EA: streaming her je nevyhnutelná budoucnost a pouze otázka toho, kdy přijde
9.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Zástupce společnosti Electronic Arts pokládá streaming počítačových her za jasně danou věc, v jejímž případě existuje pouze otázka, kdy se tento způsob hraní zásadně prosadí. Říká to Matt Bilbey, výkonný VP pro "strategický růst".
Matt Bilbey tak věří ve streaming her, čili v prosazení technologií, které budou renderovat hry v cloudu a nám poskytovat výsledek přes Internet. K tomu je nutno říci, že takovou věc EA neočekává, takovou věc si přeje a aktivně k ní směřuje. Otázka je, zda k ní chceme směřovat i my, zákazníci a hráči.
V případě možnosti hraní her pouze ve streamované podobě totiž herní studia budou mít v podstatě vše ve své moci. Budou moci zcela ovládat, co a jak budeme hrát, budou si moci účtovat dle potřeby za dobu hraní, což je obdoba přechodu softwarových firem od prostého prodeje softwaru k předplatitelskému modelu. Nastane konec pirátů, alespoň ve spojení s hrami velkých studií a značně ztížena, okleštěna či rovnou znemožněna bude možnost modifikace her, i když ta samozřejmě i dnes závisí čistě na libovůli herních studií.
Matt Bilbey (Executive VP of Strategic Growth, EA) vidí jako největší překážku v prosazení streamovaného hraní dobře známé problémy s propustností internetového připojení a odezvou. Právě i kvůli tomu jsou dnešní streamované hry jen velice málo oblíbené a řada z nich bojuje o přežití. Bilbey však věří, že tato situace se v příštím roce či dvou dramaticky zlepší, a to sice ne pro všechny, ale pro mnoho lidí. EA na tom pracuje se společnostmi, které tvoří serverovou infrastrukturu, ale nic více k tomu prozrazeno nebylo.
Bilbey se také netají s tím, že to vše je o telemetrii, datech, zkoumání toho, co uživatelé chtějí a tvorbě jejich "herních profilů". Jde o nedílnou součást investic a snahy co nejvíce vylepšit poměr zisku a investic. Společnost EA zkrátka chce o hráčích zjistit co nejvíce a nabídnout jim to, co nejvíce také chtějí, aby sama maximalizovala své zisky. Alespoň že se tím netají.
To vše ostatně dokonale ilustruje jedna věta, kterou Bilbey vypustil z úst: "Rád bych také, abychom díky tomu porozuměli, jak lidé hrají hry, kdy je hrají, jak dlouho je hrají a s kým je hrají, což pravděpodobně vytvoří koncept pro další hry". Čili EA už nechtějí dělat hry dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Chtějí se řídit čistě jen trhem, a to proto, aby si vytvořili ještě větší trh. Kde je v tom zábava?
Zdroj: EA