Hele, ty se na to ale divas uplne spatne. Rozliseni hry neni vec konzole, ale rozhodnuti vyvojaru. Už PS3 umoznuje delat 1080p hry. Pokud uz chces nekomu nadavat, tak vyvojarum, ale byla by to hloupost.
Uvedom si, ze naprosta vetsina lidi se klidne diva na DVD film a je spokojena. Nepoblijou se z toho a nebezi si okamzite koupit BD mechaniku. A DVD obraz je tusim 576p nebo kolik. Proti tomu je 720p uplne zlaty. Z 2,5 m na 40" tv lidi bezne nerozeznaji, zda se koukaji na 720p nebo 1080p, zvlaste u pohybláveho obrazu. Teprve kdyz se na to soustredi a maji oba obrazy vedle sebe, tak rozlisuji nejake drobne rozdily.
A ted je tu kardinalni otazka. Proc by mel vyvojar plytvat dvojnasobnym vykonem na dvojnasobne rozliseni (dvojnasobny pocet renderovanych bodu), kdyz to nema prakticky zadny prinos a naopak, kdyz ten úsetreny vykon muze vyuzit k vytvoreni pozorovatelne kvalitnejsi sceny. Tohle je otazka, pred kterou vyvojar stoji bez ohledu na vykon konzole. I kdyby v ni byly dva titani, bude resit, jestli ma plytvat vykonem toho jednoho titanu, nebo zda jeho vykon ma vyuzit rozumneji.
Rozliseni 1080p zacina mit smysl (rozdily jsou dobre pozorovatelne) az nekde u 65" tv (opet nekde z pozorovaci vzdalenosti 2,5m), coz je pro naprostou vetsinu domacnosti vzdalenym snem (i kdyz ja ji treba mam) a konzole a vetsina her jsou designovany pro mainstream. Takze minimalne dokud se vyznamne neobmeni tv v domacnostech, pocitej s tim, ze tlak trhu vyvojare donuti preferovat vyssi kvalitu obrazu pred vyssim rozlisenim. Je to logicky a pragmaticky pristup.
Nejvíce přínosné komentáře
Uvedom si, ze naprosta vetsina lidi se klidne diva na DVD film a je spokojena. Nepoblijou se z toho a nebezi si okamzite koupit BD mechaniku. A DVD obraz je tusim 576p nebo kolik. Proti tomu je 720p uplne zlaty. Z 2,5 m na 40" tv lidi bezne nerozeznaji, zda se koukaji na 720p nebo 1080p, zvlaste u pohybláveho obrazu. Teprve kdyz se na to soustredi a maji oba obrazy vedle sebe, tak rozlisuji nejake drobne rozdily.
A ted je tu kardinalni otazka. Proc by mel vyvojar plytvat dvojnasobnym vykonem na dvojnasobne rozliseni (dvojnasobny pocet renderovanych bodu), kdyz to nema prakticky zadny prinos a naopak, kdyz ten úsetreny vykon muze vyuzit k vytvoreni pozorovatelne kvalitnejsi sceny. Tohle je otazka, pred kterou vyvojar stoji bez ohledu na vykon konzole. I kdyby v ni byly dva titani, bude resit, jestli ma plytvat vykonem toho jednoho titanu, nebo zda jeho vykon ma vyuzit rozumneji.
Rozliseni 1080p zacina mit smysl (rozdily jsou dobre pozorovatelne) az nekde u 65" tv (opet nekde z pozorovaci vzdalenosti 2,5m), coz je pro naprostou vetsinu domacnosti vzdalenym snem (i kdyz ja ji treba mam) a konzole a vetsina her jsou designovany pro mainstream. Takze minimalne dokud se vyznamne neobmeni tv v domacnostech, pocitej s tim, ze tlak trhu vyvojare donuti preferovat vyssi kvalitu obrazu pred vyssim rozlisenim. Je to logicky a pragmaticky pristup.