EA zklamaly prodeje Battlefront II, byly však opravdu tak hrozné?
2.2.2018, Jan Vítek, aktualita
Star Wars Battlefront II byla mediálně nejvíce propíraná hra loňského podzimu, a to v negativním slova smyslu. EA už to jednoduše přehnalo s loot boxy a hráči to jasně dali najevo, což se odrazilo i v prodejích. Bylo to však opravdu pro EA tak špatné?
Co se týče výdělku z mikrotransakcí, tady lze jednoznačně říci, že hra Star Wars Battlefront II nemohla dostát předpokladům, a to z jednoho prostého důvodu. EA se rozhodlo je zatím ze hry vypustit, takže na nich nevydělalo nic. Zbyly tak samotné prodeje hry, jíž se dle údajů poskytnutých samotnou firmou EA za jeden kvartál prodalo mírně přes 7 milionů. Firma přitom předpokládala, že se jí prodá osm milionů, takže z našeho pohledu rozhodně o prodejní katastrofu nejde. Když si vezmeme, že díky prodeji na Originu s cenou 60 eur mohla samotná firma EA teoreticky utržit 420 milionů eur (pokud by do jejích kapes šla plná cena, jako že nešla), nevypadá to na vůbec špatnou cifru. Analytici přitom očekávají, že za celý rok se hry prodá celkem 14 milionů kopií. Je vidět, že přes nebývalé protesty hráčů se prodeje až tak moc nepropadly.
Můžeme se tak ptát, zda jsou opravdu nutné stále více invazivní mikrotransakce? Jistě že ano a EA v nich budou pokračovat, neboť jde o firmu orientovanou na zisk, která už vícekrát ukázala, že o hráče samotné jí moc nejde. Ostatně mikrotransakce se v Battlefront II nakonec objeví, jen je otázka kdy přesně a v jaké podobě.
CEO Andrew Wilson také nedávno prohlásil, že mikrotransakce obecně z her od EA nezmizí, což snad ani nikdo nečekal. Wilson k tomu prohlásil, že "online služby, které obsahují volitelnou digitální monetizaci, pokud jsou provedeny správně, poskytují velice důležitý element volby, který může rozšířit a vylepšit zážitek ze hry". Důležitá jsou slova o onom správném provedení, což rozhodně nebyl případ Battlefront II, kde šlo spíše o mechanismy "plať, abys vyhrál". Společnost EA si tak otestovala, kam až může zajít a zjistila, že tohle jim (zatím) neprojde. Wilson to sám nazval slovy "learning opportunity".
Ony online služby (live services) ostatně tvoří velice podstatnou část příjmů firmy EA, i když jde asi především o sportovní hry, kde se točí velké peníze. V posledním kvartálu tak z celkových tržeb 1230 milionů dolarů měly live services podíl 787 milionů a i pokud vypustíme konkrétní cifry, ze srovnání se stejnými kvartály předchozích fiskálních roků vyplývá, že podíl peněz získaných mikrotransakcemi se spíše rozšiřuje. To je dostatečný důkaz toho, že mikrotransakcí se EA nevzdají.
Uvidíme, jak v USA dopadne boj proti loot boxům a snahy zařadit je na úroveň hazardu. Krom toho všeho tu máme ještě informaci, že titul Anthem od Bioware přijde až v roce 2019 namísto konce tohoto roku.
Zdroj: Gizmodo, Extremetech