Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.6.2023, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Volvo představuje nový elektromobil EX30. Jde o malé SUV, které docela překvapí cenou už od 869.000 Kč. To je na tuto značku docela příznivá částka, jde však ale o poměrně malé auto.
haunter (212) | 10.6.202317:44
Už jsme se na to dívali, v kombinaci se soláry to bude nejspíš adept na druhé auto... se sousedem a jeho LC500 si dáme závod na rozjezdy a na okruhu, když se pojede do města nebo na zahradu ­(150km daleko, druhá 60km daleko­), ideální. Ale ještě uvidím jaké budou jízdní vlastnosti, bo XC40 bylo fakt peklo ­- to už raději Q3 etron, se kterým byla sranda ­(jednu zatáčku jsem i projel smykem­). Ještě mi teda chybí info o V2H a nechápu to Cross Country ­- měl jsem za to, že EX verze už je CC, stejně jako XC řada... Taky mě mrzí ta absence kůže, takže naši XC60 my19 T5 R­-design si hlavně kvůli tomuto podržíme... Váha je v pořádku, nejspíš to taky bude z bórové oceli...
Odpovědět1  1
Choakinek (1607) | 10.6.202315:38
Představuji si, že jsem průměrný Němec. Deset plných mezd­/platů mi přijde hodně. Řekněme, že za pět bych to bral:

435 tisíc Kč.

Nyní je ovšem ještě nutný přepočet pro Česko:

435 000 : 3 = 145 000 Kč.

Jo, to už je tak akorát. Tak až tam budeme, mohu směle navštívit autosalon.
Odpovědět0  3
Choakinek (1607) | 11.6.202315:16
Nerozumím uděleným mínusům.

Přeci když se politicky rozhodlo­(*­), že naše příjmy se za stejnou práci budou dělit třemi ­(oproti standardně vyspělé západní zemi ­- tj. např. Německu­), no tak přeci zboží, které korporativismus vyrobí v zahraničí a doveze do ČR zde musí prodat za třikrát menší cenu ­(než např. v tom Německu­).

V opačném případě přeci vzniká podivná struktura jakýchsi podlidí, kteří za stejnou věc platí třikrát tolik. Vám to dává smysl?

(*­) V roce 1945 bylo Německo totálně rozbité. Z toho logicky vyplývá menší životní úroveň. Měl­-li by problém třikrát menších příjmů v ČR ­(např. proti Německu­) odrážet ekonomickou realitu, znamenalo by to, že Německo by muselo být za 30 let, tj. v roce 1975 stále podobně rozbité a životní úroveň by zhruba odpovídala roku 1945. Tak to samozřejmě nebylo.

Problém v ČR je tak logicky způsoben politickým rozhodnutím, prostě se řeklo, že to tak bude, s ekonomickou realitou to nemá nic společného.
Odpovědět0  1
haunter (212) | 11.6.202317:02
Jedno staré kočičí přísloví, které se sem moc dobře hodí říká:
Co to sakra meleš, ty vořechu?

A teď vážně ­- třeba na uložtu je zdarma ke stažení pdf Mankiw: Zásady ekonomie... tak studuj, Šmudlo :)
Odpovědět1  2
Choakinek (1607) | 11.6.202318:26
Tak hlavně jste v protiargumentaci nic nepředvedl, pouze jste:

1­) mě nadávkou urazil.

2­) poslal odkaz na nějakou knihu. Existuje spousta knih, řada z nich jsou naprosté bláboly.
Odpovědět0  0
Duncan66 (205) | 3.7.20248:27
vyse nasich platu se nerozhodla politicky. Za to muze primarne bolsevik. Je to hodne taky o sebevedomi samotneho zamestnance. Cesi patri k tem nejhorsim na svete, co se ohodnoceni vlastni prace tyce. Prumerny cech proste bude delat za min a ve spatne praci, nez riskovat a rict si o zvyseni platu, ci hledani lepe placene prace. Je to taky vec pridane hodnoty, kdy se u nas nefinalizuje vyroba, ale jsme hlavne subdodavatele.
Skodovka ma sice v prumeru 60% dilu vyrobenych v CR, ale ty nejdrazsi dily co maji zaroven nejvetsi rabat a pridanou hodnotu, jako je napr. motor, se vyrabi v Nemecku.
Kdyz je to politicky, muzete to dokazat tak, ze budete podnikat v CR a budete lidem platit nemecke platy. Uvidime, jak na tom bude vase firma co se ziskovosti tyce. ;­-)
Odpovědět1  0
Eskymak (1057) | 9.6.202314:43
Ta rezerva na střeše je trefná, do kufru se vám totiž nic nevejde. A jakou má vozidlo spotřebu a dojezd, s rezervou na střeše? Opravdu špatný vtip.
Odpovědět5  2
haunter (212) | 3.7.20249:20
Volva nemají rezervu už nějakou dobu...
Odpovědět0  1
MrQuick (21) | 9.6.202312:42
Tak systém pro sledování pozornosti řidiče, systém pro předcházení kolizím, asistent pro přizpůsobení rychlosti, adaptivní tempomat, asistent jízdy v kolonách, automatické brždění, asistent řízení, výstraha opuštění jízdního pruhu a udržování vozu v něm, varování před kolizí zezadu, automatické brždění na křižovatkách, alkoholový zámek a další ­- PÍČ@VINY
Odpovědět5  3
Choakinek (1607) | 10.6.202316:08
Je to výsledek od cca roku 2000 neřešené IT bubliny.

Resp. řeší se např. právě takhle ­- vývojem těchto nesmyslů ­- volím slušnější slovo, ale chápu Vás :­-­).
Odpovědět0  3
Duncan66 (205) | 12.6.20236:23
Souhlasim, ze je to problem neresene bubliny, ovsem nikoli IT, ale ve vasi hlave...
Odpovědět1  0
Eskymak (1057) | 10.6.202321:29
Pro většinu lidí je auto dopravní prostředek pro přesun z bodu A do bodu B, a chtějí to dělat co nejpohodlněji a nejjednodušeji a neposlední řadě i co nejbezpečněji. Stejně jako se u nás začínají rozmáhat automatické převodovky, protože lidé už nechtějí kvedlat, rozšiřují se i všelijací asistenti, protože lidé vědí, že nedokážou udržet 100% pozornost po dobu jízdy, sledovat všechny směry včetně mrtvých uhlů, držovat správný odstup, a tak dále.

S ne­-adaptivním tempomatem se v provozu moc jezdit nedá, protože co chvíli dojedete jiné vozidlo, které jede jen o pár km­/h pomaleji, kdy jste nuceni buď zpomalit nebo ho předjet. S adaptivním tempomatem se pověsíte za auto a je vám jedno, jestli jede 87 nebo 89km­/h.
Odpovědět2  1
ensidia (124) | 3.7.20247:23
Já bych to zas tak růžově neviděl. Pokud někdo neudrží pozornost nemá na cestě co dělat.
Tady tihle všichni asistenti jsou dobří dokud se něco nestane, nebo si na ně lidi zvyknou a pak nejsou schopní jezdit bezpečně při jejich poruše. Klasické auto nutí člověk dělat všechno, a neustále přehodnocovat situaci na cestě. Nebudu psát spousty příkladů hodin jenom jeden. Já jsem zastánce toho všichni na 100% nebo nikdo a všechno autonomně napojené na systém ­(žádní řidiči­). Taky dneska už všichni neumí jezdit na koni.

Jede člověk nedává pozor jede ­(může a nemusí mít tyhle asistenty­), a v cestě překážka ­(kámen, strom, cokoliv­). Nebo cokoliv přilétne. Druhý za ním jede se všemi asistenty, a ladí si třeba rádio protože pozornost stačí mít na 50% že? Už jsme viděli že aj lidi za těmi volanty na tvrdo spí. A to druhé auto do toho první auta natvrdo napálí, je to neubrzditelné. Člověk co dává pozor: 1­) Jde po těch brzdách hned na tvrdo až do ABS. 2­) Už podvědomě přemýšlí jestli strhne volant doprava do škarpy, nebo doleva kde je louka ale i strom, nebo to prostě napálí do toho před ním protože ty varianty jsou špatné obě dvě. Můžeme k tomu přihodit paradox s tím že na tam budou chodníky důchodci, děti, těhotná žena atd. Člověk se rozhodne a je to nehoda. Ale stroji musíte říct kdo nemá přežít. A má třeba zabít vlastního řidiče 80let starého, nebo zabít 6 dětí. Můžeme říct že asistent a autonomní řízení je jiné. Ale není a dost se k tomu blíží. Zatáčí, zrychluje, zpomaluje, brzdí. Prostě za mě 100% řízení a 100% pozornost. Pořád jsou to 2 tunové stroje ve velkých rychlostech.
Odpovědět1  0
haunter (212) | 3.7.20247:54
Asi nemáte moc zkušeností, takže vám jen doporučím, ať si auto s asistenty vyzkoušíte... My máme Volvo my19 cca pět let a už jsem zažil cca pět situací, které bych já sám nevyřešil a už vůbec ne tak rychle. Jednou z toho by to byla srážka srny. A ještě k tomu zmiňujete ABS, což je taky asistent ­(měl jsem auto i bez ABS a posilovače a to člověk fakt nechce ­- ABS dělat ­"ručně­" je v krizové situaci fakt makačka na mozek i nohu. A rozhodně ty situace nebyly kvůli nepozornosti. Ale dle toho co píšete si vždy zastavíte pro naladění rádia nebo klimatizace, co? Což udělá hlasový asistent. A to píšu jako zkušený řidič, jezdíváme i na okruh a jezdil jsem i na moto.
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.