Duel: OneDrive vyzývá Dropbox
19.2.2015, Michal Hala, aktualita
OneDrive – cloudové úložiště Microsoftu – vyzval na souboj konkurenční řešení od Dropboxu. Jeho uživatelům nabízí zdarma 100 GB prostoru po dobu jednoho roku. Podaří se mu přetáhnout je na svou stranu?
Pokud používáte úložiště Dropboxu Microsoft vám nabízí, že vám přidá 100 GB prostoru na svém úložišti OneDrive na jeden rok. K tomu stačí, abyste mu dokázali, že máte účet u Dropboxu. A to uděláte tak, že do Dropboxu uložíte soubor. Celé je to prý velmi jednoduché a trvá to kolem 10 sekund.
A proč to Microsoft dělá? Evidentně se snaží přilákat uživatele k vlastnímu úložišti a věří, že po jeho vyzkoušení alespoň část z nich u něj už zůstane. A určitě chce zvýšit příjmy plynoucí mu z jeho vlastních online služeb.
Tohle všechno je poměrně jasné a srozumitelné. Ovšem poněkud paradoxní je, že na jedné straně Microsoft Dropboxu takto otevřeně konkuruje a na straně druhé s ním spolupracuje na přímé integraci Dropboxu do Office. Musí samozřejmě brát ohled na potřeby svých zákazníků, z nichž nemalá část používá právě Dropbox.
V teorii i praxi podnikání pro takový dvojznačný vztah dvou firem existuje krásné anglické slovo coopetition – jde o složeninu ze slov competition a cooperation. Firmy v jedné oblasti vzájemně soutěží a v druhé jsou s ohledem na potřeby svých zákazníků nuceni chtě nechtě spolupracovat.
V tomto konkrétním případě asi za delší konec tahá Microsoft. Dropbox je na toku příjmů z provozování úložiště přímo závislý. Za to Microsoft má jednak nemalé finanční rezervy, jednak může OneDrive „dotovat“ (a to i dost dlouho) z příjmů ze svých jiných produktů.
A podobně je na tom třeba Google a jeho Google Drive. Co myslíte, má Dropbox šanci dlouhodobě odolávat konkurenci úložišť od Microsoftu, Googlu a dalších společností?
Zdroj: Neowin
A proč to Microsoft dělá? Evidentně se snaží přilákat uživatele k vlastnímu úložišti a věří, že po jeho vyzkoušení alespoň část z nich u něj už zůstane. A určitě chce zvýšit příjmy plynoucí mu z jeho vlastních online služeb.
Tohle všechno je poměrně jasné a srozumitelné. Ovšem poněkud paradoxní je, že na jedné straně Microsoft Dropboxu takto otevřeně konkuruje a na straně druhé s ním spolupracuje na přímé integraci Dropboxu do Office. Musí samozřejmě brát ohled na potřeby svých zákazníků, z nichž nemalá část používá právě Dropbox.
V teorii i praxi podnikání pro takový dvojznačný vztah dvou firem existuje krásné anglické slovo coopetition – jde o složeninu ze slov competition a cooperation. Firmy v jedné oblasti vzájemně soutěží a v druhé jsou s ohledem na potřeby svých zákazníků nuceni chtě nechtě spolupracovat.
V tomto konkrétním případě asi za delší konec tahá Microsoft. Dropbox je na toku příjmů z provozování úložiště přímo závislý. Za to Microsoft má jednak nemalé finanční rezervy, jednak může OneDrive „dotovat“ (a to i dost dlouho) z příjmů ze svých jiných produktů.
A podobně je na tom třeba Google a jeho Google Drive. Co myslíte, má Dropbox šanci dlouhodobě odolávat konkurenci úložišť od Microsoftu, Googlu a dalších společností?
Zdroj: Neowin