EA: to nejsou loot boxy, to jsou docela nevinné krabičky s překvapením
24.6.2019, Jan Vítek, aktualita
Společnost Electronic Arts stojí za tím, že veřejnosti už došla trpělivost s prorůstáním loot boxů a především tzv. pay to win mechanik do světa her, čehož si všimla dokonce i řada politiků. A nyní se od EA dozvídáme, že loot boxy jsou zcela nevinné.
Společnost Electronic Arts před uvedením hry Battlefront 2 na trh zcela evidentně zkoušela, kam až se dá zajít v tom, když lidem vnucuje svou představu o zpeněžení herních úspěchů. Pokud by na poslední chvíli zásadně nezměnila herní systém, pak by měli jasnou výhodu ti, kteří byli ochotni platit v rámci nechvalně známého systému pay to win, čili plať, abys vyhrál. To samozřejmě nemůže zdravě uvažujícího člověka ani moc zaskočit, jenomže zde jde také o děti a peněženky jejich rodičů, na něž firmy jako EA také cílí.
EA se snaží i slovy své viceprezidentky pro právní a vládní záležitosti poněkud bagatelizovat to, co loot boxy představují. Kerry Hopkins je v rozhovoru se zástupci britské komise pro digitální obsah, kulturu, média a sport přirovnává k čokoládovým vajíčkům s překvapením a mluví o "surprise mechanics".
Dozvídáme se, že způsob, jakým EA implementovala tuto "herní mechaniku" je v podstatě "zcela etický a pro lidi také zábavný". Kerry Hopkins si také bere na pomoc závěry britské, australské a dalších komisí, dle nichž loot boxy nejsou na stejné úrovni jako hazard. Jiné komise ale dospěly k opačnému závěru nebo ještě nepřišly se svým závěrem (ani vyšetřování uložené britskou vládou dosud neskončilo), ale o tom se už z jejích úst samozřejmě nedozvíme. Je ale jasné, že toto téma už je zpolitizované, a tak se stalo i nástrojem pro zisk popularity. To ale nezmírní reálné obavy z toho, že hry obohacené o loot boxy vyvolávají celou novou generaci gamblerů.
Je rovněž zajímavé sledovat lítý boj firmy EA za něco, co je dle ní v podstatě jen nevinná zábava, ze které můžeme mít jako zákazníci jenom radost. To společnost EA ale na ní zvláště v případě svých sportovních titulů vydělává miliardy dolarů a o ty jde pochopitelně až v první řadě. Je to ostatně dobře vidět i z toho, jaké nové tituly si EA připravuje. Pro letošní rok je to krom Jedi: Fallen Order a Sea of Solitude už nejspíše jen FIFA, Madden, NHL a NBA, kteréžto řady slouží s využitím mikrotransakcí jako dobře známé dojné krávy a mezi nimi vede FIFA Ultimate Team. To je takové malé kinder vajíčko, které firmě EA bude nyní přinášet už zhruba miliardu dolarů ročně.
Zdroj: techPowerUp