EA možná v Battlefront II mikrotransakce už ani neaktivuje
11.12.2017, Jan Vítek, aktualita
Electronic Arts po nebývalé vlně nevole proti způsobu, jakým byly nastaveny mikrotransakce v novém Battlefrontu II, je dočasně pozastavila. Nyní to vypadá, že už je možná ani neaktivuje, za čímž může stát více skutečností.
Společnost EA se rozhodla mikrotransakce zrušit pouhé hodiny před tím, než její Star Wars Battlefront II přišel na trh a říká se, že to bylo na základě telefonátu z firmy Disney. Ta totiž vlastní práva na Star Wars a rozhodně neviděla ráda, že tato ceněná značka byla kvůli EA vláčena bahnem.
EA k tomu řeklo, že hledá způsob, jakým učinit systém mikrotransakcí přívětivější. A my můžeme dodat, že přívětivější k hráčům, kteří nechtějí za svůj postup ve hře utrácet přinejmenším desítky dolarů. Jenomže odstranění placených lootboxů v podstatě rozvrátilo celý nastavený herní systém, kde se očividně moc nepočítalo s tím, že lidé budou opravu ochotni grindovat kredity pouhým hraním.
Však tento systém byl nastaven tak, že stačilo nějak zaměstnat ovladač a nechat naši postavu se ve hře třeba jen bezcílně točit dokola a vydělávat kredity. EA totiž nastavilo systém tak, že se stačilo zúčastnit a bylo úplně jedno, zda je někdo ve hře dobrý, nebo ne. Čili systém postupu ve hře byl v podstatě nepoužitelný, nezábavný a nemotivující, a to jen ukázalo, jakým středobodem v něm byly mikrotransakce. V EA se pak začalo pracovat na tom, aby byl vylepšen, ale je jasné, že předělávat stěžejní mechanismy hry po jejím vypuštění je prostě špatné.
EA nyní mluví o tom, že chystá další vylepšení postupového systému, a tak přijdou ještě příslušné aktualizace. Mezitím se také bude rozhodovat o tom, jakým způsobem se do hry vrátí mikrotransakce a zda se vůbec vrátí. Dosud přitom EA sdělovalo, že mikrotransakce jsou opravdu jen dočasně deaktivovány.
Ze strany společnosti EA ale zatím stále chybí sebereflexe, která by opravdu byla na místě. Společnost sice sděluje, že je velice "zaměřena na naslouchání svým zákazníkům a porozumění tomu, co chtějí" a že celá anabáze s Battlefront II byla pro ni velká zkušenost a že se z ní mnohému naučila. Tato společnost se však před několika dny snažila svým zákazníkům házet klacky pod nohy, když jim chtěla znemožnit dosáhnout jejich práva a zrušit předobjednávku a pak můžeme zmínit třeba zdánlivě příznivý krok, v němž byla na čtvrtinu snížena cena hrdinů (v herních kreditech, ne dolarech). Jenomže v tu dobu EA vůbec neuvedla, že zároveň také na čtvrtinu snížila počet kreditů udělených za dokončení kampaně pro jednoho hráče. Takže možná že to výkonní pracovníci EA označují za velkou zkušenost, ale my tomu budeme říkat spíše pořádný průšvih, který by společnost EA mohla alespoň přiznat. Pro začátek.
Mimochodem, výše uvedená slova společnosti EA opět vyřkl její CFO Blake Jorgensen, a to na 37. Nasdaq Investor Conference. Byl to právě Jorgensen, kdo nedávno mluvil o tom, že nebylo možné do Battlefront II umístit placené kosmetické doplňky, protože by se porušil kánon. Jenže Battlefront I je má a pak se ukázalo, že jsou i ve druhém díle, jen deaktivované a schované před našima očima. A světe div se, kánon Hvězdých válek by jimi vůbec neutrpěl.
Zdroj: Extremetech