Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

EA bude s loot boxy pokračovat, a to především ve sportovních titulech

10.5.2018, Jan Vítek, aktualita
EA bude s loot boxy pokračovat, a to především ve sportovních titulech
Společnost Electronic Arts zveřejnila své finanční výsledky za poslední kvartál, jímž završila svůj fiskální rok 2018. Oslavit může rekordní příjmy a ohlašuje, že s monetizací ve formě loot boxů a podobných prvků rozhodně bude pokračovat.
V Electronic Arts tak mohou být spokojeni a nám zase byla potvrzena ta zcela očekávatelná věc, že loot boxy se z her této firmy rozhodně nevytratí. Ty ostatně už činí tak velký zdroj příjmů, že by se v EA museli zbláznit, kdyby se jej dobrovolně vzdali a investoři by něco takového nepřešli jen se zaťukáním na čelo. 
 
 
Tržby za poslední kvartál vyrostly o 3,6 procent na 1,58 miliard dolarů a za celý rok pak o 6,2 procent na 5,15 miliard, což představuje pro EA rekord. CEO Andrew Wilson si pochvaloval především herní řady FIFA, Battlefield a The Sims, přičemž poukázal také na rostoucí příjmy z prodejů digitálních verzí her, které logicky nahrazují propad z prodejů těch krabicových.  
 
 
Zvláště dobré výsledky podaly hry od EA SPORTS, jejichž základna hráčů na herních konzolích měla vzrůst na téměř 90 milionů. O to se zasloužily především tituly FIFA 18 a Madden NFL 18 s meziročním růstem o 75 procent. Komunita Battlefieldu pak má cca 54 milionů hráčů a The Sims více než 80 milionů. 
 
 
 
Blake Jorgensen, který loni tak úžasně neobratně obhajoval nastavení monetizačního systému v Battlefront II, zopakoval svou mantru, že hráči chtějí neustálý přísun čerstvého obsahu do svých oblíbených titulů, který bude udržovat jejich pozornost. To bychom mohli přeložit tak, že EA chce hráčům neustále nabízet nový obsah, za který by měli platit. To ostatně Jorgensen potvrzuje na konci svého výroku, kde uvádí, že právě toto stabilizovalo finanční příjmy firmy a posílilo hotovostní tok směrem k investorům. Zda se tedy v EA poučili z případu Battlefront II, to brzy uvidíme. 
 
 
Jak uvádí seznam chystaných her, následovat bude smršť konzolových titulů a na podzim se můžeme těšit na Battlefield a pak na dlouho očekávaný Anthem. Nicméně lidé účastnivší se konference EA sdělují, že ve firmě nyní panuje přesvědčení, že loot boxy se nebudou používat pro hry jako Battlefield či Anthem (nejspíše krom "kosmetických" záležitostí), ale především ve sportovních titulech. Ostatně sport a hazard k sobě patří a pro hry od EA SPORTS to znamená pokračovat v nabízení náhodných karet s hráči, což je jejich forma loot boxů. 

Zdroj: Hexus.net