Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

EA získalo zápis do Guinnessovy knihy za nejvíce minusovaný komentář na Redditu

10.9.2019, Jan Vítek, aktualita
EA získalo zápis do Guinnessovy knihy za nejvíce minusovaný komentář na Redditu
A není vůbec těžké uhodnout, který komentář to byl, respektive alespoň to, čeho se týkal. Šlo o zlomový moment, který přinesl obrat v prosazování loot boxů a toho, co ve hrách znamenají a spojen byl se hrou Battlefront II. 
Guinnessova kniha rekordů tak nově nese záznam, který rozhodně nedělá čest společnosti Electronic Arts, ale můžeme s klidem říci, že naprosto zaslouženě. Tato firma se snažila systém loot boxů v AAA hrách posunout na další úroveň, na níž by už šlo rovnou o to, že hráč, který by za ně nebyl ochoten platit, by na tom byl se svou šancí uspět mnohem hůře než jiní, kteří by k tomu byli svolní. To dobře známe jako systém Pay to Win (P2W) a proti němu se v případě hry Star Wars Battlefront II zvedl mohutný odpor, který byl znát především na Redditu. 
 
 
Hráči si tehdy stěžovali na systém, který měl být uplatněn v tehdy teprve ještě chystané hře a ten by znamenal, že by se k vytouženému Vaderovi, Skywalkerovi či jiným hrdinům museli prokousávat velice a až nesmyslně dlouho, a to v podstatě bez ohledu na herní um, pokud by si to tedy značně nezkrátili pomocí plateb. 
 
Lidé si tak uvědomili, jak je celý systém nastaven a o to více je pak popudila reakce firmy EA, která na Redditu zveřejnila příspěvek, že jejím cílem je poskytnout hráči pocit úspěchu a hrdosti nad odemknutím postavy, a proto to bude tak náročné. Následovaly už jen obvyklé řeči o pečlivém sledování zpětné vazby, poděkování za ni, atd. Za to si firma EA vysloužila na 683 tisíc palců dolů, téměř osmkrát více, než další nejhůře hodnocený příspěvek na serveru. 
 
Hráči si dobře spočítali, že i když si pořídí Battlefront II v edici Deluxe, nic to nezmění na tom, že pro otevření hlavních hrdinů budou muset tzv. grindovat přibližně 40 hodin. Na loot boxech přitom závisel v podstatě veškerý postup hrou a pokud se dají kupovat za opravdové peníze, je jasné, že jde o Pay to Win. Tento postup byl navíc z podstaty loot boxů založen na náhodě, takže pokud někdo hrál v jistém režimu, mohl snadno dostávat bonusy, které mu byly k ničemu. Není tak divu, že odpověď EA obsahující slova o pocitu úspěchu a hrdosti byla zapůsobila jako facka.
 
Nakonec zasáhla společnost Disney držící práva na celý svět Star Wars, která donutila EA k tomu, aby ze hry krátce před vypuštěním vypreparovali celý systém loot boxů. Ty se pak vrátily později, ale ve zcela jiné podobě, než bylo plánováno. 
 
Zdroj: Reddit