Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od DwayneDibley
Přesně, CoD je VRAM pověstná. Jinak s tím mělo problémy jen pár mizerně optimalizovaných her, na které vyšly patche. I CP2077 s max. nastavením je ve 4K na hraně nebo lehce za hranou těch 12 ­- 13.
Odpovědět1  0
Co to je za blábol? RTX jakože ray tracing? Hello, to je specifikace Microsoftu ­(DX12U­) a je v čím dál tím více hrách ­(aktuálně už kolem stovky­). V těch nejnovějších je to celkem pecka. Zkus si Overdrive v Cyberpunku vs RT off. Tohle je fakt next­-gen a AMD se tady fakt nechytá. RE Village je tvrdě AMD optimalizovaná hra a RT tam je oproti nejnovějším věcem celkem rudimentální.

DLSS je v několika stovkách her, podle toho, co mají na stránkách ­(odhaduju nějakých 300 ­- 400­), Pokud si zapneš prakticky v jakémkoliv rozlišení Quality, tak dostaneš ostřejší a detailnější obraz než nativ + TAA a ještě slušnej výkon navíc. I Balanced vypadá skvěle a Performance ujde. Jediný generační omezení u DLSS je 3, novější a starší jedou na kterékoliv RTX. A navíc každá verze automaticky obsahuje ty předchozí, takže i kdybys někdy za 3 ­- 4 roky měl exkluzivní DLSS 4 pro 50xx nebo 60xx, pořád na 40xx směle využiješ 2 a 3. A ještě ve spoustě her ušetříš tu ­"zpropadenou­" VRAM. Takže je to lepší výchozí pozice než cokoliv od AMD i s jejich 4 GB navíc.

Navíc to má super spotřebu, za elektriku to klidně pár stovek za rok udělá.

12 GB VRAM je u 1440p karty ok. Zvládne i 4K v naprosté většině případů i teď. A v budoucnosti už budou limitovat 4K jiné věci, ne jen VRAM... Prostě ve 4K budu potřebovat snižovat pár detailů nebo víc spoléhat na DLSS, kde zvládne VRAM uspořit...


Odpovědět1  0