechny odrazy ray tracované a že id Software zde ve skutečnosti využívají kombinaci s klasickými screen space reflections, aby dosáhli vyváženého výsledku z hlediska kvality obrazu a výkonu.
Jako obvykle je ray tracing doprovázen podporou technologie DLSS, aby nepředstavoval ve výsledku tak moc negativní dopad na výkon, přičemž NVIDIA se chlubí především až 60% nárůstem FPS v rozlišení Ultra HD, kde na svou práci stačí i GeForce RTX 2060. To tedy pokud se spokojíme s průměrnými 52 FPS, což je ještě slušné.
Ovšem jde pochopitelně o nejnižší kvalitu DLSS, kde už se obvykle citelně snižuje výsledná kvalita zobrazení a nedává velký smysl si na jednu stranu zapínat ray tracing, abychom si na druhé straně grafiku degradovali nejméně kvalitní podobou DLSS.
Pokud si tak zvolíme naopak Quality Mode, nárůst výkonu už nebude zdaleka tak velký jako na nejnižší kvalitu, ale stále je podstatný.
Zdroj: NVIDIA