EA mění plány vývoje hry Anthem, chystá se ji přepracovat
18.9.2019, Jan Vítek, aktualita
Titul Anthem za sebou nemá dobrý start. Po jeho vypuštění bylo jasně patrné, že přišel nedokončený a nebylo ani jasné, kam a jak jej tvůrci chtějí rozvíjet. Postupně se to vyjasnilo, ale nyní přichází zásadní změna. Co nám ale ukazuje?
Pro BioWare znamenalo vypuštění hry Anthem na trh zásadní počin pro tento rok, ale také bohužel další průšvih v řadě. Anthem přišel jako evidentně nedokončená hra s chudým obsahem oproti ostatním populárním titulům typu looter-shooter pro více hráčů. To se začalo měnit, ale příliš pomalu přibýval obsah.
Původně chtělo studio BioWare průběžně rozšiřovat původní verzi hry v celém tomto roce a postupně přidávat další DLC zvaných Akty. Každý z nich by přidal nová místa, nové mise i postavy a další obsah a každý akt by skončil velkou událostí zvanou kataklyzma. V ní by se nárazově udály velké změny v celém světě, jež by posunuly celý příběh dopředu. V srpnu přišlo první a vypadá to že i zároveň poslední takové kataklyzma, které mírně zvýšilo zájem hráčů, který ale už nebyl takový i proto, že původně se měli dočkat už v květnu.
Tento týden jsme se přitom dozvěděli, že Anthem se zařazuje do zcela základní nabídky předplacených služeb a my si jej můžeme vesele hrát s jinými tituly za poplatek pouhých 4 eur za měsíc.
Byla to předzvěst velkých změn, které tento titul potkaly a ještě potkají. Na slíbené Akty zakončených kataklyzmaty můžeme zapomenout, alespoň prozatím. Plány se mění, a to prý ve snaze uvolnit zdroje nutné k přepracování celé hry, takže z toho je jasné, proč se Anthem dostal mezi levné tituly.
BioWare tak mají odteď pracovat na sezónních aktualizacích podobně jako v případě jiných online titulů. Očekávat tak můžeme různé tematické události pro hráče, ale zatím k tomu nejsou k dispozici žádné podrobnosti. Záměr je tak udržet hru při životě po nutnou dobu, v jejímž průběhu se bude pracovat na podstatnějších změnách, což bude zahrnovat dokonce i řádné přepracování celého herního jádra a jejích mechanismů. Lidé hrající na Public Test Serveru si tyto změny budou moci v rámci testování vyzkoušet jako první, aby poskytli potřebnou zpětnou vazbu.
Anthem se tak v podstatě vrací do koloběhu vývoje, a to po více než půl roce od vydání na trh. Velice dobře to i ilustruje stav dnešního herního průmyslu, alespoň co se týče AAA her. Dokončení hry a její vydání na trh tak v podstatě nic neznamená a zákazník, který by si měl už jen užívat zakoupeného produktu, se může snadno ocitnout v roli betatestera. My můžeme navíc vidět jasnou paralelu i s vývojem jiného softwaru. Stačí se podívat směrem k Microsoftu.
Zdroj: KitGuru