DOOM Eternal s podporou ray tracingu: "bude lepší než od ostatních"
14.6.2019, Jan Vítek, aktualita
Letošní E3 znamenalo pro NVIDII potřebnou vzpruhu z hlediska ohlášených her, které budou podporovat ray tracing. Patří mezi ně Cyberpunk 2077, Watch Dogs, Call of Duty: Modern Warfare a nyní se dozvídáme o DOOM Eternal.
DOOM Eternal by měl krom pekla na Zemi představovat také grafické orgie a id Software k tomu prozradili, že jejich nový herní engine id Tech 7 následující po id Tech 6 využitém pro DOOM z roku 2016 využije také ray tracing od NVIDIE (technologie RTX). Marty Stratton se navíc v rozhovoru Nite Two na E3 2019 trošku zapýřil, jejich implementace ray tracingu bude lepší než od kohokoliv jiného.
Nicméně pro id Software je i tak priorita vypustit hru na trh včas, a to v technicky dobrém stavu se stabilním výkonem napříč platformami, což budou PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch i Google Stadia. Podpora ray tracingu tak bude něco navíc, což je ostatně pochopitelné, když ji dnes ze všech platforem nabízí jen PC, a to ještě jen její zlomek.
Ohlášení ray tracingu v novém DOOMu jsme ale mohli čekat i vzhledem k tomu, že jej bude podporovat také Wolfenstein: Youngblood založený na ještě starším id Tech 6.
DOOM Eternal přijde na trh 22. listopadu 2019. Mezi jeho hlavní novinky patří jednak to, že si zahrajeme za vylepšeného Slayera, který bude mít lepší brnění i zbraňový arzenál, a to včetně kanónu s plamenometem na rameni, jakéhosi plazmového (světelného či kdovíjakého) meče nebo schopnosti nakrátko zrychlit, respektive udělat dlouhý a rychlý skok (dash). Zábavná bude také jistě Super Shotgun vybavená hákem, díky němuž se budeme moci zaháknout za ďáblíka a dostat se k němu pěkně blízko, aby si on mohl detailně prohlédnout obě hlavně.
Z uvolněných materiálů je také jasné, že tu budeme mít daleko více nepřátel než dříve, přičemž inspirací byl samozřejmě i druhý díl původního DOOMu. Vrátí se nám tak Pain Elemental, Archvile nebo starý dobrý Arachnotron, robotický skákající mozko-pavouk s plazmovým kanónem. Bude tu ale také nová potrava pro naše zbraně, jako DOOM Hunter nebo Marauder, přičemž všichni nepřátelé budou mít svůj model poškození, což znamená, že je budeme moci pistolkou ožužlávat po kouscích, pokud je libo.
Kampaně pro jednoho hráče také budou moci narušit jiní hráči, kteří se ocitnou v kůži samotných démonů, abychom to neměli tak jednoduché a pak tu jsou i jiné multiplayerové režimy.
Zdroj: techPowerUp