Přesně, CoD je VRAM pověstná. Jinak s tím mělo problémy jen pár mizerně optimalizovaných her, na které vyšly patche. I CP2077 s max. nastavením je ve 4K na hraně nebo lehce za hranou těch 12 - 13.
Co to je za blábol? RTX jakože ray tracing? Hello, to je specifikace Microsoftu (DX12U) a je v čím dál tím více hrách (aktuálně už kolem stovky). V těch nejnovějších je to celkem pecka. Zkus si Overdrive v Cyberpunku vs RT off. Tohle je fakt next-gen a AMD se tady fakt nechytá. RE Village je tvrdě AMD optimalizovaná hra a RT tam je oproti nejnovějším věcem celkem rudimentální.
DLSS je v několika stovkách her, podle toho, co mají na stránkách (odhaduju nějakých 300 - 400), Pokud si zapneš prakticky v jakémkoliv rozlišení Quality, tak dostaneš ostřejší a detailnější obraz než nativ + TAA a ještě slušnej výkon navíc. I Balanced vypadá skvěle a Performance ujde. Jediný generační omezení u DLSS je 3, novější a starší jedou na kterékoliv RTX. A navíc každá verze automaticky obsahuje ty předchozí, takže i kdybys někdy za 3 - 4 roky měl exkluzivní DLSS 4 pro 50xx nebo 60xx, pořád na 40xx směle využiješ 2 a 3. A ještě ve spoustě her ušetříš tu "zpropadenou" VRAM. Takže je to lepší výchozí pozice než cokoliv od AMD i s jejich 4 GB navíc.
Navíc to má super spotřebu, za elektriku to klidně pár stovek za rok udělá.
12 GB VRAM je u 1440p karty ok. Zvládne i 4K v naprosté většině případů i teď. A v budoucnosti už budou limitovat 4K jiné věci, ne jen VRAM... Prostě ve 4K budu potřebovat snižovat pár detailů nebo víc spoléhat na DLSS, kde zvládne VRAM uspořit...
Nejvíce přínosné komentáře
DLSS je v několika stovkách her, podle toho, co mají na stránkách (odhaduju nějakých 300 - 400), Pokud si zapneš prakticky v jakémkoliv rozlišení Quality, tak dostaneš ostřejší a detailnější obraz než nativ + TAA a ještě slušnej výkon navíc. I Balanced vypadá skvěle a Performance ujde. Jediný generační omezení u DLSS je 3, novější a starší jedou na kterékoliv RTX. A navíc každá verze automaticky obsahuje ty předchozí, takže i kdybys někdy za 3 - 4 roky měl exkluzivní DLSS 4 pro 50xx nebo 60xx, pořád na 40xx směle využiješ 2 a 3. A ještě ve spoustě her ušetříš tu "zpropadenou" VRAM. Takže je to lepší výchozí pozice než cokoliv od AMD i s jejich 4 GB navíc.
Navíc to má super spotřebu, za elektriku to klidně pár stovek za rok udělá.
12 GB VRAM je u 1440p karty ok. Zvládne i 4K v naprosté většině případů i teď. A v budoucnosti už budou limitovat 4K jiné věci, ne jen VRAM... Prostě ve 4K budu potřebovat snižovat pár detailů nebo víc spoléhat na DLSS, kde zvládne VRAM uspořit...