Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.1.2024, Milan Šurkala, aktualita
Velké akumulátory elektromobilů mohou být využity nejen k jejich pohonu, ale s obousměrným nabíjením mohou posloužit také jako zdroj energie v případě problémů. Např. k pohonu domácí hemodialýzy v případě výpadku proudu.
Jirka-77 (1165) | 15.1.202422:46
Možnost využít baterii ve spotřebiči pro napájení jiných věcí mě přijde jako základní funkce kterou by spotřebiče dnes měli běžně mít. Nejen auto, ale třeba i kapesní baterka. Přitom tu funkci powerbanky mají jen vzácně. Pro dnešní elektroniku to není problém a aspoň při menších výkonech na tom nemá být co drahého nebo velkého.
S elektromobilem bych určitě chtěl mít možnost jím napájet celý barák třífázově, načerpat vodu ze studny atd. I u nás na vesnici nejsou výpadky sítě vzácný, trvající občas až půl dne.
ČEZ má auto s generátorem schopným připojit nejen vesnici, ale i kus města, ale nepoužívaj ho tady. Ve městě asi jo. Nechaj lidi půl dne bez vody když na vesnici jsou studny, ne vodovod a v zimě bez topení. Barák za půl dne nezamrzne, ale ta voda chybí víc.
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 15.1.20249:43
Vždyť i auto se spalovacím motorem by na jednu nádrž běželo několik dní. Při dolévání benzínu násobně déle, zatímco ten EV by se nabíjel špatně. Tak co je tohle za senzaci?
Odpovědět3  2
jiri777 (84) | 15.1.202410:06
Jenže ten spalovák asi nebude mít zásuvku na 230V narozdíl od elektromobilu.
Odpovědět2  2
Eskymak (1057) | 15.1.202411:31
Třeba ten můj ji má. Zásuvku na 230V má dnes i kdejaký náklaďák. A při nejhorším jde vždy zapojit invertor do zapalovače.

Takže ho nezachránilo EV, ale auto vybavené 230V zásuvkou. Konec senzace.

Btw, nebo chcete říct, že všechny EV mají zásuvku na 230V?
Odpovědět2  1
Jirka-77 (1165) | 15.1.202422:54
Je to trochu rozdíl. Představuju si to tady a teď, teda v zimě. Elektromobil v garáži a z něj v klidu jen potřebný odběr. V případě spalovacího auta, auto venku den nastartované rušící sousedy, kabel v mrazu přivřenýma dveřma baráku nebo vratama garáže. V nouzi dobrý, ale není to tolik v pohodě.
Odpovědět1  1
Eskymak (1057) | 16.1.20249:05
Aha, když to auto drží na životě dítě, tak budete řešit, jestli náhodou neruší sousedy. Hlavně motor moderního auta už dnes není v klidu prakticky ani slyšet, natož aby někoho rušil, ještě k tomu třeba v garáži. A když bude mít soused vedle svůj benzínový generátor, bude to dělat větší kravál.

Ten kabel z toho auta povede do baráku úplně stejně.
Odpovědět1  1
Jirka-77 (1165) | 17.1.202411:28
Nebudu řešit, ta pomoc má přednost, jen to porovnávám, že to je víc v pohodě, ale je pravda že novější auta jsou docela tichý hlavně když to není diesel, ale jen novější, v provozu jsou různě starý. Ano samotný generátor je hlučný a to je škoda.
Kabel nepovede stejně, protože elektromobil může být v zavřené garáži, ale nastartované auto musí být venku a kabel někde škvírou přivřít.
Odpovědět1  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.